بستن

برای نصب سیستم روشنایی پیشرفته تونل بزن روزها محدودیت ترافیکی دارد

برای اولین بار در جنوب ایران تونل بزن در جاده شیراز- لار مجهز به سیستم روشنایی با قابلیت کنترل از طریق اینترنت شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل،مهندس حسن فدایی مدیرکل راه و شهرسازی لارستان در جریان نصب سیستم جدید روشنایی درتونل مذکورعنوان داشت:تونل بزن باطول ۹۲۰ متر وعرض ۱۳ متر یکی ازمهمترین تونل های حوزه استحفاظی این اداره کل به حساب می آید،که به دلیل قرارگرفتن درمحورترانزیتی شیراز-لار- بندرعباس از اهمیت ویژه ای برخوردار می باشد.

فدایی افزود: نصب سیستم جدید روشنایی در تونل بزن لارستان برای اولین بار در جنوب کشور در حال انجام است و پیش از این استانهای خراسان رضوی و خراسان شمالی مجهز به این سیستم بوده‌اند.

مدیر کل راه و شهرسازی لارستان ادامه داد: به دلیل فرسودگی و عدم کارآیی لازم در سیستم روشنایی تونل بزن ، با پیگیری های انجام شده اعتبار لازم جهت نصب سیستم جدید روشنایی اخذ شده ودر حال حاضر عملیات تعویض سیستم روشنایی تونل مذکور در حال انجام است . به همین منظور محدودیت ترافیکی در این تونل همه روزه از ساعت ۷ صبح الی ۱۹ عصر به مدت ۲ ماه برقرار می‌باشد.

وی همچنین از رانندگان خواست ضمن توجه به علائم هشداردهنده نصب شده و توضیحات مأمورین ،احتیاط لازم را در گذر از این تونل به عمل آورند تا از بروز هرگونه مشکلی جلوگیری گردد.

فدایی عنوان داشت: با نصب سیستم جدید روشنایی قابلیت ارسال و دریافت اطلاعات از طریق فیبر نوری و سیستم GPRS به مرکز کنترل واقع در اداره کل راه و شهرسازی لارستان فراهم خواهد شد. که از این طریق امکان کنترل میزان نوردهی قطع و وصل چراغ های نصب شده در داخل و خارج از تونل به صورت دستی و اتوماتیک فراهم خواهد شد.

وی افزود: از دیگر مزیت های این پروژه کنترل مانیتور آنلاین توسط اینترنت وهمچنین دریافت آلارم بوجود آمده از طریق پیامک را می توان نام برد.

تونل‌های در دست ساخت اداره راه و شهرسازی لارستان

فدایی همچنین ادامه داد: طی نشست اخیر خود با مهندس قاسمی وزیر نفت موافقت ایشان در جهت پرداخت بیش از ۵۰ % هزینه روشنایی تونل دو قلو شهرستان مهر اخذ گردیده و قرار است به زودی عملیات روشنایی تونل دوقلو به طول ۸۱۴ و ۸۴۹ متر واقع در اتوبان شهرستان مهر انجام گردد.

حسن فدایی اضافه کرد: در حال حاضر دو تونل احشام و  بالنگستان به طول تقریبی ۲۶۵۰ و ۸۵۰ متر در سطح این حوزه استحفاظی درحال ساخت می باشد که به محض اتمام کار این تونلها و کسب اعتبار مورد نیاز نسبت به برقراری سیستم روشنایی آنها با جدیدترین امکانات روز دنیا اقدام خواهد شد.

مدیر کل راه و شهرسازی لارستان  اظهار امیدواری کرد انجام چنین عملیاتی می تواند زمینه ساز کاهش صد درصدی سوانح و تصادفات رانندگی را فراهم آورد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0 نظر
scroll to top