بستن

اقتصاد مقاومتی، موضوع اولین شورای اداری در سال ۹۵

هفت‌برکه (گریشنا): جلسه شورای اداری شهرستان گراش بیست و پنجم فروردین‌ماه ساعت ۱۰ صبح با حضور فرماندار و روسای ادارات در سالن کنفرانس تازه‌تاسیس فرمانداری برگزار شد.

ادارات برنامه‌های خود را در راستای اقتصاد مقاومتی به ما اعلام کنند

اصغر فرودی، فرماندار شهرستان گراش، در راستای اجرای سیاست اقتصاد مقاومتی گفت: «قطعا دولت تدبیر و امید برنامه‌هایی در خصوص اقتصاد مقاومتی دارد و برنامه‌ها و اقدامات عملی را در راستای اجرای اقتصاد مقاومتی در رده‌های پایین‌تر و شهرستان‌ها اعلام خواهد کرد. منتظریم تا این برنامه‌ها به دست ما برسد و عملا این سیاست را شروع کنیم. اما قبل از آن ما باید ستادی را تشکیل دهیم تا اداراتی را که به نوعی در این راستا قرار می‌گیرند مشخص کنیم.»

فرودی در خصوص لزوم توجه به اشتغال‌زایی و رونق اقتصادی نیز اظهار کرد: «ما باید از همه پتانسیل‌ها و امکانات شهرستان در راستای رونق اقتصادی، اشتغال، بهره‌وری و کارآفرینی استفاده کنیم تا سیاست اقتصاد مقاومتی محقق شود. شاید همه ادارات در این ستاد قرار نگیرند، ولی از تمامی ادارات درخواست می‌شود تا برنامه‌های خود را در راستای اقتصاد مقاومتی در سال جدید به فرمانداری اعلام کنند.»

shora edari

فرودی با نگاهی مثبت به کارنامه دولت تدبیر و امید در سال گذشته گفت: «اگر بازبینی از فعالیت‌های سال گذشته چه در حوزه کلان کشوری و چه در بخش شهرستان داشته باشیم، اقدامات بسیار خوب و اساسی صورت گرفته است. در سطح شهرستان ۳۲ پروژه عمرانی خرد و کلان را علی رغم همه مشکلات اعتباری افتتاح کردیم. در حوزه عمران روستایی، بنیاد مسکن اقدامات بسیار خوبی داشت، که در این بین می‌توان به گازرسانی ارد با اعتباری بالغ بر هفت تا هشت میلیارد تومان، کلنگ‌زنی فاز دوم آب‌رسانی به بخش ارد، واریز هفتصد تا هشتصد میلیون تومان اعتبارات ارزش افزوده اداره مالیات و دارایی و اعتبارات استانداری به حساب دهیاری‌ها، ساخت پنج ساختمان دهیاری، افتتاح خانه‌های معلم، بازسازی مدارس، خریداری دو خودرروی حمل زباله و آتش‌نشانی برای روستاها، تسطیح لیزری اراضی زراعی توسط جهاد کشاورزی، آبیاری نوین در بخش کشاورزی و مرکز خرید گندم اشاره کرد. در حوزه شهری هم بلوار خلیج فارس، چندین پارک، ۱۶کیلومتر گازرسانی، ۲۴۰ واحد مسکن طلاب، مسکن بسیجیان، مسکن بهزیستی، مسکن خودمالکین، جواز تاسیس برای ۳۵ واحد صنعتی، مقاوم‌سازی مدارس و زمین چمن آموزش و پرورش را داشتیم.»

فرماندار گراش در ادامه به افتتاح چهار اداره در سال گذشته نیز اشاره کرد و گفت: «سال گذشته چهار اداره‌ی گذرنامه، میراث فرهنگی، تعاون روستایی و امور آب در گراش افتتاح شد و امسال نیز ادارات فنی و حرفه‌ای، جهاد کشاورزی، و هواشناسی در اولویت برای راه‌اندازی هستند. بعضی ادارت هم که چارت سازمانی ندارند قرار بر پیگیری است تا این ادارات نیز تقویت شوند.» فرماندار از روسای ادارات خواست تا با مسئولین مالی ادارات کل در ارتباط باشند تا بتواند اعتبارات بیشتری را جذب کنند.

