بستن

از فرماندار تا شورا، همه می‌گویند سرشماری مهم است

هفت برکه (گریشنا): «برای پیشرفت شهر و شهرستان در آمارگیری شرکت کنید.» این پیام فرماندار، معاون فرماندار و هفت عضو شورای اسلامی شهر گراش به همشهریان است.

هفت روز پس از استارت شروع آمارگیری اعضای شورای اسلامی شهر با نوشتن پیامی همشهریان را به شرکت در آمارگیری دعوت کردند. خبرنگار هفت‌برکه به سراغ تک تک اعضای شورای شهر گراش و فرماندار و معاون فرماندار رفت تا نظر آن‌ها را در مورد آمارگیری سراسری سال ۱۳۹۵ بپرسد. شما از سایت https://www.sarshomari95.ir می‌توانید در سرشماری اینترنتی شرکت کنید. با شرکت در سرشماری اینترنتی در مرحله آمارگیری حضوری با دادن کد رهگیری کار آمارگیری از شما به سرعت انجام می‌شود.

Sarshemari Amar2

فرودی: بسیاری از مشکلات با اطلاعات دقیق حل می‌شود

اصغر فرودی فرماندار و رئیس ستاد سرشماری عمومی نفوس و مسکن شهرستان گراش در سخنرانی یک ماهه گذشته خود بارها بر اهمیت این سرشماری تاکید کرده است: «بسیاری از مشکلات شهرستان گراش با ارائه آمار و اطلاعات دقیق رفع می‌شود. سرشماری عمومی نفوس و مسکن در توسعه زیرساخت‌ها و برنامه‌ریزی‌های کوتاه مدت و بلند مدت از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و برای ارتقاء شاخصه‌های خدمات رسانی و جذب اعتبارات متناسب با جمعیت شهرستان نیاز به اطلاعات و آمار دقیق داریم.

فرماندار گراش معتقد است همه امکانات و تجهیزات برای اجرای طرح سرشماری در شهرستان گراش فراهم است و می‌گوید: «اطلاعات شخصی افراد در این سرشماری محرمانه خواهد ماند.»

قاسم فرسوده معاون فرماندار، معاون اجرایی ستاد سرشماری عمومی نفوس و مسکن شهرستان گراش نیز است. او در مورد اهمیت سرشماری امسال می‌گوید: «همکاری مردم و نهاد‌ها با دولت در جمع‌آوری دقیق آمار و اطلاعات برای برنامه‌ریزی‌های کلان کشور موثر است. سرشماری عمومی نفوس و مسکن یکی از کامل‌ترین و موثرترین راه‌های گردآوری اطلاعات و آمار مورد نیاز برای برنامه‌ریزی در هر کشور است و لازمه مدیریت جامعه است.»

فرسوده بر همکاری ادارات در برگزاری این سرشماری تاکید کرد: «ادارات و ارگان‌های دولتی و دهیاری‌ها نسبت به تبلیغ و نصب بنر در مکان‌های ثبت نام اقدام کنند.» برخی از از ادارات همانند اداره صنعت، معدن و تجارت با قراردادن میزهای آمارگیری، فرآیند سرشماری اینترنتی را به رایگان انجام می‌دهند.

نقش سرشماری در توسعه اداری شهرستان

حبیب‌الله مهرابی، رئیس شورای شهر، آمار‌ را زیر‌بنای برنامه‌ریزی هر کشور می‌داند و در ادامه‌ی پیامش به شهروندان گفته است:« با توجه به این مساله می‌طلبد آحاد مردم نسبت به شرکت در آمار نفوس و مسکن مشارکت حداکثری داشته باشند تا از آینده شهر چشم‌انداز روشن‌تری ترسیم کنیم.»

