بستن

ورود استانداری به بحران دانشکده علوم قرآنی

هفت‌برکه (گریشنا): مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری فارس در بازدید از ساختمان در دست ساخت دانشکده علوم قرآنی، بر پیگیری استانداری فارس برای حل مشکلات این دانشکده تاکید کرد. هم‌زمان امام جمعه و فرماندار گراش به همراه گروهی هشت‌نفره از هیات امنای دانشکده، برای دیدار با مسئولین سازمان اوقاف و امور خیریه و همچنین مسئولین دانشگاه علوم قرآنی به تهران و قم سفر کردند.

13951029 Ghorani (17)

سید احمد احمدی‌زاده، مدیر کل امنیتی و انتظامی استانداری فارس، صبح چهارشنبه ۲۹ دی‌ماه به دعوت قاسم فرسوده، معاون فرماندار گراش، از ساختمان دانشکده علوم قرآنی گراش بازدید کرد.

احمدی‌زاده در مورد دلیل این بازدید گفت: «اطلاع کاملی از جزییات موضوع نداشتیم. با تلفن‌های فرماندار و واکنش‌های مردمی و شایعات در مورد تعطیلی دانشکده، با صحبتی که با معاونت سیاسی – امنیتی استانداری فارس داشتیم، ماموریت پیدا کردیم که دانشگاه را ببینیم و با معتمدین به عنوان نمایندگان مردم صحبت کنیم.»

مدیر کل امنیتی و انتظامی استانداری فارس دغدغه اصلی را دلسردی خیرین دانست: «با این کارهایی که انجام شده و دانشگاهی که ساخته شده است. تعطیلی دانشکده قطعا باعث نگرانی و دلسردی خیرین می‌شود و این حیف است. گراش را در استان فارس با خیرینش می‌شناسند. پیگیری می‌کنیم که این اتفاق نیافتد و دغدغه‌های مردم را درک می‌کنیم.»

احمدی‌زاده با تایید اهمیت کارهای انجام شده در دانشکده علوم قرآنی گراش گفت: «۱۱ هکتار زمین آماده‌سازی شده است و ساختمان هم تا هفت و هشت ماه دیگر آماده‌سازی می‌شود. اینجا می‌تواند پایگاهی باشد که شهرستان‌ها و بخش‌های دیگر هم از ظرفیت اینجا استفاده کنند. با نگاه خیر مردم، اگر مردم کمک کنند و در هزینه‌های اینجا کمک کنند، ظرفیت خوبی برای استان فارس ایجاد می‌شود.»

نماینده معاون استاندار در مورد پیگیری‌های که شده است گفت: «هنوز نمی‌دانیم سیاست‌های مرکز دانشگاه به چه شکلی است. ممکن است آن‌ها دلایل و مستنداتی داشته باشند. اما آن چیزی که ما دیدیم، نهایت پیگیری را انجام می‌دهیم. من مذاکره تلفنی داشته‌ام. قول نمی‌دهم ولی قطعا پیگیر می‌شویم.»

دوم بهمن‌ماه، ترم جدید دانشکده علوم قرآنی آغاز می‌شود و هنوز بیشتر دانشجویان این دانشکده بلاتکلیف هستند. به گفته قاسم ایزدیان، رابط خبری دانشگاه علوم قرآنی، ۵۰ نفر از دانشجویان برای ترم جدید در دانشکده ثبت‌نام کرده‌اند. اما سلمان‌پور، سرپرست دانشکده، تنها با تحصیل دانشجویان بومی در دانشکده گراش موافقت کرده است.

| مدیر رسانه‌های هفت‌برکه | مدیرمسئول پایگاه خبری هفت‌برکه | مدرس دوره‌های آموزش خبرنگاری

8 نظر

  1. سلام
    من در جریان تعطیلی یا افتتاح این دانشگاه نیستم
    ولی میدونم خیلی از دانشگاه های کشور و به طور خاص دانشگاه فرهنگیان با توجه به بودجه محدودشون دنبال محیط دانشگاهی هستن ، به خصوص دانشگاهی با این عظمت ، حتما در جریان هستید که لار امتیاز دانشگاه فرهنگیان خواهران رو گرفته، وتا چند سال دیگه افتتاح میشه، اگر مسئولین شهر و بزرگان و خیرین به فکر باشن میتونن دانشگاهو به وزارت آموزش پرورش پیشنهاد بدن و امتیاز دانشگاه فرهنگیان واحد پسران جنوب کشور رو برای گراش بگیرن ، این فقط یه پیشنهاد بود ، امیدوارم انعکاس داشته باشه