shora edari24

در بخش سرمایه‌گذاری، زمینه‌ی کار هست ولی نیاز به تشویق بخش خصوصی است

فرودی سرمایه‌گذاری را نیاز اساسی امروز جامعه دانست و گفت: «سرمایه‌گذاری یکی از نیاز‌‌های اساسی جامعه است، دولت طرح سرمایه‌گذاری مشارکتی روستاییان در قالب تعاونی روستایی را اعلام کرده است که از اعتبار یک میلیارد تا هر چه طرح گنجایش داشته باشد، با سود چهار درصد، شماره حساب یارانه به عنوان ضمانت و دو سال ایام مشارکت داراست. شورای روستایی، دهیاران و بخشداران این طرح را دنبال کنند تا بتوان به نحو احسنت از آن بهره گرفت و در روستاها سرمایه‌گذاری و اشتغال‌زایی کرد. در خود شهر هم زمینه برای کار هست و نیاز به تشویق بخش خصوصی برای سرمایه‌گذاری است. گراش اولین شهرستانی است که در سال جدید این هدف را دنبال می‌کند و قرار است مدیران کل اقتصادی و معاون اقتصادی استاندار در رابطه با همین موضوع به گراش بیایند.»

فرماندار در جمع مدیران شهرستان بر اجرای طرح تکریم ارباب رجوع نیز تاکید کرد و گفت:« ما خدمت‌گذار مردم هستیم و باید این مردم را با انجام کارهای قانونی، احترام و راهنمایی تکریم کرد.» فرماندار در پایان از ادارات و نهادها درخواست کرد که کارها به صورت روزمرگی نباشد و از همان ابتدای سال برنامه‌ها و هدف را مشخص کنند.

او در مورد فعال شدن مجدد شرکت‌های هرمی نیز هشدار داد و گفت: «خیلی از این شرکت‌ها به بهانه شرکت‌های بازرگانی جلسات غیرقانونی برگزار می‌کنند.»

دیگر سخنرانان جلسه

بصیری، رییس مجمع القرآن فاطمیون گراش؛ سرگرد درستکار، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه گراش؛ درویشی، رییس اداره آموزش و پرورش گراش؛ مساح، معاون بهداشت و درمان گراش نیز از دیگر سخنرانان این جلسه بودند.

بصیری، رییس مجمع القرآن فاطمیون گراش، در خصوص برنامه‌های مجمع گفت: «مجمع القرآن گراش یک مکان مردمی و بدون کمک دولتی است و ماهانه قریب ۳۰ میلیون تومان هزینه می‌شود. ۶۰ نفر حافظ کل قرآن داریم که در برنامه امسال ۳۰ نفر دیگر را به عنوان حافظ کل معرفی خواهیم کرد که ۲۰ نفر از آنان زنان خانه‌دار هستند.» بصیری از مسئولین و مردم دعوت کرد روز پنج‌شنبه ۲۶ فروردین در مراسم تجلیل از مجتبی فردفانی تنها نماینده ایران در مسابقات بین‌المللی حفظ قرآن کریم حضور داشته باشند. این برنامه در سالن سراجی برگزار می‌شود.

سرگرد درستکار فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه گراش گفت: «امروز ترویج اقتصاد مقاومتی و شعار سال  نه تنها یک امر تبلیغی و سیاسی، بلکه بالاترین امر مذهبی و معروف ما است. مقام معظم رهبری امسال را سال اقتصاد مقاومتی و عمل دانستند و فرمودند: شعار سال باید تبدیل به یک گفتمان عمومی در جامعه شود.» سرگرد درستکار مصرف کلای داخلی، مصرف بهینه انرژی و سرمایه‌گذاری را از مصداق‌های مهم در اقتصاد مقاومتی دانست.

پراید، جایزه رتبه تک‌رقمی در کنکور

درویشی، رییس اداره آموزش و پرورش شهرستان، نیز در پیشواز روز معلم سخنران جلسه شورای اداری بود، او ضمن تبریک روز معلم گفت: «از نظر علمی ما خودمان هم چندان از آموزش و پرورش راضی نیستیم، اما اصل اساسی، عدم انگیزه دانش آموزان است که در همه شهرها دیده می‌شود. در گراش هم که بعضی مدارس خاص وجود ندارد، شدت‌ این مساله بیشتر است. با تکریم معلمان و علم می‌توانیم انگیزه را ایجاد کنیم. در این راستا جامعه مهندسین شهر به دانش‌آموزی که رتبه تک‌رقمی در کنکور به دست آورد، یک دستگاه پراید جایزه می‌دهد.»

