بستن

بانوان نجات غریق گراش مقام دوم استان را صید کردند

هفت‌برکه (گریشنا): در مسابقات نجات غریق قهرمانی استان فارس، تیم بانوان گراش به مقام دوم رسید و تیم آقایان از رسیدن به مقام باز ماند.

این مسابقات با حضور ١١ تیم از ٩ شهرستان فارس در چهار رشته ۱۰۰ متر حمل با فین، ۵۰ متر حمل آدمک، ۱۰۰ متر بامانع و مسابقه ١٠٠متر تیمی در روزهای پنجشنبه پنج آبان (برای آقایان) و جمعه ششم آبان (برای بانوان) در استخر احسان شیراز برگزار گردید.

مقام دوم برای بانوان

به گزارش روابط عمومی هیات نجات غریق گراش، تیم بانوان گراش با آیگین کاظمی‌زاد، سعیده کشوری، صدیقه شیردم، الهام کامیاب و رویا سلمانی در این مسابقات شرکت کرده بود. در نتیجه مسابقات، سعیده کشوری در ماده ۱۰۰ متر بامانع به مقام سوم انفرادی رسید و آیگین کاظمی‌زاد نیز در ماده ۱۰۰ متر شنا با پای غواصی مقام سوم را کسب کرد. تیم گراش در ماده ۲۵×۴ حمل آدمک تیمی نیز بعد شیراز و فسا به مقام سوم رسید. بدین ترتیب، در جمع‌بندی امتیازات تیمی، تیم شیراز الف با ١٣۶ امتیاز به مقام اول رسید؛ تیم گراش با ١١٠ امتیاز به مقام دوم و تیم فسا با ١٠١ امتیاز به مقام سوم دست یافت.

کادر فنی تیم بانوان گراش شامل صدیقه شیردم به عنوان مربی، افسانه محسنی به عنوان برنامه‌ریز و طیبه جعفریان به عنوان سرپرست بود.

در مراسم اختتامیه این مسابقات که با حضور قریشی، معاون بانوان اداره ورزش و جوانان؛ فروغ السادات منقاد، نایب رئیس هیات نجات غریق استان؛ و سمیه موسوی، سرپرست مسابقات، برگزار گردید، تیم گراش مدال‌ها و کاپ نائب قهرمانی خود را از دریافت کرد.

nejat-ghariq-6

مسابقات در بخش آقایان

در بخش آقایان نیز تیمی از گراش متشکل از مجتبی فرهادی، حسن حقارت، محمد عالمی و کیارش رحمانی به مربی‌گری ذبیح الله افسانه، برنامه‌ریزی محمدرضا آرمان‌مهر و سرپرستی میثم پورشمسی و علیرضا جعفریان به این مسابقات اعزام شده بود. اما این تیم از کسب مقام باز ماند.

گفتنی است که دو نجات غریق گراشی، محمد خوشبخت و یعقوب وفایی‌فرد، در قالب تیم لار در مسابقات حضور داشتند و توانستند همراه با این تیم در رشته ۱۰۰ متر تیمی (۲۵ در ۴ متر حمل آدمک)، مقام دوم را به دست آورند.

nejat-ghariq-7

این دو شناگر گراشی دلیل حضورشان در تیم لار را عدم درخواست هیات نجات غریق گراش علی‌رغم اعلام آمادگی‌شان دانستند. از سوی دیگر، جعفریان، رییس هیات نجات غریق، می‌گوید از اعلام آمادگی این دو نفر تا اتمام مهلت ارائه‌ی لیست بی‌خبر بوده است. اما وفایی‌فرد با رد کردن این حرف می‌گوید: «ما چند روز مانده به مسابقات، اعلام آمادگی کرده بودیم، و رییس هیات هم از این موضوع خبر داشت و می‌توانست ما را معرفی کند. اما ترجیح داد نام ما را در تیم گراش رد نکند.»

جعفریان به مشکل کمبود زمان تمرینی برای تیم‌ها نیز دوباره اشاره می‌کند و می‌گوید تعداد سئانس‌هایی که در استخر آبشار اندیشه در اختیار آنهاست کافی نیست. او لازم می‌داند از حمایت‌های مادی و معنوی پلاسکو پوشاک و هیات فوتبال گراش نیز تشکر کند.

