بستن

تخم مرغ هم روز جهانی دارد؟

هفت‌برکه (گریشنا): امروز روز جهانی تخم مرغ است. این روز یک شعار هم دارد: «تخم مرغ معجون سلامتی». در گراش هم دانشکده علوم پزشکی به همین مناسبت یک برنامه اجرا کرده است.

به گزارش روابط عمومی معاونت بهداشت دانشکده، جشنواره روز جهانی تخم مرغ به همت واحد بهبود تغذیه جامعه و با همکاری واحد سلامت نوجوانان، جوانان و مدارس در مدرسه ابتدایی حضرت زینب (س) برگزار شد. این برنامه با حضور مهندس علیرضا مساح، قائم مقام معاونت بهداشت دانشکده علوم پزشکی گراش، و نماینده آموزش و پرورش برگزار شد.

در ابتدای این مراسم، مهندس مساح در خصوص فواید تخم مرغ برای دانش‌آموزان سخنرانی کرد. مریم اکبرزاده، مسئول واحد بهبود تغذیه جامعه، در خصوص ۱۷ مهرماه روز جهانی تخم مرغ گفت: «این روز مطابق با سال‌های اخیر با هدف بهبود تغذیه جامعه و فرهنگ‌سازی برای مصرف منابع غذایی با کیفیت بالا است. سازمان فائو در سال ۲۰۱۶ شعار تخم مرغ معجون سلامتی را انتخاب کرده است.» او افزود: «تخم مرغ یکی از کامل‌ترین، ارزان‌ترین و فراوان‌ترین غذاهای پروتئینی است که بعد از شیر جایگاه دوم را در تغذیه اقشار جامعه می‌تواند داشته باشد. ولی به دلایل غیر علمی و باورهای اشتباه، از مصرف مناسب این فراورده مغذی خودداری می‌شود.» اکبرزاده در مورد خواص تخم مرغ گفت: «تخم مرغ دارای کامل‌ترین و باکیفیت‌ترین پروتئین‌ها در مقایسه با سایر مواد غذایی است؛ حداقل ۱۳ نوع ویتامین و مواد معدنی ضروری بدن را دارد؛ مهم‌ترین منابع کولین و لوتئین ضروری برای سلامت سیستم عصبی، قلبی و عروقی و بینایی است؛ و در نهایت این که کلسترول مضر هم ندارد».

tokhme-morgh

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0 نظر
scroll to top