درویشی در بخش دیگری از سخنان خود، از بزرگان شهر و روسای ادارات خواست تا از خیرین برای تقدیر و تشویق دانش‌آموزان کمک بگیرند تا ایجاد انگیزه شود. او گفت: «ساخت مدارس دیگر کفایت می‌کند و سالی یک تا دو مدرسه ساخته شود مشکل را حل می‌کند. بهتر است برای تشویق و ایجاد انگیزه در دانش‌آموزان هزینه کنیم.»

 

مساح، معاون بهداشت و درمان گراش، در سخنان خود به هفته سلامت پرداخت و گفت: «در هفته سلامت که از یکم تا هفتم اردیبهشت ادامه دارد، قرار است بیست غرفه در پارک بنا شود که همه ادارات می‌توانند برنامه‌ها و کارهای خود را به مهندس خوشبخت، مدیر پشتیبانی دانشکده علوم پزشکی، اعلام کنند تا کارها بررسی و تصمیم‌گیری شود و بتوانند غرفه داشته باشند.»

گزارش تصویری حجت عابدی را از این جلسه ببینید.

خبرنگار حوزه شهری و اداری هفت‌برکه عضو هیات مدیره انجمن دوببله و گویندگی گراش

21 نظر

  1. جلساتی خالی از تحلیل و پیشنهاد عملی، مدیرانی که به تاریخ پیوسته ان،
    از تمام اعضا این جلسه بپرسید که سالی چن کتاب اقتصادی مطالعه میکنن. !؟

    1. کاملا موافقم.مادامی که ساختار مدیریتی پوسیده باشه و مدیران ما در مقابل به روز شدن و افزایش سطح دانششون مقاومت بکنن!! باعث میشه به پیشرفت امیدی نباشهو

  2. خداییش شورا و شهردارو بقیه ریسای ادارات دارن در حق گراش ظلم میکنن گراش باید پیشرفت بهتری داشته باشه.
    چرا کم کاری می کنین؟ لطفا جواب بدین

    1. به نظر من قوی ترین بخش های اداری گراش شورای شهر و فرمانداری اند که حد اقل در جهت ارتقای شهر کارهایی انجام میدهند . هرچند کافی نیست. ولی این دو تا ارگان رو اصلا با دیگر ادارات نمیشه قیاس کرد.

  3. ضعف در تجلیل از نخبگان تحصیلی همیشه زیر لفافه ی لاف ها بزرگ مثل پراید قرار گرفته. چرا این پولی که قراره صرف خرید پراید بشه رو برای رتبه های برتر هزینه نمیکنید. از قدیم گفتن : سنگ بزرگ نشونه نزدنه !.

  4. اگه اقای فرماندار به شرکت های بازاریابب شبکه ای میگه هرمی واسشون متاسفم اگه وقت کرد بره درباره نقش تاثیر نتورک مارکتینگ در اقتصاد کشور ها مطالعه کنه تمام شهرستان ها نتورک مارکتینگ گسترش پیدا کرده ولی به دلیل نا اگاهی گراش عقبه باید یه خورده از اوز یاد بگیریم .

  5. یه اماری از بازاریابی شبکه ای در ایران بگیرن و نقش اون رو در اقتصاد مقاومتی مطالعه کنن . باعث افزایش تولیدات داخلی /اشتغال زایی /گردش مالی کشور /پرداخت ۱۲درصد مالیات /ورود ارز بره گشور / گرفتن تخفیف قابل توجه برای مصرف کننده/ حالا بره نظرتون این شرکت ها هرمین خدا کنه هر چه زودتر فرهنگمون درست بشه.

  6. سلام .
    به عنوان فردی که بارها در این جلسات حضور داشتم باید عرض کنم متاسفانه هدف اصلی و نهایی این جلسات فقط برگزاری جلسه است .وقتی این همه جلسه و همایش و تبلیغات و….نتونه حتی یه خط تلفن به شهرک صنعتی برسونه ،خودتون برد مدیریت شهرستان را براورد کنید .

  7. اواخر سال ۹۴ به یک اداره که مسولیت مسقیم با کار پ اشتغال و حمایت از سرمایه گذار و پیشنهاد کار است مراجعه و برای دوستی که قرار بود مقداری سرمایه از ان ور اب بیاره حدود دو میلیارد تومن و کاری راه بندازه .رفتم اداره گفتم پیشنهادی دارید رک و پوست کنده گفتند نه .البته از اینکه واضع جواب دادند تشکر باید کرد .موضوع سخن فرماندار محترم است که گفتند کار و پیشنهاد است و باید سرمایه گذار تشویق شود .چون خودم شاهد بودم نوشتم .

