بستن

بنیاد علمی از مسجد صاحب‌الزمان(ع) به مدرسه کامروا رفت

هفتبرکه (گریشنا): بنیاد علمی نوآوران جوان گراش از ساختمان مسجد صاحب الزمان (عج) به مدرسه کامروا منتقل شد. هشت سال پس از تاسیس بنیاد علمی، از خرداد سال ۹۵ این بنیاد به مدرسه کامرا در بلوار شهید منفرد منتقل شد.

محمدعلی فرجی، از موسسان بنیاد عملی، با اشاره به حمایت‌های مالی و معنوی هیات امنا مسجد صاحب الزمان (عج) گفت: «سال ۸۷ با حمایت هیات امنا مسجد کار را شروع کردیم، ابتدا در ساختمان مسجد صاحب الزمان بودیم و از خرداد امسال به دبیرستان کامروا منتقل شده‌ایم. در مکان فعلی که هستیم، علاوه بر بنیاد علمی، پژوهش‌سرای دانش‌آموزی و فنی و حرفه‌ای هم فعالیت دارند که هر کدام در قسمت جداگانه هستند و هیچ تداخلی باهم ندارند.»

علی دیباچی، عضو هیات امنای مسجد صاحب الزمان (عج)، با اشاره به تاریخچه‌ی شروع به کار این بنیاد گفت: «به پیشنهاد دوستانی مثل محمدعلی فرجی، مهندس قدرت الله فانی، مهندس مهدی عالمی و تعدادی از دوستان که محلی برای تحقیقات و مسایل پژوهشی می‌خواستند، ما ساختمان مسجد را در اختیار آن‌ها قرار دادیم. در اصل متولی امور پژوهشی، دانشگاه و آموزش و پرورش هستند؛ ولی خوب، بنا به اظهارات این دوستان، به چند جا سر زده بودند و مکانی پیدا نکرده بودند؛ اما ما موافقت کردیم تا جوان‌ها هم چیزی یاد بگیرند و هم چیزی یاد بدهند و تجمعی شود برای بچه‌ها و نوجوانان تا اوقات فراغت و کاری خود را پر کنند.»

دیباچی ثبت چهار اختراع را از موفقیت‌های بنیاد علمی می‌داند: «ما قبل از آن نشنیده بودیم که گراشی‌ها تا حالا چیزی اختراع کرده باشند، یا لااقل به ثبت جایی برسد؛ اما در این مدت، ما چهار اختراع داشتیم که به ثبت کشوری رسید. به نظرم کار خوبی انجام شده و در حد توان هم از این بنیاد حمایت مالی و معنوی کردیم.»

عضو هیات امنای مسجد در مورد انتقال بنیاد به مدرسه کامروا گفت: «در مسجد، جلسه‌ی داخلی بین اعضای هیات امنا داشتیم و محمدهاشم درویشی هم که آن زمان رییس اداره آموزش و پرورش گراش بود، در مسجد حضور داشت. از ایشان دعوت کردیم که بین ما باشند و صحبت‌های اعضا را بشنوند و وقتی دیدند که به دنبال مکانی برای بنیاد هستیم، مدرسه کامروا را که به عنوان پژوهشگاه دانش‌آموزی فعال است، در اختیار ما گذاشتند. مدیریت، کارگاه و مرکز تحقیقات را جدا کردیم و تجهیزات کارگاهی و نرم‌افزاری را به آنجا منتقل کردیم. هدف این است که چند جوان مستعد دور هم جمع شوند و کار خود را انجام دهند، حالا چه کسی انجام دهد مهم نیست. هنوز به طور کامل راه‌اندازی نشده، ولی با سرپرستی هیات امنا مسجد به مدرسه کامروا منتقل شده و شروع به کار کردند.»

Bonyad Elmi

 

 

خبرنگار حوزه شهری و اداری هفت‌برکه عضو هیات مدیره انجمن دوببله و گویندگی گراش

1 نظر

  1. استعدادهای خیلی خوبی توجوانان گراش وجود داره اما بشرطی که ذهن خیرین هم از ساخت مکانهای مذهبی که درگراش اشباع شده برای پشتیبانی وحمایت از این جوانان بسمت تحقیقات علمی هدایت بشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 نظر
scroll to top