25 نظر

  1. اول این که تبریک میگم به بانوان که تونستن افتخاری رو برای گراش به دست بیارن دوم این که واقعا جای تاسف داره جوون های گراشی این استعداد و پتانسیل رو داشته باشن که بتونن برای شهر گراش افتخار افرینی کنن ولی از اون ها حمایت نشه واقعا جای تاسف داره

  2. چجوری میشه یه نفر از خارج کشور واسه تیم شنا برنامه‌ریزی کنه؟ با تلگرام؟ یا واتساپ؟
    و اینکه گراش تو قسمت بانوان این همه شناگر و ناجی داره، چرا باید از شناگرای غیر بومی استفاده کنن؟

  3. تبریک به دوستان خوبم آقایان خوشبخت و وفایی فرد.
    از همین تریبون هم ابراز تاسف میکنم بابت مدیریت هیأت نجات غریق که ظاهرا با لج و لجبازی داره این هیأت کارش رو پیش میبره.
    اینکه دو جوان گراشی برای تیم لارستان مقام بیارن و تیم گراش بدون مقام باشه واقعا خجالت آوره، شرم کنید…

  4. سلام و خسته نباشید خدمت همه ورزش دوستان عزیز،هر کس که به کار تیمی اعتقاد داشته باشه و انجامش داده باشه میدونه که فاصله مکانی اونم تو دنیای امروز یکم بی معنیه،البته درست متوجه شدین از طریق واتس اپ،هم واسه مسابقه دخترام هم الان واسه مسابقه دوستان عزیزم،توضیح میدم براتون برای تهیه متن های خبری ، طراحی بنر، نوشتن ارنج،طراحی و برنامه ریزی تمرین تیم،برنامه ریزی برای سرویس حساب کتاب هزینه هاو تمامی کارهایی که وظیفه یک دبیر هیت ورزشی و یک مربی دلسوزه،الان چون براتون جالب بود عرض کردم خدمتتون وگرنه بنده عاشق دخترام و همکارام هستم و از هر جای دنیا هر کاری بتونم انجام میدم و هیچ منتی نیست.

  5. مقام اوردن ملاک نیست دوستان،رفتار درست و شرافت مندانه ملاکه،صدهزار مرتبه شکر که اقای خوشبخت و وفایی فرد برای تیم گراش شنا نکردن و دیر اعلام امادگی کردن وگرنه با اون….. ،باید از ادمک هیات استان فارس پرسید چه اتفاقی افتاده

  6. شرم بر کسی که بهانه امر مقدسی مثل ورزش میره از هیات استان …، متاسفم براتون که همچین دوستانی دارین،تجدید نظر کنید

    1. شما که دم از رفتار درست و شرافت مندانه می زنید چرا قضاوت می کنید؟قاضی هستین؟اگر اعتقاد دارید خدای هم هست باید پاسخ داد.شنیده ها سند شماست؟بنده هم اعلام می کنم اون شناگر شیرازی که برای گراش مسابقه داده یک میلیون گرفته از کارش زده اومده شنا کرده شما باور می کنید؟

  7. سلام وخسته نباشید میگم به کادر فعال هیأت شهرستان وتبریک مجدد بابت بدست اوردن افتخاری دیگربرای جامعه ورزشی گراش.واینکه عرض کنم تا جایی که بنده اطلاع دارم معرفی نامه واعلام امادگی افراد همه در اداره تربیت بدنی وهیأت وجود داره وهرکی دوست داره حقیقت رو بدونه میتونه بره ببینه ودوم اینکه منجیان بومی برای اینکه تیم شهرستانشون مقام نیاره حالا به هر دلایل،دقیقه نود عدم همکاریشون رو با هیأت اعلام کردن. ومربیان این کادر افتخار میکنن که بار دیگر هم توانستند همه ی مشکلات ایجاد شده از قبیل عدم همکاری منجیان با هیأت و حق مأموریت ودستمزد بالا بعلاوه ایاب وذهاب خواستن بعضی منجیان بابت شرکت در مسابقه از خانم جعفریان رئیس هیأت شهرستان را پشت سر بگذارند وبار دیگر هم برای شهرستانشون افتخاری دیگر را کسب کنند ه

  8. بودن انسان هایی دلسوز مانند خانم جعفریان و گروهشون نعمتی واسه ی ورزش گراش
    ایشون به عنوان رییس هیات شنا واقعا پرتلاشن اینو از مقامای متعددی که بانوان کسب کردند میشه به وضوح فهمید
    تبریک میگم همیشه موفق باشین
    متاسفم نشد مقام بیاریم

  9. همین جا از خانم جعفریان به پاس خدمات ارزنده و تلاش های شبانه روزی شون تشکر و قدردانی می کنم. سرشار از انگیزه و انرژی است. رزومه ایشون ثابت کرئه که جایگاه ایشون بالاتر از این حرفاست.

  10. خانم جعفریان چرا از ناجیان غیر گراشی برای این مسابقات استفاده کردید؟ مگه ناجی خانم گراشی نداشتیم؟ آها میترسیدین مقام نیارن چون تجربه نداشتن؟ الان خیلی خوشحالین که با این افراد غیر گراشی مقام آوردین؟ صرفا برای اینکه عکس و بنرتون بره رو دیوار!

