بستن

از تقاضای لغو زندان در حوالی اوز تا تاسیس شهرداری در دهکویه

از شهرستان های گراش، لارستان و نیز شهرهای دیگر در هفته گذشته خبرهای داغی به گوش می رسد. لادستان و صحبت نو، دو سایت خبری لارستان درباره ی اختلافات در شورای شهر این شهرستان خبر دادند.

شصت روحانی مبلغ به نقاط مختلف شهری و روستایی منطقه اعزام شده اند تا در ایام و لیلی ماه مبارک امر مذهبی مردم را سامان دهند.به گزارش رویدادشهر به نقل از روابط عمومی اداره تبلیغات اسلامی گراش، حجت الاسلام حبیب باقری رییس اداره تبلیغات اسلامی گراش در این خصوص گفت: با فرا رسیدن ماه ضیافت الهی، ماه مبارک رمضان، بنا به به درخواست مسئولین هیات امناء مساجد شهری و روستایی گراش، ۶۰ مبلغ جهت اقامه نماز جماعت و  پاسخگویی به سوالات و شبهات دینی مردم، به مساجد سطح شهر و روستاهای تابعه اعزام شدند. وی تصریح کرد: ۲۰ نفر از مبلغان از  روحانیون اعزامی از سوی دفتر تبلیغات اسلامی قم، و ۴۰ نفر از آنان بومی می باشند.

صحبت نو، نوشته است: رئیس شورای اسلامی شهر لار درخواست کناره گیری از هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر لار را به دفتر شورا تسلیم کرد.

 صحبت نو همچنین درباره ی مسکن مهر شهر لار در دو فاز در حال ساخت است، نوشته است: در فاز اول(قلات خانی) ۱۲۰۸ واحد و در فاز دوم( تنگ اسد) ۹۳۸ .احد در حال ساخت است. وی ابراز امیدواری کرد که در هفته دولت- دهه اول شهریور ماه- ۴۳۲ واحد از مسکن مهر ویلایی لارستان با حضور مسئولان کشوری به بهره برداری برسد.

در پی انتصاب حجه الاسلام و المسلمین نوربخش، اولین نماز جمعه به امامت  ایشان در تاریخ ششم مردادماه ( هفتم رمضان) برگزار شد. وی  با اشاره به اینکه خیرین محترم لارستان آمادگی خود را برای احداث ساختمان شماره دو انتقال خون در شهرقدیم اعلام کرده اند؛از همت بلند نیک اندیشان لارستانی تشکر کرد. 

از دیگر سو،دکتر جعفرپور، نماینده ی مردم و عضو کمیسیون فرهنگی مجلس درباره ی موزه تئاتر، در گفت و گو با خانه ی ملت گفت: گروه‌های تئاتر به ویژه در شهرستان، اقتصاد مطلوبی ندارند وآن طور که باید از آنها حمایت نمی‌شود، به گونه‌ای که گاه فضای تمرین هم ندارند، این اقدامات درخواست‌های اهالی تئاتر است که باید مسئولان فرهنگی نگاهی تازه به آن کنند.

 قاضی زاده،امام جمعه ی اوز، طی سخنانی در نماز جمعه شهر اوز، به مسئله ی ساخت زندان در حومه ی اوز اشاره کرد و ابراز امیدواری کرد با پیگیری های شورا و نماینده ی مجلس، جلوی ساخت زندان در این منطقه ی فرهنگی گرفته شود.

پسین دهکویه درباره ی عدم تاسیس شهرداری دهکویه  از دکتر جعفرپور پرسش کرده است و وی گفته است :

طبق گزارش های دریافت شده تمام مراحل آن طی شده و هم اکنون پرونده روی میز وزیر کشور است . امید است که در مرحله بعدی که به لارستان خواهم آمد این امر محقق شده باشد

مدیر گروه مطالعات فرهنگی رادیو فرهنگ سردبیر نشریه افسانه ویِژه گراش شاعر، پژوهشگر فرهنگ عامه، تاریخ و ادبیات در جنوب فارس مدیر انتشارات همسایه مدیرعامل موسسه فرهنگی هفت برکه

1 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 نظر
scroll to top