بستن

LDR:‌زایمان خصوصی در بیمارستان گراش

هفت‌برکه (گریشنا): بیمارستان امیرالمومنین (ع) گراش برای ارائه خدمات بهتر و تامین آرامش مادران باردار و همراهانش، در حال ساخت اتاق‌های  LDR برای زایشگاه است.

به گزارش خبرنگار هفت‌برکه، ساخت اتاق‌های LDR (فضاهای مربوط به مراحل درد، زایمان و بهبودی پس از زایمان) در بیمارستان باعث شده تا مادران باردار دیگر استرس زایمان در زایشگاه بیمارستان که زایشگاهی عمومی است و گاهی چند زایمان هم‌زمان با هم در آن انجام می‌شود را نداشته باشند و در مکانی خصوصی با امکانات و خدماتی بهتر برای خود و همراهانشان این دوره را سپری کنند.

LDR مکانی خصوصی برای زایمانی راحت

مژگان حسن‌زاده، مسئول زایشگاه بیمارستان امیرالمومنین (ع)، با اشاره به این موضوع که اتاق‌های LDR به گونه‌ای طراحی و تجهیز می‌شوند که محیطی با آسایش روانی برای مادر فراهم شود گفت: «بخش LDR از شش اتاق مجزا با تمامی امکانات و تجهیزات مورد نیاز برای زایمان ساخته شده است و قرار است بیمار از ابتدا که برای زایمان وارد بیمارستان می‌شود، وارد این اتاق‌ شود و تمام مدت تحت مراقبت باشد و بعد از زایمان به بخش منتقل شود. همچنین همراه بیمار نیز می‌تواند در طول مدت زایمان در کنارش باشد. ماماهای هر قسمت اتاق جدا هستند و بیمار می‌تواند به انتخاب خودش مامایی را در اختیار داشته باشد. در این زایمان از روش‌های کاهش درد و زایمان در آب نیز استفاده می‌شود.»

حسن‌زاده در رابطه با کلاس‌های آموزشی قبل از زایمان برای مادران باردار و همراهانش گفت: «از هفته بیست حاملگی به مدت دو ماه، دوره‌های آموزشی هر هفته به مدت دو ساعت برای مادران باردار و همراهانش برگزار می‌شود. البته اگر خانم بارداری بخواهد همسرش در طول مدت زایمان در کنارش باشد، همسرش از جلسه دوم می‌تواند در این کلاس‌ها شرکت کند. در این کلاس‌ها روش‌های بارداری، کتاب‌های مراقبت بارداری، ورزش‌های دوران بارداری و بعد از زایمان، مراقبت‌های بعد از زایمان به صورت تئوری و عملی طی هشت جلسه دوساعته آموزش داده می‌شود.»

LDR در دست ساخت

مجتبی راستی، مدیر بیمارستان امیرالمومنین (ع)، ساخت این بخش را کمک به بهسازی فضای زایشگاه و تغییر و تحول سلامت دانست و گفت: «وزات‌خانه طرح‌هایی را برای افزایش خدمات‌دهی و ترویج زایمان طبیعی در قالب بسته تغییر و تحول سلامت اعلام کرد که یکی از این اقدامات، بهینه‌سازی فضای زایشگاه‌های کشور و ایجاد فضای LDR بود. حتی بسیاری از بیمارستان‌های دولتی کشور هم این فضا را ندارند و در راستای برنامه تغییر و تحول سلامت، به بیمارستان‌ها بودجه دولتی برای ساخت فضای LDR اختصاص داده می‌شود.»

 راستی از افتتاح این مکان در آینده نزدیک خبر داد و گفت: «بخش LDR در محوطه بیمارستان و پشت زایشگاه فعلی، در زمینی به مساحت ۹۵۰ متر احداث می‌شود و ۵۵۰ متر آن مربوط به این بخش و مابقی مربوط به بخش NICU و اتاق عمل است. از دی‌ماه ۱۳۹۴ استارت کار زده شده است.» 

خبرنگار حوزه شهری و اداری هفت‌برکه عضو هیات مدیره انجمن دوببله و گویندگی گراش

4 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 نظر
scroll to top