  11. مدیر مدبر و دلسوزی مثل خانم جعفریان کمیابه!!
    متاسفانه قدر اینجور افراد رو نمیدونن فقط و فقط بخاطر اهداف مالی!
    فعلا تیم شنا پسران در دست و تحت فرمان مدیریت آبشار اندیشه هستن و ….
    ورزش شنا در خطر جبران ناپذیریه با این خصومت های شخصی که بین افراد وابسته به این ورزش وجود داره!!!
    نمیدونم چرا مسئولین ورزش نشستن و تماشاگرن فقط!

  12. جناب رضا!
    خوبه آدم گاهی وقتا به فکر آخرتش هم باشه.
    تهمت نزدن هم جزیی از رفتار درست و شرافت‌مندانه است!

  13. سعیده جان من به عنوان مربی تیم اعزام شده بانوان حرف میزنم شخصا خودم به این بانوان عزیز بومی زنگیدم چرا چون اعلام امادگی کرده بودن و ارنج تیم رو فرستاده بودم اما بنا به دلایل خصومت شخصیشون با هیأت شنا ی شهرشون دقیقه ی نود عدم همکاریشون رو اعلام کردن ومن هم سریع جایگزین کردم وافتخار میکنم که ارنج تیمی درستی ریختم و بار دیگر برای شهرستان گراش افتخاری دیگر را با همکاران ورزش دوستم بدست اوردم چه بسا اگر همکاری لازم رو کرده بودند ما میتوانستیم بر سکوی اول قهرمانی استان بایستیم ومن واقعا منأسفم برای این اکیپ به اصلاع همکار وناجی بومی شهرمون و تشکر میکنم از خانم جعفریان عزیز که همیشه برای جامعه ی ورزشی گراش زحمت میکشن وهمواره موفق هستن در هر زمینه ایی

  14. وقتی اوضاع یکی از ورزشهای شهرستان اینه چه توقعی داریم در مدیریت کلان کشور مشکلی نداشته باشیم.اندکی تلاش.اندکی سعه صدر اندکی گذشت اندکی همکاری همه و همه گمشده های ما هستند.
    اختلاف ها را کنار بذارید .زشته به خدا

  15. با سلام به همہ ورزش دوستان عزیز مربی عزیز در جواب شما بنده به عرضتون میرسونم شرم آورہ برای رییس ہیات کہ ۶ ناجی بومی با تجربہ در اختیار داشته باشن اما عرض کنن که سه نفر خودم در اختیار دارم و از شش نفر ناجی بومی که باید بیان استخر عطایی لار و خودم شخصا تست میگیرم بعد از بین شش نفر دو نفر مورد نیاز انتخاب میکنم و این در صورتیست که از سہ ناجی منخب ایشان فقط یک نفرشان بومی و آن ہم سه ماہ بیش نیست کہ کارت گرفتن و دو نفر دیگر از لار و شیراز میباشند آیا واقعا به نظر شما توہین به آن شش نفر که قریب شش سال است که کارت دار و فعال ہستن نیست? ما از مسولین خواہش میکنیم حتما رسیدگی فرمایند چون تمامی عرایض بندہ ہمراہ با شواہد و مدارک میباشد.

  16. اول از هر چیزی تبریک میگم به تیم بانوان نجات غریق گراش.
    اما بعد ….
    آقای حمید
    … چرا وقتی از چیزی خبر ندارید بی خود حرف میزنید؟؟؟
    و شما اقای محمد علی
    خانم محسنی یکی از بهترین ناجی های گراش هستند. چرا نباید از ایشون استفاده کرد؟؟؟
    حالا چه اشکالی داره از واتس آپ یا تلگرام استفاده کردن؟؟؟
    حالا اگه تیم بانوان گراش موفق نشده بودن باز یه چیزی ولی الان که موفق شدن میشه فهمید که اگه کسی کارش رو خوب بلد باشه فصله اون هم تو دنیای امروز معنی نداره.
    نمیدونم چه طور میتونید این طوری درباره این آدم ها قضاوت بی جا کنید.
    اگه نمیتونید خودتون رو اصلاح کنید بهتره …

  17. خدمت مربی تیم بانوان عرض کنم خصومت اینه که خانم جعفریان بیاد ناجی‌های ابشار که قصد حضور تو مسابقات رو دارن تست آمادگی بگیره، ولی از دختر شما و یکی دیگه نخواد تست بگیره.
    تبعیض! خصومت!
    و قابل توجه اون دوستانی که به اقایان وفایی‌فرد و خوشبت میگن بی‌غیرت چون برای تیم لار شنا کردن، تیم بانوان هم با شناگرای بی‌غیرت و غیربومی تونسته مقام بیاره. چون واسه تیم شهرشون شنا نکردن و اومدن تو تیم گراش!

