بستن

لباس نو، نماز و بن‌بست خیابان در عید فطر گراش

هفت‌برکه – محمد خواجه‌پور:‌ هنوز آفتاب از پشت کلات بالا نیامده است. که ردیف ماشین‌ها خیابان امام را پر کرده است. کمی که می‌گذرذ نوبت به ردیف دوم ماشین‌ها می‌رسد و کم‌کم خیابان بسته می‌شود.

نماز عید فطر مثل هر سال در دو مکان برگزار می‌شود. در حسینیه اعظم امام جمعه نماز می‌خواند و در مدرسه علمیه، آقا عباس هر کسی به این نماز نمی‌رسد می‌رود آن یکی. فرق زیادی ندارد اینجا و آنجا.

نماز که تمام می‌شود در خیابانی که قفل شده است. آدم‌های با لباس‌های نو همدیگر را بغل می‌کنند و گریزی از روبوسی نیست. بعد کاروان مردهای با لباس رنگی و زنان با چادر مشکی در خیابان جاری است. بچه‌ها نگاه‌شان به جیب بزرگترها و بزرگترها چشم‌شان به حلایت که شاید عید رمضان دیگر نباشند.

| مدیر رسانه‌های هفت‌برکه | مدیرمسئول پایگاه خبری هفت‌برکه | مدرس دوره‌های آموزش خبرنگاری

1 نظر

  1. معیاری برای سنجش میزان ولایت پذیری:
    امسال در لار ( برای اولین بار پس از فوت آیت اللهی)و در گراش( همه ساله پس از عزل از امامت جمعه ) عید فطر توسط افراد غیر منصوب از جانب ولی فقیه برگزار گردید .
    فتوای مقام معظم رهبری :
    نمایندگان ولی فقیه مجازند نماز عید فطر را به جماعت اقامه کنند. اما دیگران، احتیاط آن است که آن را فرادی بخوانند. یا آن را به قصد رجاء به جماعت اقامه کنند. نماز عید فطر به جماعت برای کسانی که نمایندگی ولی فقیه ندارند، به قصد ورود درست نیست. در مواردی که مصلحت اقتضا می کند، غیر از نمایندگان ولی فقیه، افراد دیگر مجاز نیستند نماز عید فطر را به جماعت اقامه کنند. (اجوبه الاستفتائات، ص ۸۵۸)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 نظر
scroll to top