بستن

پایان هفته پدافند غیر عامل با یک نشست خبری

هفت‌برکه (گریشنا): هفته پدافند غیر عامل با یک نشست خبری در فرمانداری شهرستان گراش به پایان رسید.

به گزارش خبرنگار گریشنا، امروز هشتم آبان‌ماه ،در آخرین روز از هفته پدافند غیر عامل، نشست خبری با حضور اصغر فرودی، فرماندار شهرستان گراش و خبرنگاران و اهالی رسانه در دفتر فرمانداری برگزار شد.

فرودی: کم‌هزینه‌ترین نوع آمادگی، رعایت اصول پدافند غیر عامل است

اصغر فرودی، فرماندار شهرستان گراش، با بیان این که کشور ما از لحاظ موقعیت سیاسی و اقتصادی مورد طمع دشمنان است گفت: «امسال با ابتکار جدیدی که ایجاد شد و با آمادگی نیروها و مردم، مانورهای مختلفی در سطح شهرستان انجام شد که با استقبال خوب مردم و نهادها روبه‌رو شد. در حوزه پدافند غیر عامل با توجه به موقعیت سیاسی و اقتصادی و ژئوپولیتیک، همواره مورد طمع دشمنان و به خاطر داشتن یک انقلاب اسلامی، همواره مورد خصومت استکبار جهانی بوده‌ایم. به لحاظ موقعیت جغرافیایی ایران که در منطقه حساسی در خلیج فارس و خاورمیانه مورد طمع دشمنان هستیم، باید در حوزه دفاع آمادگی لازم را داشته باشیم.»

فرودی با اشاره به برنامه‌های اجرا شده در هفته پدافند غیر عامل گفت: «اطلاع‌رسانی در سایت‌ها و نشریات، زنگ مدارس با نام زنگ پدافند غیر عامل، رزمایش حمله هوایی دشمن، واکسیناسیون دام‌های سبک، رزمایش شیوع بیماری مسمومیت غذایی در بیمارستان، رزمایش مبارزه با مگس جالیز و مگس سفید در مزارع شهرستان با کمک جهاد کشاورزی، جلسه آموزشی پدافند غیررعامل در حوزه سایبری، نمایشگاه هلال احمر در محل نماز جمعه، رزمایش خنثی‌سازی بمب با کمک ناحیه مقاومت بسیج سپاه و دستگاه‌های مرتبط در گراش سنتر و صحبت در نماز جمعه و دیدار با امام جمعه از برنامه‌های اجرا شده در هفته پدافند غیر عامل بود.»

سوالات خبرنگاران

قاسم ایزدیان، خبرنگار باسابقه گراش، در این نشست خبری از فرماندار پرسید که آیا از برنامه‌های اجرا شده در طول این یک هفته رضایت داشته است؟ اصغر فرودی در پاسخ به این سوال گفت: «بله. با وجود این که سال اول بود که این برنامه اجرا می‌شد ادارات همکاری خوبی با ما داشتند و ما را در اجرای این برنامه‌ها همراهی کردند. البته در نوشتن سناریو مشکلاتی بود که تجربه می‌شود برای سال‌های بعدی که بهتر اجرا شود.»

شیدا شرقی، خبرنگار گریشنا، سوالش را اینگونه مطرح کرد: آیا بهتر نبود برای رزمایش بمب‌گذاری گراش سنتر، از هنرپیشگان شهرستان استفاده می‌شد تا طبیعی‌تر جلوه کند؟ فرماندار در جواب این سوال گفت: امکان اینکه سلاح را در اختیار آنان قرار دهیم نداشتیم.

حسین فقیهی، سردبیر نشریه آیینه گراش، پرسید آیا این جلسه برای پدافند غیرعامل لازم بود؟ اصغر فرودی نیز تاکید کرد: «بله. با اهمیتی که این موضوع دارد و توصیه مقام معظم رهبری، پدافند غیر عامل موضوعی مهم و گرفتن جلسه و پرداختن به آن هم از اهمیت بیشتری برخوردار است.»

در پایان نشست خبری پدافند غیر عامل، نشست دیگری هم در رابطه با سرشماری نفوس و مسکن برگزار شد.

padafand

خبرنگار حوزه شهری و اداری هفت‌برکه عضو هیات مدیره انجمن دوببله و گویندگی گراش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0 نظر
scroll to top