بستن

در انتظار باران پراکنده باشید

Havashenasi هفت‌برکه (گریشنا): ابرها به آسمان گراش برگشته‌اند و نوید بارش‌های پراکنده می‌دهند. هر چند ممکن است دمای هوا در روزهای آینده بالاتر هم برود.

محمود آذرآیین، کارشناس هواشناسی، از احتمال بارش پارکنده می‌گوید: «شرایط تابستان به گونه‌ای است که به صورت محلی و نقطه‌ای بارش رخ می‌دهد. این شرایط برای گراش تا پایان هفته پابرجاست، ولی با شدت کمتر از لحاظ تشکیل ابر.»

آذرآیین با خوانش نقشه‌ها در این مورد توضیح می‌دهد: «نفوذ جریانات گرم و مرطوب اقیانوس هند و دریای عمان و شرایط خوب هم‌رفت حرارتی سطح زمین، سبب فعالیت‌های فراتر از نرمال کم‌فشار برون حاره در نواحی جنوب شرق و جنوب کشور می‌شود. این عوامل باعث رشد ابر، رگبار و رعدوبرق در ساعات بعدازظهر می‌شود.» آذرآیین اضافه می‌کند: «همینک (یعنی بعدازظهر جمعه) هم از شرق گراش گزارش رعدوبرق می‌رسد.»

آذرآیین درباره احتمال افزایش دمای هوا در روزهای آینده نیز توضیح می‌دهد: «از لحاظ دمایی نیز به دلیل تضعیف جریانات شمالی و البته حاکمیت مطلق جریانات گرم، انتظار افزایش دمای بیشتر در روزهای آتی می‌رود. خطوط هم‌فشار سطح زمین هم نشان‌دهنده‌ی افت فشار منطقه و در نتیجه صعود حرارتی، تشکیل ابر و احتمالا رگبار و رعدوبرق است.»

3 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 نظر
scroll to top