عبدالرضا هرمزی که بعد از ده سال حضور در شورا درجهت ارتقای ادارات شهرستان دردسرهای زیادی کشیده است، می‌گوید:«برای توسعه و بودجه‌بندی شهرستان و همچنین تعلق گرفتن امکانات و ارتقای تقسیمات روستاها و شهرها به آمار دقیق نیاز داریم. مشارکت مردمی در این آمارگیری نقش پررنگی برای حال و آینده‌ی شهرستان ایفا می‌کند. ما از همه‌ی ساکنین شهرستان چه شهر و چه روستا تقاضا داریم آمار‌ خود را در سامانه‌ی آمارگیری ثبت کنند.»

هرمزی نایب رییس شورای شهر بر حضور همشهریان خارج از کشور در سرشماری تاکید دارد: «از افرادی که خارج از شهر و یا کشور هستند هم دعوت می‌کنیم که با توجه به ثبت اینترنتی آمارگیری و راحتی ثبت‌ اطلاعات این فرصت برای پیشرفت را از دست ندهند.»

علی‌اصغر لطافت که دکتری داروسازی دارد و در مسائل بهداشتی اظهار نظر می‌کند از مردم می‌خواهد برای ارتقای سلامت بهداشت و درمان و برنامه‌ریزی در جهت ارتقای آن، برای برنامه‌ریزی‌ جهت توسعه شهری و خدمات‌رسانی بهتر به شهروندان و برای به وجود آوردن آینده‌ای بهتر برای نسل جدید در آمارگیری شرکت کنند.

مهروش شیبانی معتقد است آمارگیری فرصتی برای تدوین برنامه جامع تحول در جهت توسعه‌ای پایدار، متوازن و در راستای تعالی و رشد همه‌جانبه در جمیع عرصه‌ها و گامی در حصول به خواسته‌ها و مکاتبات به حق شهروندان است، در ادامه‌ی پیام خود نوشته است: «با عنایت به این که آمار تعیین‌کننده امتیاز هر شهر و شهرستان است، بیائید فرصت را مغتنم بشماریم و با مشارکت حداکثری در امر ترفیع امتیاز سهیم باشیم و مسیر تحقق به « آنچه حق ماست» را هموار کنیم.»

فاطمه خواجه نیز در پیام خود آورده است: «سرشماری نفوس و مسکن که به عنوان پایه‌ی اصلی برنامه‌ریزی هر کشوری است و همچنین با توجه به بیانات مقام معظم رهبری (سال اقدام و عمل) با حوصله و دقت و با همکاری مسئولین و مردم در این حرکت مهم، پیشقدم و در رشد و توسعه شهرستان و کشور خود سهیم شویم تا ان‌شاالله با وحدت کلمه مشکلات را حل کنیم.»

محمد ناصری و جعفر یوسفی پیام‌های کوتاهی برای همشهریان نوشته‌اند. محمد ناصری: « سرشماری نفوس و مسکن یک فرصت طلایی برای پیشرفت همه جانبه‌ی شهرستان گراش است.» و جعفر یوسفی: «آمار و سرشماری این دوره باعث رونق و توسعه شهرستان خواهد شد.»

خبرنگار ارشد پایگاه خبری هفت‌برکه آغاز فعالیت روزنامه‌نگاری از سال ۱۳۸۸

4 نظر

  1. در یک کلمه میخان ته و توی همه زندگیتون رو در بیارن تا خیالشون راحت بشه.ایندفه چه خوابی دیدن دیگه خدا میدونه

  2. جناب فرماندار محترم و اعضای شورای شهر.چرا کاری کار باید انجام بدهید را نادیده گرفته آید چسپیده آید به نفوس و مسکن.این اولویت گراش هست یا توافقی که با لار کرده آید که از نیروگاه به طرف لار با اجازه از شماها به لار دادهاند؟چرا درباره تعیین و ثبت شدن محدوده گراش به اطلاع مردم نمیرسانید.آگه این کار انجام شده یک لکه ننگی واسه خودتون بجا گذاشته اید

  3. ای بابا همه اینها که یک چیز گفته اند در واقع صحبتهای همدیگه رو کپی پیست کردن که!!!؟؟؟!!؟؟!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 نظر
scroll to top