بستن

صف امید روبه‌روی مرکز درمان ناباروری

هفت‌برکه (گریشنا): با آغاز به کار مرکز درمان ناباروری در گراش،بسیاری از خانواده‌ها به امید اضافه شدن لبخندهای کودکانه به جمع‌شان روبه‌روی این مرکز صف بستند.

به گزارش روابط عمومی دانشکده علوم پزشکی گراش، مرکز درمان ناباروری الزهرا(سلام الله علیها) شهرستان گراش، طبق وعده ی داده شده، از ۱۵ آبانماه راه اندازی شددکتر مهدی محسن زاده، رییس مرکز درمان ناباروری گراش در این باره گفت: «از ساعت هفت و ۳۰ دقیقه صبح روز شنبه پانزدهم آبانماه کار پذیرش مراجعین در این مرکز شروع شد که با استقبال بسیار گسترده ی مردم از مناطق مختلف روبرو بود

دکتر محسن زاده در ادامه افزود: «بسیاری از این مراجعین که از مناطق دور به گراش آمده بودند از نیمه شب، منتظر شروع نوبت‌دهی و بازگشایی مرکز بودند که ما فقط در روز اول توانستیم با توجه به ظرفیت این مرکز فقط چهل نفر پذیرش داشته باشیم و عده‌ی زیادی هم موفق به اخذ نوبت نشدند و در روز دوم مراجعه کردند.»

رییس مرکز درمان ناباروری گراش در ادامه گفت:« روز دوم راه اندازی نیز شاهد ازدحام جمعیت بودیم و این نشان می‌دهد که راه‌اندازی این مرکز در منطقه بسیار مفید و ارزشمند بوده است.»

روابط عمومی دانشکده علوم پزشکی گراش بر اساس وظیفه خود در روز اول و دوم راه اندازی این مرکز برای تهیه گزارش و تصویر به میان مراجعین رفته و تصاویری را ثبت کرده است و با مردم در این خصوص گفتگو و نظرات آنان را جویا شده است که نشان از رضایت مردم از راه اندازی این مرکز در گراش دارد.

| مدیر رسانه‌های هفت‌برکه | مدیرمسئول پایگاه خبری هفت‌برکه | مدرس دوره‌های آموزش خبرنگاری

10 نظر

  1. از قدیم گفتن پیشگیری بهتر از درمان است.
    این مرکز خوب است و البته به جا. اما باید ریشه یابی کرد چرا سیل عظیم جمعیت روز به روز با ناباروری موجه هستند؟!
    مسائل پیچیده تری امثال: ربا، ریا، مال حرام، نزول،حق الناس در این مسئله دخیل هستند.
    به عنوان مثال اگر بخواهیم منطقی و وجدانی فکر بکنیم، پول خرید و فروش مدواخ و تنباکو که رواج یافته در منطقه جنوب و اکثر مستعملین ان جوانان زیر ۱۸ سال هستند به نظرتون این کار عواقب نداره؟! یعنی آه و نفرین مادر همین فرزندان که با خون دل بزرگ کردند پشت سر فروشندگان نیست؟ کافی ست کمی به باطن زندگی همین افراد توجه کنید نه ظاهر همین فروشندگان. از کلی بیماری اعصاب و استرس رنج می برند. اینها یک نمونه از عوارض همین مسئله است.

    طرف پولش رو در بانک گذاشته و با سود کلان داره زندگی خودش رو می گذرونه! مگه نه اینکه اعلام شد این سودها حرام است و پول باید در گردش یاشه؟! اما متاسفانه عدم درک و اگاهی از این مسائل به ظاهر پیش پا افتاده، عواقب اش گریبانگیر فرزندان، خانواده و ظاهر شدن به صورت بیماری در خود فرد است.
    برای یک مدتی این موارد رو رعایت کنید تا تاثیراتش رو توی زندگی ببینید.

