بستن

داوطلبین سلامت به کمک پیشگیری ایدز می‌آیند

هفت‌برکه (گریشنا): ۱۴ آذرماه در ایران روز ایدز بود و ۱۵ آذرماه نیز روز جهانی داوطلب سلامت. به همین مناسبت‌ها، همایشی در دانشکده علوم پزشکی گراش برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی معاونت بهداشت دانشکده، این همایش با حضور قائم مقام و پرسنل معاونت بهداشت دانشکده علوم پزشکی گراش، داوطلبین متخصص ادارات و داوطلبین سلامت، به همت واحد جلب مشارکت‌های مردمی و واحد پیشگیری از بیماری‌های واگیر در سالن دفاعیه دانشکده علوم پزشکی برگزار شد. پس از قرائت قرآن و سرود جمهوری اسلامی ایران، مهندس علیرضا مساح، قائم مقام معاونت بهداشت، ضمن خوش‌آمدگویی و گرامی‌داشت روز جهانی داوطلب سلامت، به بیان تاریخچه داوطلب سلامت پرداخت. او اهمیت و نقش مهم این قشر را در ارتقای سلامت محلات شهر و روستا، نحوه جذب و آموزش داوطلبان سلامت، انتقال مطالب بهداشتی از طریق آموزش آبشاری به کلیه گروه‌های هدف تحت پوشش داوطلب سلامت تشریح کرد.

قائم مقام معاونت بهداشت دانشکده در مورد بیماری ایدز گفت: مهم‌ترین راه‌های انتقال ایدز شامل انتقال در افراد تزریقی، انتقال از مادر به جنین، و روابط جنسی حفاظت‌نشده است.» او در ادامه افزود: «به بیماران مبتلا به ایدز نباید به دید مجرم نگاه کرد، چرا که این دیدگاه تبعات بدی را در زندگی فردی و اجتماعی فرد مبتلا خواهد داشت. اگر بیماری در مرحله ابتدایی تشخیص داده شود، از ابتلا پیشگیری می‌شود.» مهندس مساح گفت: «آگاهی افراد از ابتلا به بیماری خود، مهم‌ترین اقدام در جهت جلوگیری از گسترش بیماری است.»

برنامه‌های دیگر این همایش شامل ارائه گزارش از فعالیت‌های برنامه داوطلبین شهری و روستایی توسط رعنا جعفری‌زاده، مسئول جلب مشارکت‌های مردمی؛ اجرای موسیقی سنتی زنده؛ برگزاری مسابقه مشاعره داوطلبین و اهدای جوایز به برگزیدگان؛ سخنرانی دکتر اشکواری، متخصص اعصاب و روان با موضوع مسائل روانی در حیطه بیماری ایدز؛ تقدیر و تشکر  از کلیه داوطلبان فعال شهری و روستایی و داوطلبین متخصص، مربی داوطلبین و افراد فعال در جذب داوطلب و خیرین روستایی بود. این برنامه با صرف ناهار در رستوران آبشار اندیشه به پایان رسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0 نظر
scroll to top