بستن

طاعون سفید را بهتر بشناسید

هفت‌برکه (گریشنا): در آستانه‌ی روز ملی مبارزه با بیماری سل در بیست و سوم مهرماه، برنامه‌های دانشکده علوم پزشکی برای این روز اعلام شد.

hafteh-sel-01

به گزارش روابط عمومی معاونت بهداشت دانشکده، با توجه به فرا رسیدن روز ملی مبارزه با بیماری سل (۲۳ مهرماه) و هفته اطلاع‌رسانی این بیماری با شعار «هم‌پیمان تا پایان بیماری سل»، دیروز دوشنبه ۱۹ مهرماه جلسه هماهنگی با حضور دکتر محمدنبی محمدی، معاون بهداشت دانشکده، و مسئولین ستادی حوزه معاونت بهداشت در دفتر معاونت بهداشت دانشکده علوم پزشکی گراش برگزار شد. هدف جلسه اطلاع‌رسانی و ارائه آموزش‌های لازم از طریق فعالیت‌های آموزشی به منظور آگاه‌سازی آحاد جامعه و گروه‌های هدف در مورد بیماری سل بود.

محمد نوروزی، مسئول واحد بیماری‌های واگیر، به این امر اشاره کرد که سل بیماری عفونی و واگیرداری است که از دوران باستان همراه انسان بوده است. در نتیجه تاریخ بیماری سل با قدمت بشریت برابر است، به گونه‌ای که در گذشته به این بیماری لقب «طاعون سفید» اطلاق شده است.

او ضمن اشاره به این که در سال ۹۴، کل موارد بیماری سل در کشور ۹ هزار و ۹۱۹ نفر بوده است، گفت: «تعداد بیماران شناسایی‌شده در شهرستان گراش تاکنون ۱۴ بیمار بوده است که تحت درمان کامل واحد بیماری‌های واگیر دانشکده علوم پزشکی گراش قرار گرفته‌اند.»

در این جلسه، اقدامات و فعالیت‌های پیشنهادی جهت برگزاری این مناسبت با همکاری واحدهای ستادی حوزه معاونت بهداشت در شهر و روستا نیز بررسی شد. از جمله این فعالیت‌ها می‌توان به اطلاع‌رسانی عمومی از طریق نصب بنر، پوستر و دفترچه‌های آموزشی، برگزاری جلسات آموزشی برای گروه‌های هدف، برگزاری مسابقه، و اطلاع‌رسانی از طریق وب‌سایت‌ها و مطبوعات محلی اشاره کرد.

hafteh-sel

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0 نظر
scroll to top