بستن

فرماندار و کتابخوان‌‌های گراش چه‌ کتاب‌هایی می‌خوانند؟

هفت‌برکه (گریشنا): فرماندار گراش کتاب «خاطرات عزت‌شاهی» را در دست مطالعه دارد و رییس کتابخانه‌های عمومی گراش، کتاب «فلسفه خرافات» را برای مطالعه پیش‌نهاد می‌کند. در حاشیه نشست معرفی کتابخوان‌های نمونه در هفته کتاب، فاطمه یوسفی، خبرنگار هفت‌برکه، با مسئولین حاضر در جلسه در مورد اولین و آخرین کتاب‌هایی که خوانده‌اند گفتگو کرده است.

به مناسبت هفته کتاب، از اعضای برتر دو کتابخانه شهر گراش تقدیر شد. از اعضای کتابخانه‌ی آبشار اندیشه محمد ارشدی به عنوان عضو برتر نونهال، فاطمه ارشدی به عنوان عضو برتر خانم، مصطفی و مهدی کارگر به عنوان خانواده برتر کتاب‌خوان، مدیحه دارا به عنوان اهدا‌کننده برتر، و خسرو جمالیان به عنوان عضو برتر آقا لوح تقدیر گرفتند. در کتابخانه‌ مرکزی شهر؛ امیر‌حسین حسینی به عنوان عضو برتر نونهال، رحمت جاوید به عنوان عضو برتر آقا، و زینب فولادی‌پور به عنوان عضو برتر خانم انتخاب و تقدیر شدند.

بعد از پایان جلسه، محمد ارشدی، عضو برتر نونهال، در کنار مادرش در حال خروج از اتاق نشست بود، مادرش می‌گوید محمد چهار سال دارد و کتاب‌هایی که در خانه دارد بیشتر آموزشی است و از کتابخانه هم بیشتر کتاب قصه امانت می‌گیرد.

«روباه و خروس» اولین کتابی است که فرودی، فرماندار شهرستان، در کودکی‌اش خوانده است. اوایل انقلاب کتاب ولایت فقیه امام خمینی (ره) را با هزینه‌ی ۱۴ ریال می‌خرد و آن را مطالعه می‌کند. «نهج‌البلاغه»، ترجمه استاد سید جعفر شهیدی کتابی است که فرماندار پیشنهاد مطالعه‌ی آن را به کتاب‌خوانان می‌دهد. او در حال حاضر در حال خواندن کتاب خاطرات عزت‌الله شاهی است.

مهدی کارگر، نوجوان است و بیشتر عصرها را برای مطالعه انتخاب می‌کند. او از کتاب‌هایی که خوانده، «بهلول و هزار و یک شب» را معرفی می‌کند پدرش مصطفی شب‌ها مطالعه می‌کند و حوزه‌‌ی مطالعاتش ادبیات، شعر، نقد و داستان است.

از دکتر حسن رهبر، مسئول کتابخانه‌های عمومی شهر می‌خواهیم تاثیر‌گذار‌ترین کتابی را که خوانده به ما معرفی کند. می‌گوید؛کتاب «فلسفه‌ی خرافات»، نوشته‌ی دکتر سید یحیی یثربی از انتشاراتی امیرکبیر بیشترین تاثیر را روی او گذاشته اشت.

محمد خواجه‌پور مدیر سایت هفت‌برکه در مورد اولین کتابی که خوانده است می‌گوید: «اولین کتابم خواندنی نبود. در قم خواهرم یک کتاب رنگ‌آمیزی تام و جری برایم خرید که هنوز هم دارم. آخرین کتاب یک ماه پیش «درآمدی بر فهم جامعه مدرن» را خواندم. البته همزمان با آن کتاب «تحفه» نوشته عباس‌خان حسن‌زاده را هم خواندم که قرار است در مجموعه سین درباره آن صحبت کنیم.»

رحمت جاوید، عضو برتر کتابخانه مرکزی شهر بیشتر کتاب‌هایی در حوزه دفاع مقدس و تاریخی می‌خواند. آخرین کتابی که او مطالعه کرده است کتاب «پایی که جا ماند» نوشته‌ی سید ناصر حسینی است.

«راز»، «دختران می‌پرسند چرا داشتن دوست پسر جایز نیست»، «چگونه صحبت کنیم؟» کتاب‌هایی است که یکی از دختران مدرسه‌ی نرجس خاتون آن‌ها را مطالعه کرده است.

شما هم آخرین کتابی که خوانده‌اید و از آن لذت برده‌اید را به همشهریان خود معرفی کنید.

ketabkhani01

خبرنگار ارشد پایگاه خبری هفت‌برکه آغاز فعالیت روزنامه‌نگاری از سال ۱۳۸۸

3 نظر

  1. کاش میگفتین کتابایی که اینجا معرفی شد هرکدوم درمورد چیه،مثلأ تاریخیه،اجتماعیه؟و دیگه اینکه تو کتابخونه های اینجا پیدا میشه؟

    1. کتاب تحفه گردآوری حاج عباس حسن‌زاده شامل چهار بخش است. در یکی از برنامه‌های آینده انجمن شاعران و نویسندگان کتاب را معرفی خواهیم کرد.
      کتاب عمومی است اما بیشتر خوانندگان آن بزرگسالان خواهند بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 نظر
scroll to top