  2. حیف از این همه زحماتی که این خیرین میکشن بعد هم یه غریبه میاد همه چیزو خراب میکنه رییس اداره اوقاف که یادتونه رییس سازمان تبلیغات که یادتونه رییس حوزه علمیه که یادتونه رییس ازاره دارایی هم یادتونه اینا رییسای سابقی بودن که میخواستن همین بلارو سر ادارات بیارن مسوولین باید به هوش باشن اینا میان اینجا بابهترین امکانات اینجا زندگی میکنن و بزرگ میشن بعدش بجای اینکه پشت شهرمون و مردم شهرمون وایسن جاخالی میکنن

  3. ضمن تشکر از مسولین که پیگیر هستن
    اما باید بگویم که این عزیزانی هم که آمده اند همان حرفهای جناب سلمانپور را میزنند
    اگر دقت کنین گفتن اگر مردم وخیرین در تامین هزینه های دانشکده کمک کنند….
    میخوام بگم هوشیار باشین اگر تنها به حفظ امتیاز دانشکده در گراش آنهم بدون اختصاص بودجه وتشکیلات دولتی تلاش میکنید سخت در اشتباهید
    زیرا که حفظ دانشکده با هزینه های مردم امتیاز گرفتن دولت از مردم وخیرین می باشد
    در حالیکه این دولته که می باید به فکر مردم باشد وبه آنها امتیاز بدهد
    باز عم میگم اگر از الان داشکده را با بودجه وتشکیلات دولتی پیگیر نباشین چن صباحی دیگر آش همین آش و کاسه همین کاسه …
    یا حق

  4. خداخیرنده سرپرست جدیدرو که باعث وبانى این تعطیلى شد.اسمت براى همیشه بارنگ سیاه درذهنمون حک کردیم.
    اینجور دم از اسلام میزنید؟اینجورازقران وعلوم قرانى دفاع میکنید؟اهای اونایی که دراین تعطیلى نقش دارید,بهتون
    تبریک میگم که دشمن رو دلشاد میکنید.
    یه خسته نباشیدهم خدمت اونایی که پیگیراین قضیه اند

  5. با سلام ؛
    از پیگیری های همه ی دستندرکاران پیگیر موضوع تشکر و قدردانی میکنیم ولی امیدواریم کارپیگیری استمرار داشته و در پایان با بلا تکلیفی رها نشود. تشکر ویژه هم باید داشته باشیم از مردم فهیم و با بصیرت که هر جا لازم باشه و بوده بدون ترس از کسی یا پست و جایگاهای وارد صحنه شدند و مطالبه حقوق خود را نمودند ، صد آفرین هم به همت خیرین عزیزمان که با هر بادی نمیلرزند و دل سرد نمیشوند چرا که تمام دغدغه شان پیشرفت و آبادانی و پوشیدن رخت زیبایی بر تن شهرستان و بیرون از شهرستان (کشور) بوده و هست.

  6. باسلام
    امیدکه بلایی مثل گرفتن اوزوبیرم درقضیه ی شهرستان شدن سرمون نیاد.قول های سرخرمن مسوولین رده بالا وخوش خیالی مسوولین خودمان ودرنهایت طبق معمول به نفع بدخواهان تمام می شود وبایک معذرت برخی مسوولین وببخشیدبه خاطرشهداوازاین جورحرفها همه چی تموم میشه وانگارنه انگار..
    خداکنه این باربه هوش باشن وکاراساسی بکنندوگرنه …

  7. سلام مگه دانشگاه مجوز نداشته که قراره تعطیل شه؟؟؟؟
    چرا ما همیشه دولت رو درکارانجام شده قرارمیدیم بعد هم همه روسردولت خراب میشیم اول میسازیم بعد به فکر مجوز میافتیم !!!!!!!
    اگه مجوز داریم روکنیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

8 نظر
scroll to top