بستن

فرماندار در نشست خبری: همه امکانات برای سرشماری بسیج شود

هفت برکه (گریشنا): تمام امکانات شهرستان برای برگزاری سرشماری عمومی نفوس و مسکن بسیج خواهد شد. تاکنون در مرحله سرشماری اینترنتی گراش پیشتاز شهرستان‌های استان فارس است. ۱۵ نفر آمارگیری سرشماری حضوری را انجام خواهند داد.

به گزارش خبرنگار هفت برکه صبح امروز یازدهم مهرماه نشست خبری با موضوع سرشماری عمومی نفوس و مسکن با حضور اصغر فرودی، فرماندار شهرستان گراش، روابط عمومی‌های ادارات و خبرنگاران برگزار و گزارشی از روند انجام ثبت نام اینترنتی تا به امروز ارائه شد.

فرودی: سرشماری از انتخابات مهم‌تر است

اصغر فرودی، فرماندار شهرستان گراش، سرشماری عمومی نفوس مسکن را امسال به دو صورت اعلام کرد و گفت: «امسال برای اولین بار در تاریخ کشور سرشماری به دو صورت اینترنتی که از سوم مهرماه شروع و تا بیست و پنجم مهر ادامه دارد و به صورت حضوری که از بیست و پنجم مهر آغاز و تا بیست و پنجم آبان ادامه دارد انجام می‌شود و مامورین سرشماری کد رهگیری‌ها را دریافت و در سامانه ثبت می‌کنند تا سرشماری کامل شود. افرادی را هم که اینترنتی ثبت نام نکرده‌اند ثبت نام می‌کنند. در سرشماری اینترنتی اطلاعات ثبت شده کاملا محرمانه است و کسی دسترسی به این اطلاعات ندارد، سرشماری اینترنتی کمک می‌کند تا در وقت و هزینه صرفه‌جویی شود و همچنین دقت ثبت اطلاعات را هم بالا می‌برد.»

فرودی اهمیت سرشماری را بیش از انتخابات دانست و از همه ادارات خواست که امکانات خود را در اختیار ستاد سرشماری قرار دهند.

گراش دارای رتبه یک سرشماری اینترنتی در استان

فرودی در ادامه اشاره‌ای به رتبه شهرستان گراش در سرشماری عمومی نفوس و مسکن داشت و افزود: «شهرستان گراش تا به امروز از بین ۲۹ شهرستان استان فارس که سرشماری اینترنتی را انجام داده‌اند از لحاظ پیشرفت کار در خانوار شمارش شده اینترنتی به برآورد خانوار ۷/۷۴ درصد و پیشرفت کار در جمعیت اینترنتی برآورد جمعیت ۸/۸۵ درصد را به خود اختصاص داده است. روستای محمد زینای شهرستان گراش با حدود ۱۷۰ خانوار صد در صد سرشماری اینترنتی خود را انجام داده است.»

فرماندار شهرستان گراش نقش رسانه‌ها و روابط عمومی‌ها را در سرشماری مهم دانست و گفت: «نقش رسانه‌ها در سرشماری پررنگ است و روابط عمومی‌ها هم می‌توانند نقش بیش‌تری داشته باشند. روابط عمومی‌ها باید از مراجعین و ارباب رجوع‌ها بصورت رایگان ثبت نام به عمل آورند و کد رهگیری را برای ما بفرستند.»

فرودی در پایان افزود: «تمامی ارگان‌ها و ادارات موظف هستند تمام امکانات خود را در اختیار ستاد سرشماری قرار دهند. در حال حاضر بیست مامور آمارگیر ثبت نام کرده‌اند که پانزده نفر آنان که متشکل از ۶ آقا و ۹ خانم است کار آمارگیری را انجام می‌دهند و یک مامور آقا و یک مامور خانم هم قرار است به عنوان نیروی ذخیره باشند. این افراد بعد از طی یک هفته دوره آموزشی آماده انجام سرشماری می‌شوند.»

افرادی که سرشماری اینترنتی انجام داده‌اند و کد رهگیری خود را فراموش کرده‌اند از قسمت ویراش اطلاعات می‌تواند مجدد کد رهگیری دریافت کنند، این کار فقط یک بار ممکن است. کد رهگیری را حتما در زمان حضور آمارگیران به همراه شناسنامه اعضای خانوار در اختیار ماموران آمارگیری قرار دهید.

sarsomari3

خبرنگار حوزه شهری و اداری هفت‌برکه عضو هیات مدیره انجمن دوببله و گویندگی گراش

2 نظر

  1. گریشنا جان سلام. سوالی از شما دارم البته به این خبر ربطی نداره.
    آیا دوشاب خرما ثبت ملی شده؟ و اگه شده به نام چه شهری هست؟
    ممنون میشم جواب بدید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 نظر
scroll to top