بستن

باند کلاغ‌های طلایی گراش به دام افتاد

اختصاصی گریشنا: مرداد ماه سال ۹۱ برخی از خانواده‌های گراشی به نیروی انتظامی مراجعه کردند و به ماموران اعلام کردند سارق یا سارقانی با تخریب درهای داخل ساختمان؛ اقدام به سرقت اموال با ارزش شامل طلا و جواهرات کرده‌اند.

تشکیل پرونده

با تشکیل پرونده مقدماتی و به دستور مقامات انتظامی شهرستان گراش، پرونده برای رسیدگی تخصصی در اختیار پلیس آگاهی قرارگرفت. شگرد اصلی سارقان، شناسایی منازلی بود که ساکنان آن‌ها در مسافرت بوده‌اند. سارقان فقط به دنبال  طلا و جواهرات بودند.آن‌ها به هیچ چیز دیگر دست نمی‌زدند.

برخی از خانواده‌ها به پلیس آگاهی گفتند: سارقان با اطمینان از نبود صاحبخانه، با انتخاب خانه‌های افراد متمول و به شیوه تخریب قفل درهای ورودی اقدام به سرقت اموال با ارزش داخل خانه کرده‌اند.

دستگیری متهمان

با تجسس‌های تخصصی فرماندهی انتظامی  و شگردهای پلیسی، از قطعات فروخته شده‌ی طلا و جواهرات از برخی طلا فروشی‌های گراش، لار و حتی مشهد سرنخ هایی از متهمان به دست آمد. با دستگیری اولین مهتم که معتاد به مواد مخدر نیز است، هویت دیگر کلاغ‌های طلایی، یکی پس از دیگری شناسایی شد. با شناسایی متهمان و مراجعه به منزل آنها مقادیر معتنابهی از طلا و پول نقد حاصل از فروش به دست آمد.

متهمان در اعترافات خودگفته اند: ما فقط به دنبال طلا بودیم و برق طلا و جواهر ما را مسخ کرده بود. هنگامی که به طلا ها و جواهرات دست می‌یافتم از کار و حرفه‌ی خود سرمست بودیم، اما امروز بسیار پشیمان هستیم.

با توجه به اعترافات باند کلاغ های طلایی گراش، قرار قانونی برای حداقل سه متهم ردیف اول صادر  و تحقیقات تکمیلی برای شناسایی دیگر محل‌های سرقت و همچنین سایر جرایم ارتکابی متهمان در دستور کار کارآگاهان قرار گرفته است. این باند تاکنون به سرقت حداقل چهار منزل و ربودن طلا و جواهرات به ارزش چند صد میلیون اعتراف کرده‌اند.

.

مدیر گروه مطالعات فرهنگی رادیو فرهنگ سردبیر نشریه افسانه ویِژه گراش شاعر، پژوهشگر فرهنگ عامه، تاریخ و ادبیات در جنوب فارس مدیر انتشارات همسایه مدیرعامل موسسه فرهنگی هفت برکه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0 نظر
scroll to top