بستن

کلزاهای فداغ نرویید، آیا بیمه جواب می‌دهد؟

هفت برکه (گریشنا): کارشناسان اداره بهبود تولیدات گیاهی از اراضی کلزای شهرستان، که دچار بد سبزی شده بودند، بازدید کردند.

به نقل از روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان گراش، بعد از این که ستاد بهبود تولیدات گیاهی در سوم آذر ماه جلسه‌ای با هدف بررسی مسائل و مشکلات کشت کلزا در مدیریت جهاد کشاورزی لارستان برگزار کرد، تصمیم بر این شد تا جمعی از کارشناسان این ستاد از مزارع کلزا و گلخانه‌های سطح شهرستان گراش بازدید کنند.

قریب به ۳۰ هکتار از اراضی کلزای شهرستان در منطقه فداغ که از بذرهای کلزای رقم DK7130 و DK7170 استفاده کرده بودند، دچار بد سبزی شدید شده که این موضوع باعث شد تا صادقی،معاونت اداره بهبود تولیدات گیاهی، دهقان، مدیر زراعت استان و رشیدی، مسئول دانه‌های روغنی استان به اتفاق مدیر و مسئول اداره تولیدات شهرستان از راضی بازدید کنند.

کارشناسان در حال بررسی علت سبز نشدن این مزارع هستند و در پی آن مقرر شد برای جبران خسارت کشاورزان از طریق بیمه کشاورزی پیگیری‌های لازم صورت گیرد.

در همین راستا با پیگیری مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان، ابراهیمی، کارشناس بیمه کشاورزی از مزارع یاد شده بازدید نمود و موضوع صورت جلسه شد و قرار شد کارشناسان بیمه این موضوع را پیگیری کنند.

در پی همین جلسه امیری، مدیر حفظ نباتات فارس، پاکاری، مدیر باغبانی و پرویزی، رئیس اداره امور فناوری‌های مکانیزه کشاورزی نیز از گلخانه توت فرنگی و تولید نشاء این شهرستان دیدن کردند و توصیه‌هایی را در مورد افزایش گلخانه‌ها و تسهیلات و کشت گیاهان دارویی مناسب شهرستان ارائه دادند.

kesht-kalzi2

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0 نظر
scroll to top