بستن

هنرنمایی دانش‌آموزان در جشنواره سرود و تئاتر

هفت‌برکه (گریشنا)دانش‌آموزان دختر و پسر در جشنواره سرود و تئاتر دانش‌آموزی با هم رقابت می‌کنند. جشنواره سرود دیروز و امروز، سی‌ام بهمن و اول اسفند، در سالن شوری برگزار شد؛ و جشنواره تئاتر نیز فردا دوشنبه دوم اسفندماه برگزار خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی اداره‌ آمورش و پرورش شهرستان گراش، در جشنواره سرود دانش‌آموزی، ۹ گروه بیست نفری خواهران و ۴ گروه بیست نفری برادران سرودهای خود را اجرا کردند.

ذبیح‌الله رضایی، مدیر آموزش و پرورش، در آیین افتتاحیه این مراسم ضمن ابراز خرسندی از استقبال دانش آموزان گفت: «هنر همیشه موجب شکوفایی و پرورش استعداد‌های نهفته دانش‌آموزان بوده است. می‌طلبد که مربیان و معاونین پرورشی مدارس بکوشند تا هنر‌های آوایی و نمایشی را به صورت کاملا اصولی به دانش‎‌آموزان بیاموزند.» رضایی افزود: «تمامی هنرها، به خصوص سرود و تئاتر، از دیرباز نقش به‌سزایی در جامعه و نشان دادن ضعف و قوت‌های حاکمیت داشته‌اند و می‌توان به وسیله آن تقدیر و یا انتقاد کرد.» او در ادامه با اشاره به تاثیر و نقش سرود‌های انقلابی در پیروزی انقلاب گفت: «سرودها و تئاترهای انقلابی با بهره‌گیری از منویات امام راحل عظیم الشان انقلاب و دیگر بزرگان در آن دوران، موجب می‌شد که مردم نسبت به مسائل روز آگاهی بیشتری پیدا کنند و با شور و شوق به میدان مبارزه بیایند.»

پس از مراسم افتتاحیه، دانش‌آموزان در بخش اول این جشنواره، سرود خواندند.

جشنواره تئاتر دانش‌آموزی نیز از دوشنبه دوم اسفند آغاز می‌شود. صبح این روز دانش‌آموزان دختر، و عصر دانش‌آموزان پسر تئاترهای خود را به روی صحنه می‌برند.

sorod daneshamozi1

sorod daneshamozi12-1

 

5 نظر

  1. با سلام؛
    به نظر میرسه در بخش سرود گروه های برتر و رتبه ها و أسامی نهادها شون یا مرکز آموزش قید میشد خبر کاملتر بود.اینجوری یه عده دانش آموز تشریف آوردن وخوندن و تقدیرنامه ای گرفتن و رفتن ، حالا کی هستن و چی شد و … بماند.

  2. تا سال گذشته ک ما هم برای جشنواره سرود و هم تئاتر در کانون حضرت معصومه با کمترین امکانات اجرا داشتیم و این کمبود امکانات و توجه نداشتن ب شرایط کانون و محل اجرا باعث عقب افتادن گروه های دانش آموزی از سایر شهرستان ها و عدم ترقی ما می شد.
    شاید اگر این محدودیت ها وجود نداشت من و دوستانم می توانستیم نام گراش را در استان و حتی کشور بالا ببریم(در زمینه تئاتر)
    متاسفم ک در شهری زندگی می کنم که مسئولان مربوطه اجازه شکوفایی استعدادهای دانش آموزان را(مخصوصا دختران) نمی دهند
    و در آخر ما می مانیم و این هنر و استعداد دفن شده در وجودمان و حسرت شکفتن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 نظر
scroll to top