بستن

خیابان پئت موازی خیابان امام ساخته می‌شود

با احداث فاز اول خیابان حاشیه رودخانه پئت، خیابان‌های درمانگاه و آبیاری به یکدیگر وصل خواهد شد.

چهارشنبه ۲۱ تیرماه کلنگ آغاز عملیات سنگ چین رودخانه فصلی پئت و خیابان ساحلی آن زده شد. مهندس حسین قائدی شهردار گراش هدف از اجرای این طرح را کاهش بار ترافیکی خیابان اصلی دانست. وی گفت: این طرح از درخواست‌های همیشگی شورای شهر بود. ما منتظر طرح جامع شهر بودیم که اکنون با نهایی شدن آن پروژه از فردا آغاز می‌شود.

شهردار گراش این خیابان را کمربند داخلی شهر دانست و از شهروندان خواست که در بحث آزادسازی حریم رودخانه با شهرداری همکاری داشته باشند.

مهندس هاشمی مسئول عمران شهرداری در مورد مشخصات این طرح گفت: در فاز اول از پل خیابان مدرسه حسنی تا انتهای خیابان آبیاری دیوارچینی خواهد شد. در این طرح عرض ۱۴ متر برای رودخانه پئت در نظر گرفته شده است. در آینده در دو طرف رودخانه خیابان‌هایی به عرض ۱۵ متر احداث می‌شود. در فاز نهایی این مسیر محله بیدله را به انتهای خیابان بسیج وصل خواهد تا ارتباط محلات شهر بدون عبور از خیابان امام فراهم شود.

طول خیابان ساحلی در این مرحله ۷۰۰ متر است و دیواره سنگ چینی به ارتفاع دو متر رودخانه پئت را مهار خواهد کرد. مهندس هاشمی پیش‌بینی کرد سه هزار متر مربع دیوارچینی با هزینه ۲۵۰ میلیون تومان انجام شود.

رودخانه پئت آب‌های باران را از دشت‌های غربی گراش و محلات شهر به دشت‌های شرقی شهر منتقل می‌کند. هدف از سنگ‌چین دیواره رودخانه ساماندهی حریم رودخانه، کنترل آب‌های سطحی و احداث خیابانی موازی خیابان مرکزی شهر است.

عبدالرضا هرمزی سخنگوی شورای اسلامی شهر گراش گفت: این پروژه در بودجه سال ۱۳۹۱ شهرداری پیش‌بینی شده بود و خوشبختانه در زمان مقرر آغاز شد. امیدوارم فاز یک این طرح امسال به پایان برسد و ما شاهد کاهش ۲۰ درصدی ترافیک خیابان اصلی باشیم.

این خیابان موقتاً به نام خیابان پئت یا ساحلی نامیده می‌شود. عبدالعلی صلاحی نماینده شورای شهر در شورای نامگذاری اعلام کرد که در اولین جلسه شورای نامگذاری معابر نامی مناسب این خیابان انتخاب خواهد شد. وی از همشهریان خواست اگر برای این خیابان و دیگر خیابان شهر پیش‌نهادی دارند آن را برای روابط عمومی شهرداری گراش ارسال کنند.

| مدیر رسانه‌های هفت‌برکه | مدیرمسئول پایگاه خبری هفت‌برکه | مدرس دوره‌های آموزش خبرنگاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0 نظر
scroll to top