بستن

۴ کشته در زلزله‌ی خنج/ آماده‌باش در گراش و لار

هفت‌برکه (گریشنا): صبح امروز، ۱۷ دی ۱۳۹۵، ستاد مدیریت بحران خنج از وقوع زمین‌لرزه‌ای با قدرت پنج و یک دهم ریشتر در خنج خبر داده است که موجب کشته شدن چهار نفر شد. چهار نفر دیگر نیز در خنج و روستای چاه‌طلا دچار آسیب‌دیدگی سطحی شدند.

به گزارش ایرنا، مصدومان این حادثه در یک ساختمان در اتاقک نگهبانی باغ بودند. در این اتاقک، پنج نفر از اتباع غیر ایرانی سکونت داشتند که در اثر فرو ریختن دیوار و سقف اتاقک، چهار نفر کشته شدند و یک نفر مصدوم شد. ستاد مدیریت بحران خنج اعلام کرد این مصدوم به بیمارستان منتقل شده است. سه نفر مصدوم هم در روستای «چاه‌طلا» سرپایی مداوا شدند.

مدیر کل بحران استانداری فارس با بیان این که تیم‌های ارزیابی بنیاد مسکن مشغول ارزیابی منازل مسکونی آسیب‎دیده هستند، گفت: اردوگاه اضطراری و چادرهای اسکان موقت آماده هستند که در صورت لزوم مردم در آنها ساکن شوند.

فیاض‌پور با اشاره به مداوای سرپایی دیگر مصدومان حادثه در اورژانس سیف افزود: برخی از منازل مسکونی که دیوارهای خشتی داشتند دچار ترک‌خوردگی شدند و برق نیز در این منطقه قطع شده است. تیم‌های امدادی آب، برق، گاز و نیروهای امنیتی در منطقه مستقر شدند.

مدیر کل بحران استانداری فارس با اشاره به تشکیل ستاد بحران شهرستان خاطرنشان کرد: شهرستان‌های معین خنج، یعنی لارستان، لامرد، گراش و قیروکارزین در آماده‎باش کامل قرار گرفتند و در صورت بروز هرگونه حادثه احتمالی، به کمک شهرستان خنج می‌شتابند.

بر اساس اعلام شبکه لرزه‌نگاری وابسته به موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران، این زمین‌لرزه ساعت ۶ و ۳ دقیقه و ۲۶ ثانیه صبح جمعه ۱۷ دی‌ماه رخ داد. کانون این زلزله در موقعیت ۲۸.۱۱ عرض شمالی و ۵۳.۱۸ طول شرقی ثبت شده است.

zelzele khonj

مدیر محتوایی هفت‌برکه روایتگر

7 نظر

  1. با تشکر از تمامی زحمت کشان بی منت جمعیت هلال احمر گراش.جای تاسف داره که در خبر گزاری های کشوری و زیر نویس های شبکه خبر هیچ نامی از هلال احمر گراش به میان نیامده.هرچند این عزیزان تلاش بی مزد و منت انجام می دهند ولی حداقل دلخوشی شان اطلاع رسانی در رسانه های سراسری است.اجرکم عند الله

  2. خدا بخیر کنه، بازم خداروشکر که ماه رمضان و محرم یکم پلو میدن، وگرنه الان گراش با خاک یکسان بود، البته گوش شیطان کر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

7 نظر
scroll to top