بستن

جلسه امنیت غذایی در دومین روز ماه رمضان

هفت‌برکه (گریشنا): در دومین روز ماه مبارک رمضان مدیران حوزه سلامت و بهداشت برای شرکت در کمیته برنامه‌ریزی امنیت غذایی و سلامت شهرستان به فرمانداری گراش رفتند. نظارت بر اغذیه فروشی‌ها و ساماندهی دفن زباله در ارد از مهمترین مصوبات این جلسه بود.

IMG_7434

به گزارش دفتر فرماندار، دومین    شهرستان چهارشنبه ۱۹ خردادماه تشکیل شد. فرماندار گراش در این جلسه با اشاره به  این که توجه به سلامت مردم مهم‌ترین برنامه کارگروه سلامت و امنیت غذایی شهرستان است، اظهار داشت: نقش محوری و اساسی تغذیه سالم در سلامت جامعه باید جدی گرفته شود.

اصغر فرودی خواستار گسترش فعالیت حوزه بهداشت و درمان در امر آموزش و اطلاع رسانی در استفاده از تغذیه سالم شد و افزود: امنیت غذایی مردم در اولویت قرار دارد و در این باره نباید گذاشت سفره‌های مردم با غذاهای نامطلوب مورد تهدید قرار گیرد.

وی با بیان این که پیشگیری نسبت به درمان و مداوا بسیار کم‌هزینه‌تر  است، تصریح کرد: پیشگیری در حوزه درمان بسیار ارزان‌تر است و در این راستا می‌شود با اطلاع‌رسانی و آموزش به مردم جلو بسیاری از بیماری‌ها و مشکلاتی که انسان در این زمینه با آن دسته و پنجه نرم می‌کند را گرفت.

فرماندار گراش ضمن تقدیر از رئیس و معاونان دانشکده علوم پزشکی گراش در راستای ارتقاء مرکز درمانی به درمانگاه شبانه‌روزی در بخش ارد در جهت تسهیل و ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به مردم، افزود: خدمات بهداشتی باید بدون دغدغه به مردم ارائه شود.

فرودی اجرای طرح تحول نظام سلامت را نقطه عطفی در حوزه  بهداشت و درمان کشور دانست و خاطر نشان ساخت: دولت تدبیر و امید با اجرای این طرح نشان داد که در حوزه بهداشت و درمان دغدغه و به سلامت مردم توجه دارد و  این طرح نتایج قابل توجهی در بر داشته است.

وی خدمت صادقانه و مسولانه به مردم را بهترین بهره در ماه مبارک رمضان دانست و اضافه کرد: مدیران دستگاه های اجرایی شهرستان عامل موفقیت خود را خدمت صادقانه به مردم ببینند و در پی رفع مشکلات و خدمت رسانی به مردم باشند.

فرمانداری گراش

در این جلسه ضمن ارائه گزارش اعضای کمیته، چالش‌های حوزه بهداشت و درمان شامل انتقال بیماری‌های واگیر‌دار ، تامین آب سالم روستاها، نظارت بر عملکرد فروشگاها و اماکن تهیه مواد غذایی، مورد بررسی اعضای کمیته سلامت و امنیت غذایی شهرستان قرار گرفت.

ساماندهی محل دفن زباله در ارد، تشکیل شورای بهداشتی در بخش ارد، ساماندهی کارگران افاغنه و اتباع خارجی، سرکشی و نظارت اغذیه فروشی‌ها، راه‌اندازی کمیسیون ۱۱ برای جلوگیری از تخلفات بهداشتی، ارائه آموزش‌های لازم به مرکز فروش سیار مواد غذایی در ماه رمضان و نظارت و ساماندهی کشتارگاه در شهرستان از موضوعات مصوب شده در جلسه امروز بود.

IMG_7433

خبرنگار همکار هفت‌برکه از سال ۱۳۸۶ کارشناس روابط عمومی فرمانداری گراش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0 نظر
scroll to top