بستن

«شیمی‌ درمانی» در گراش، با نظارت فوق تخصص خون آغاز شد

هفت‌برکه (گریشنا) #درمان: هر دو هفته‌ یک بار، شیمی‌درمانی در مرکز پیشگیری از سرطان گراش انجام می‌شود.

به گزارش روابط عمومی دانشکده علوم پزشکی گراش، دکتر ابوالفضل خلفی‌نژاد، فوق تخصص خون و انکولوژی، گفت: «قبلا بیماران سرطانی برای تکمیل مراحل درمان خود و شیمی درمانی باید به شهرستان همجوار و یا مرکز استان مراجعه می‌کردند. از این پس بیماران در مرکز پیشگیری از سرطان شهرستان گراش، شیمی‌درمانی خواهند شد.»

دکتر خلفی‌نژاد در روزهای حضور خود در مرکز پیشگیری از سرطان، بیماران خونی مادرزادی مانند تالاسمی و هموفیلی و … را نیز ویزیت می‌کند.

دکتر خلفی‌نژاد در ادامه گفت: «با توجه به این که بیماران سرطانی در منطقه توسط دکتر احمد عبدالهی، فوق تخصص جراحی سرطان، در گراش جراحی می‌شوند، نیاز بود شیمی درمانی نیز که تکمیل‌کننده درمان است در این شهرستان انجام شود که این امر محقق شده است و هر دو هفته یک‌بار روزهای پنجشنبه، بیماران شیمی‌درمانی می‌شوند. برای نوبت‌دهی و برنامه‌ریزی، فردی در مرکز پیشگیری سرطان مسوولیت ارائه خدمات به این بیماران را بر عهده دارد.»

این فوق تخصص خون و انکولوژی در مورد امکانات موجود و هزینه درمان گفت: «در حال حاضر برای شیمی درمانی، سه تخت وجود دارد که جوابگوی شهرستان است. هزینه شیمی درمانی به صورت بیمه‌ای است و فقط حدود ده درصد هزینه را بیمار پرداخت می‌کند.»

وی خاطرنشان کرد: «شیمی درمانی تکمیل کننده عمل جراحی است و مراحل شیمی درمانی برای بیماری‌های مختلف متفاوت است، مثلا برای بیماری سرطان سینه، هشت مرحله شیمی درمانی نیاز است و برای برخی بیماری‌ها، فرد تا پایان عمر نیز شیمی درمانی می‌شود. مزیت شیمی درمانی این است که ریشه‌ی بیماری را از بین می‌برد و اگر بیماران شیمی درمانی نشوند، ممکن است بیماری عود کند و سلول‌های سرطانی به دیگر نقاط بدن پخش شود.»

KhalafiNejad (1)

سرطان قابل پیشگیری و درمان است

خلفی‌نژاد درباره نام بیماری سرطان که برای مردم بسیار ترسناک است گفت: «با پیشرفت علم، دیگر نام بیماری سرطان ترسناک نیست و مردم باید بدانند که سرطان پایان زندگی نیست. درست است که سرطان یک بیماری است، ولی اگر زود تشخیص داده شود و کار درمان و مراحل بعد از درمان مانند شیمی درمانی انجام شود، بسیاری از بیماران به زندگی عادی خود ادامه می‌دهند و جای نگرانی نیست. فقط مردم در صورتی که توده‌ای را در بدن خود حس کردند و یا یکی از عوامل سرطان را در بدن خود مشاهده کردند، نباید بترسند و باید هر چه سریع‌تر برای پیگیری و درمان مراجعه کنند که اگر حتی پس از بررسی‌ها، سرطان تشخیص داده شد به سرعت درمان را شروع کنند تا کاملا نتیجه بگیرند. ولی اگر به دلیل ترس، مراجعه نکنند و بیماری پیشرفته شود، کار درمان بسیار مشکل خواهد شد.»

KhalafiNejad (2)

5 نظر

  1. ان شااله بیمارستان روز به روز امکاناتس بیشتر شود و مریضها کمتر
    البته باید بدانیم که درمان شیمیایی خصوصا،تیغ دولبا است از یک طرف درمان و از طرف دیگر نقصی را ایجاد میکند
    خوب است مرکز درمانی شهرمان پزشک متخصص طب سنتی هم داشته باشد.
    با تشکر

  2. شیمی درمانی یک روش منسوخ شده هست که فقط در موارد بسیار خاص باید استفاده بشه. روشهای مولکولی و سلولی و یا روش پرتودرمانی و همچنین روش همزمان “شیمی درمانی-پرتودرمانی” هست که در دنیای امروز استفاده میشه.

  3. جناب تراپیست باید بعرضتان برسانم که در هربیماری روش خودش رابایستی دنبال گردد وگرنه جواب نمیده یک بیماری رادیوتراپی وبیمادری دیگر شیمی درمانی واکثر بیماریها هردوروش استفاده میشه وهرگز شیمی درمانی منسوخ نذه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 نظر
scroll to top