بستن

شماره‌های خرداد و تیرماه میلاد لارستان

فرمانداری یا سازمان ملل

میلاد در شماره ۷۰۰ خود، هفته سوم خرداد، از فرمانداری‌های ویژه در یادداشت هفته خود گفته است. در این یادداشت، فرمانداری ویژه به سازمان ملل تشبیه شده است. در این یادداشت، سازمان ملل، سازمانی است که در عین گستردگی و عظمت، عملا کاری از آن ساخته نیست. چند وقت پیش هم صحبت‌نو با مضمونی اینچنینی با عنوان فرمانداری‌هایی که ویژگی ندارند به این مسئله پرداخته بود. این حرکت جدید در فضای مجازی بیشتر دیده می‌شود. مثال‌هایی است شهرستان‌های دیگر کشور که فرمانداری ویژه دارند و به دنبال راهی برای رشد بیشتر این فرمانداری‌ها.

در این شماره همچنین از ارسال اسناد پروژه‌های نیمه‌تمام به استان سخن گفته شده است. البته کل این خبر در دو سطر خلاصه شده و هیچ توضیحی درباره چگونگی این کار داده نشده است. این اقدام به منظور حل مشکل پروژه‌های نیمه‌تمام انجام شده است. کسب مدال طلای مخترعین در نمایشگاه بین‌المللی مالزی توسط شرکت کنندگانی از دانشگاه علمی کاربردی لارستان خبر دیگری است که در این شماره آمده است. تهیه فرمولاسیون لاستیک برای انجام پروژه‌های صنعتی پلیمری به این نمایشگاه ارسال شده است.

صفحه بی‌بی این شماره در ستونی از زبان یکی از ساکنین ارد نقل شده است که به جز یکی دو مورد، بقیه روزها، ارد پزشک ندارد و فاقد پرسنل و پزشک است.

تصویب قرارگاه پلیس راه جنوب به مرکزیت لارستان خبر دیگری است که در این شماره و در ستونی با عنوان این هفته با نماینده آمده است.

پیگیری خبر وفات آیت‌الله آیت‌اللهی در چند شماره

شماره ۷۰۱ میلاد لارستان همزمان با فوت آیت‌الله آیت‌الهی منتشر شده است. سه صفحه این شماره به این موضوع اختصاص داده شده است. صفحه‌ای با چند شعر از شاعران منطقه و پیام‌های تسلیت، چه از زبان شخصیت‌های کشوری و چه در قالب آگهی در این شماره دیده می‌شود. برخلاف صحبت‌نو که ویژه‌نامه‌ای در این ایام منتشر کرد، میلاد لارستان در صفحات دیگر به اخبار و مطالب دیگر پرداخته است. این رویه کمابیش در شماره بعدی هم تکرار شده است. هر چند در شماره ۷۰۲، صفحه دوم و اخبار بیشتر به مراسم ختم آیت‌الله آیت‌اللهی پرداخته‌است. صفحه عجیب سوم این شماره که با عنوان از هر دری سخنی، چاپ شده واقعا جالب است. در این صفحه، دانستنی‌ها، جملاتی زیبا از بزرگان در کنار لیستی از اولین فرماندهان نیروهای مسلح و نکته‌هایی از زندگی آیت‌اللهی و علم و فناوری در اندیشه رهبر معظم انقلاب آمده است.

مسکن مهر گراش

فدایی، مدیر کل راه و شهرسازی لارستان در نشست خبری سیزدهم خرداد از تحویل همه مسکن‌های مهر تا پایان تیرماه خبر داده است. همچنین در صحبت‌های او هم افتتاح ۸۰۸ واحد مسکن مهر گراش توسط رئیس جمهور و یا معاون اول، آمده است که مشخص نیست این «به زودی» چه بازه زمانی را با توجه به گذشت چندین ماه از اولین باری که این خبر توسط اشخاص مختلف گفته شده است در بر می‌گیرد.

آغاز دو پروژه در فرودگاه لار با اعتبار ۱ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان خبر صفحه اول شماره ۷۰۳ میلاد لارستان است. در صفحه دوم، باز هم خبر اصلی از اداره کل راه و شهرسازی است. نصب سیستم روشنایی در تونل بزن لارستان و بهسازی آسفالتحورهای روستایی شهرستان مهر از جمله این خبرها است. کلنگ‌زنی دو واحد پرورش مرغ و دو خبر دیگر در این خصوص با گذشت یک ماه از انتشار این شماره میلاد شاید به گونه‌ای دیگر توجه خواننده را جلب می‌کند.

یاد آقای لار در این شماره هم با چند یادداشت ادامه داشته است. از جمله نکات جالب این شماره استفاده از عکس و اطلاعات زندگی آیت‌الله آیت‌اللی در جدول شماره ۷۰۳ است.

خبرنگار پایگاه خبری هفت‌برکه عضو انجمن شاعران و نویسندگان گراش داستا‌ن نویس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0 نظر
scroll to top