بستن

فداغی‌ها با فعالیت‌های بهزیستی آشنا شدند

هفت‌برکه (گریشنا): اولین همایش هم‌اندیشی و آگاه‌سازیِ فعالیت‌ها و ماموریت‌های سازمان بهزیستی در روستای فداغ برگزار شد.

به گزارش رضا سلیمانی، روابط عمومی اداره بهزیستی شهرستان گراش، اولین همایش هم‌اندیشی و آگاه‌سازی فعالیت‌ها و ماموریت‌‌های سازمان بهزیستی با هماهنگی‌ بین اداره بهزیستی و فرمانداری گراش در دهستان فداغ برگزار شد. در این همایش بخشداران بخش مرکزی و ارد، دهیاران، اعضای شورای اسلامی، جمعی از معلمین و معتمدین روستاهای شهرستان حضور داشتند.

در ابتدا فضلی، بخشدار مرکزی، اهداف و موضوعات همایش را مطرح کرد و از همه مسوولین و حاضرین در جلسه خواست که توجه‌ی ویژه‌ای به این مباحث داشته باشند.  او با اشاره به اهمیت مبحث پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در روستاها، مشکل بیکاری و عدم اشتغال را یکی از علت‌های اصلی بروز آسیب در سطح اجتماع دانست و با معرفی برخی طرح‌های در دست اجرا که با هدف اشتغال‌زایی روستاییان تدوین شده‌ است، به حاضرین در همایش پیشنهاد داد که از این طرح‌ها و موقعیت ایجاد شده جهت رفع مشکل اشتغال استفاده کنند.

غلامی، سرپرست اداره بهزیستی شهرستان، نیز به تشریح حوزه‌های مختلف فعالیت سازمان بهزیستی، آمار افراد تحت پوشش و عمده عملکردهای بهزیستی گراش به تفکیک حوزه‌ها و فعالیت‌‌های این اداره در سطح شهرستان و خدمات مختلف و متنوعی که این سازمان به جامعه هدف خود ارائه می‌دهد، پرداخت. او در ادامه به اهمیت فعالیت‌های پیشگیرانه در زمینه معلولیت و آسیب‌های اجتماعی اشاره کرد و هدف از مبحث پیشگیری را، جلوگیری از تمامی عواملی که باعث نابسامانی در خانواده و جامعه می‌شود، دانست.

غلامی تشکیل کمیته‌های پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در روستاها را به این دلیل که باعث بومی‌سازی این گونه فعالیت‌ها می‌شود، مفید و اثربخش خواند و بر این موضوع تاکید کرد که مهم‌ترین عامل موفقیت این کمیته‌ها، مشارکت فعال مردم و مسئولین خود روستا در این طرح است. پس از پایان صحبت‌های غلامی، حاضرین در جلسه نظرات، پیشنهادها و برخی انتقادهای خود را در این زمینه مطرح کردند که مورد بحث و گفت‌وگو قرار گرفت.

در پایان مقرر شد دهیاران و اعضای شوراهای اسلامی با هماهنگی و همکاری بهزیستی و فرمانداری، کمیته پیشگیری از آسیب‌ها را تشکیل دهند.

behzesti4

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0 نظر
scroll to top