بستن

سال ۱۳۹۶، ظهر تحویل می‌شود

هفت‌برکه (گریشنا): با انتشار تقویم سال ۱۳۹۶ از سوی شورای فرهنگ عمومی کشور و شورای عالی انقلاب فرهنگی، شمارش معکوس برای تحویل سال ۱۳۹۶ آغاز شد.

139509-simorgh

سه ماه و نیم مانده به پایان سال ۱۳۹۵، تقویم رسمی سال آینده منتشر شد. این تقویم را می‌توانید از هفت‌برکه دانلود کنید (+). سال ۱۳۹۶ ساعت ۱۳ و ۵۸ دقیقه و ۴۰ ثانیه روز دوشنبه  ۳۰ اسفند ۱۳۹۵ هجری شمسی تحویل می‌شود.

سال ۱۳۹۵ سال کبیسه و ۳۶۶ روز است. نکته جالب این که روز تحویل سال یعنی ۳۰ اسفندماه، تعطیل رسمی نیست. اما با توجه به تعطیلی یکشنبه ۲۹ اسفندماه، تعطیلی‌های نوروز احتمالا از ۲۷ اسفندماه آغاز می‌شود و به مدت ۱۷ روز تا یکشنبه ۱۳ فروردین ادامه خواهد داشت.

یک از نخستین سرگرمی‌های برخی از مردم، مرور تعطیلات تقویم است. خبر بد برای این گروه از افراد این است که چهار تعطیل رسمی سال ۱۳۹۶ در روز جمعه قرار دارد: نیمه شعبان، شهادت حضرت امام علی (ع)، عید قربان و  ۲۸ صفر، تعطیلاتی است که با جمعه هم‌زمان شده است.

تعطیلی روز هشتم ربیع‌ الاول که در مجلس مصوب شده است و شایعه آن امسال منتشر شد، حتی در تقویم رسمی سال آینده نیز دیده نمی‌شود. البته در صورت تصویب شورای نگهبان و ابلاغ دولت، ممکن است سال آینده دوشنبه ۶ آذر برابر با ۸ ربیع‌ الاول تعطیل رسمی اعلام شود.

از نظر رویدادهای نجومی، سال آینده دو خورشیدگرفتگی و دو ماه‌گرفتگی دارد. دو خورشیدگرفتگی ۳۰ مرداد و ۲۶ بهمن در ایران قابل مشاهده نیست. ماه‌گرفتگی‌های ۱۶ مرداد و ۱۱ بهمن را در ایران می‌توان دید.

تقویم سال ۱۳۹۶ به همراه زمان سال تحویل و رویدادهای نجومی را دانلود کنید.

| مدیر رسانه‌های هفت‌برکه | مدیرمسئول پایگاه خبری هفت‌برکه | مدرس دوره‌های آموزش خبرنگاری

1 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 نظر
scroll to top