  2. با سلام؛
    عرض خسته نباشید به خاطر زحمات زیادی که برای ایجاد و راه اندازی این مرکز از سوی متولیان گرانقدر شهرستان صورت گرفته ، و تبریک به خاطر به ثمر نشستن این مهم . ان شاءالله گره ای از مشکلات مردم باز خواهد کرد، که به فرموده بیشتر أئمه سلام الله علیها هیچ خوشنودی بالاتر از باز کردن گره ای از مشکلات مردم و خدمت به آنان نیست.
    (و من الله توفیق)

  3. جناب سعید.حضرت ابراهیم علیه السلام هم سالهای زیادی را بی فرزند گذراند.حکمت خداوند چیزیست که ما از آن بی خبزیم

    1. جناب یا سکار خانم مسافر
      خودمان را با پیامبران الولعزم و معصومین مقایسه نکنیم. اونها درجات و مرتبه بالایی پیش خداوند داشتند و از این رو خداوند هم آنها را مورد آزمایش قرار می داد.
      اما ما انسانهای معمولی هستیم با یک زندگی معمولی. این حکمت نیست. این بی تدبیری و عدم آگاهی ما نسبت به مسائل پیرامون مان است. هر چیزی را پای حکمت ننویسیم خواهشا. عین اون فردی بود که از وسط خیابون رد می شد به چپ و راست خیابون نگاه نمی کرد و می گفت حکمت خدا اینه که من زنده بمونم! اما یهو یه موتوری بهش زد و جان به جان آفرین تسلیم کرد.

  4. جناب سعید چیزی که تقدیر آدمیست وچیزی که به دست خود آدم رقم زده میشه دوتاست.با حرفتان موافق نیستم.قضیه ی بچه دار نشدن با هر وسیله ای از قبیل دارو ودرمان حکمت خداست.دست خود آدم نیست این سرنوشت

  5. جناب یا سرکار مسافر
    تقدیر آدمی به دست خود انسان رقم زده می شود. همانگونه که خداوند در قرآن کریم فرموده اند: هر کس که خود بخواهد هدایت می کند و هر کس که خود بخواهد گمراه می کند. منظور از خود، خودِ شخص است نه خداوند. چون اگر اینگونه بود که خداوند یه انسانی رو تقدیرش مشخص کرده باشه و یه انسانی خیر! این میشه تناقض. مثل قضیه همان دزد و کلاه برداره است که میگه خدا خواسته من دزد باشم یا قاچاقچی مواد مخدر، خب دیگه تقدیرم این بوده خدا خواسته من قاچاقچی باشم و جوانها را معتاد کنم! اگر اینگونه بود که دیگر بهشت و جهنم معنایی نداشت چون به زعم شما تقدیر از پیش مشخصه و خدا از پیش ادمها رو گلچین میکنه که کدام خلافکار و کدام درستکار باشند!

    حالا کلامی از امیر مومنان(ع) خدمتتان عرض کنم:
    در جنگ صفین پیرمردی رفت پیش حضرت علی و از او پرسید ای امیر! اینکه من با پای خودم در رکاب شما پیکار می کنم با اختیار خودم بوده یا تقدیر خداوند؟!
    حضرت علی عرض کرد: از تپه ای بالا نرفتی و از شنزاری پایین نیامدی و شمشیری نکشیدی مگر اینکه در تقدیر شما آمده باشد!
    پیرمرد زار زار گریه کرد. آن حضرت ازش پرسید چیه پدر جان چرا گریه می کنی؟
    پیرمرد جواب داد من فکر کردم با اختیار خودم آمده ام که در کنار شما پیکار کنم.
    امیر پاسخ دادند: در سرنوشت هر انسان، متغیرهای فراوانی وجود دارد و هر کس به “اختیار” خودش آن را انتخاب می کند.
    پس خداوند این قدرت اختیار و انتخاب را در نهاد انسان قرار داده . از روح خودش در ما دمیده و ما رو خلیفه خودش دانسته. پس هرگز خودتان را پیامبران و امامان مقایسه نکنید که اونها تحت آزمایشان الهی بوده اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

10 نظر
scroll to top