  18. بهتره یه توضیح در مورد پیشینه ی بانوان ناجی که واسه تیم گراش شنا کردن بدم خدمتتون، خانم رویا سلمانی مربی ،داور و منجی غریق پیشکسوت با بیش از ۴۰ سال سن و ۲۰ سال سابقه،خانم الهام کامیاب با بیش از ۳۰ سال سن و ۱۰ سال سابقه کار و البته برای اونایی که میخوان بدونن ایشون تو استخر عقاب شیراز فعالیت دارن،خانم کاظمی زاد از دقتی که بنده خودم هیچ کارتی نداشتم با من و خانم شیردم توی استخر هلال احمر تمرین میکردن و درسته ساکن لار بودن ولی همیشه بعد از شروع به کار تیم گراش برای گراش شنا کردن و یه جورایی دست پرورده ما هستن،خانم کشوری هم یک برگ امادگی دارن که به این معنیه که یک سال سابقه دارن و البته پر مدال ترین شناگر خانم در گراش.مسابقه نجات غریق به چابکی امادگی بدنی،استقامت بدنی و سرعت بدون خطا نیاز منده،و البته در نظر بگیرین که هر دو شناگر ما مدال انفرادی دارن نه شناگران شیرازی.

  19. به جای جنگ و جدل یکبار تو اینه نگاه کنید همون شماهایی که انگار با خانم جعفریان از بدو تولد دشمن خونی بودین،خودتون چجوری به اینجایی که هستین رسیدین؟ کی بارها و بارها در شرایط سخت چه سرکار چه مسائل شخصی دستتون رو گرفته کمکتون کرده کنارتون وایساده؟ این دختر به جز موفقیت ماها تا الان چی خواسته؟ به جز ساختن گراشی که روی پتی خودش وایسه و متکی به جای دیگه نباشه چی کار کرده؟ یکم فکر کنیم منطقی باشین و صد البته منصف،الان اگه همه مون بجای اینکه روبروی هم وایسیم اونم بخاطر حسادت حرفای مفت، چرا کنار هم واینسیم؟ کارهایی میکنیم حرف هایی میزنیم که هر چی رو با عشق دوستی کنار هم ساخته بودیم رو خراب کردیم،من نمیگم کسی با من دوست باشه نه ولی حداقل نمک خوردین نمکدون رو نشکنین،نمیخواینش بزارینش کنار ولی نشکنیدش

  20. و صد البته داستان تست،به همه شما تماس گرفته شده تا هر استخری و هر ساعتی که اعلام امادگی کنید خانم شیردم و جعفریان بیان تا تست بگیرن ولی متاسفانه شما در پاسخ گفتین که برای ما زشته که تست بدیم و در شأن ما نیست و این تست توهین به توانایی های ماست،حالا شما از کجا میدونید که خانم کشوری رو برای تست نمیارن درسته گفتن به جز لیستی که شما اعلام امادگی کردن دو نفر هم خودمون داریم که اعلام امادگی کردن،خانم کاظمی زاد که نیست پس بقیه هر جا گفتین می اییم تست میگیریم،چرا جایی رو مشخص نکردین،هیات که استخر نداره،شما که انقد از خودتون مطمعن هستین که صد البته من هم از شما چون شاگردم بودین مطمعن ام چرا نرفتین؟ تا بهانه دست بقول خودتون یه ادم غرض ورز ندین؟ چرا؟

  21. اعضا محترم هیات فکر نکنید میتوانید جو آرام وصمیمانه و مفرح مجموعه آبشار را به هم بزنید پس لطفا فقط به کارهای خودتان برسید…

  22. ناجی ٢ شما نگران نباشین وبه خوشحالیتون تو ابشار ادامه بدین همینطور که خودم از نزدیک دیدم که چقدر شما خوشحالین هههه موفق باشین اکیپ ابشار ..هیأت هم کار خودش رو میکنه هرچند رئیسی مدبر وعاقل داره شما نگران نباشین همه ی دیدگاها روخوندم فقط لج ولجبازی از چی اخه از اینکه تیم بانوان مقام اورده والا زشته بخدا خوب باید خوشحال باشین نه میکوبین تو سر همدیگه بابا همش حرف های چرت بابا شهرمون مقام اورده همین کافیه یعنی چی اون توضیح داده ناجی یک ودو اومدن جواب دادن برای بعضی ها که خصومت شخصیشون رو با ورزش شهرمون قاطی میکنن واقعا متأسفم..

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

25 نظر
scroll to top