  8. با این اوضاعی که ما دانش آموزا میبینیم اگر پورش و مازراتی هم جایزه بدن با این اوضاع مدیریت و برخی معلم هایی که داریم تا ۱۰ سال آینده هم رتبه تک رقمی نخواهیم داشت!
    دستشون درد نکنه جایزه تعیین کردن ولی عملا برای یک چیز غیر ممکن یا با احتمال بسیار پایین! کاش این پولا در جاهایی دیگه نظیر گرفتن معلمای با کیفیت و منطبق با استاندارد کنکور خرج میشد! از یه طرف سرباز معلم میارن از اونطرف میخوان نخبه تک رقمی تحویل بگیرن!

    1. به نظرم یکی از راههای ارتقای کیفیت آموزش در گراش این است که بچه های با استعداد گراشی بروند دانشگاه فرهنگیان.چرا اکثر ما انتظار داریم دیگران برای ما کار کنند و کمتر به فکر هستیم که باید خودمان همت کنیم.اگر تعداد معلمان بومی متخصص و متعهد بیشتر باشد در امر آموزش موفقتریم. این گوی و این میدان … .

  9. دوستان یا همشهریان محترم گراشی دیگه از بس این جلسه های تکراری که فبلاً میگذاشتند تا حالا که همینطور ادامه خواهد داشت برای خود گراش چه منفعتی داشته چه کسی از پایتخت یا مرکز استان بلند شده که به داد گراشی ها برسه و به خداوندی خدا هر کاری یا هر اداره ای یا هر ارگانی یا خیلی چیزهایی که شما الانه در شهر دارید میبینید همه و همه از جیب خیرین گراشی بوده و است شما تا حالا از دولت یا از مرکز استان چه خیری دیدید که برای شهر خودمون انجام دادند شما بروید لار که بیست دقیقه با گراش فاصله دارد ببینید چه کارهای بزرگی انجام داره میشه با بوجه از مرکز اخه تا کی معلم خوب درجه یک و با کیفت وقتی نباشه ما چه جوری میتونیم نتیجه ها تک رقمی داشته باشیم وقتی شما میایید به چهره شهر نگاه میکنید مثل اینکه هر ده سال یه اتفاقی داره واسه شهر می افته و چهره شهر به ندرت دگرگون میشه حالا تا ما میخواهیم بشینیم از این نوع جلسه ها بگیریم و از جیب خیرین مایه بگذاریم

  10. در شهر ما هم افراد دلسوزی چون استاد ناصری و استاد فرجی . استاد جیدری و استاد روستایی و استاد اکبری و استاد حسن زاده هستند. ولی همه زحمات آنها را پس از تلاش در اموزش و پرورش الان به هدر داده اند. از ماست که برماست. همه الان کنار کشیدند.

  11. تو سواد و علم اساتیدی که نام بردید هیچ شکی نیست!
    اما کنکور الآن بیش از آنکه نیاز به سواد و علم داشته باشد به تکنیک و روش های حل سریع نیاز داره! من نمیدونم چرا معلم با این کیفیت خودشو منطبق با کنکور نمیکنه؟ البته شاید دلیل منطقی ایی برای خود داشته باشن! بنظر بنده اگر این معلم ها با این سطح سواد بتونن کلاسهای خصوصی که میزارن رو منطبق با کنکور برگزار کنن نتیجه های درخشانی خواهیم گرفت. ازما که گذشت…

  12. استاد دارشی عزیز بنده قصد جسارت به معلمهای خوب گراشی نداشتم و به همین دلیل هم از قید برخی استفاده کردم! روی صحبت من به اون آقایانی هستش که تو اداره میز و صندلی قسمت مربوطه شون بهشون چسبیده و بیشتر فکر راحتی و آسایش خود هستند و کلا میخوان مسائل رو ماس مالی کنند! آخه برخورد داشتم که میگم نه به صرف شنیدن! متاسفانه این آقایان کوته فکر نه تنها حاضر نیستند مشکلات دانش آموزا رو حل کنند بلکه حاضرند اونایی که پیگیر مسائل مربوط به دانش آموزا هستند روهم زیرپا کنن .

  13. چیزی که توی خبر برایم خیلی جالب بود این بود که مدارس خاص در آموزش و پرورش روز دنیا نه تنها منسوخ که مذموم است، و چطور آقای درویشی این عدم تاسیس مدارس خاص را به عنوان عاملی برای بی انگیزه بودن دانش آموزان شهر می داند؟!
    همین دو سه مدرسه خاص چه گلی به سر آموزش و پرورش شهر زده که باز هم در صدد تاسیس مدارس خاص دیگر باشیم؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

21 نظر
scroll to top