هفت‌برکه (گریشنا): همایش ترویج زایمان طبیعی با حضور دکتر نسرین سرافراز در مرکز سلامت جامعه محمد رسول الله (ص) برگزار شد.

به گزارش زهرا صامت، معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی گراش، واحد سلامت خانواده و جمعیت معاونت بهداشت، این برنامه را با هدف آموزش مادران باردار در مرکز سلامت جامعه محمد رسول الله (ص) برگزار کرد.

ثریا انصاری، مدیر گروه سلامت خانواده و جمعیت، هدف از برگزاری این همایش را توان‌مندسازی مادران باردار در امر زایمان طبیعی به منظور کاهش سزارین و افزایش زایمان طبیعی و همچنین افزایش آگاهی مادران باردار در زمینه مزایای زایمان طبیعی و معایب سزارین عنوان کرد. ثریا انصاری ضرورت کلاس‌های آمادگی برای زایمان و نیاز برگزاری این کلاس‌ها برای مادران باردار را خاطرنشان کرد. در ادامه دکتر نسرین سرافراز در خصوص ترویج زایمان طبیعی و فواید آن صحبت کرد. وی یکی از فواید زایمان طبیعی، شیردهی موفق و ایجاد رابطه عاطفی بیشتر بین نوزاد و مادر دانست. کارشناس مذهبی مهمان این برنامه نیز در مورد زایمان و مبانی آن در اسلام و نقش تغذیه در دوران بارداری از دید روایات سخنرانی کرد.

در حاشیه این همایش، نمایشگاه معرفی کلاس آمادگی برای زایمان و فعالیت‌های در حال اجرا در این کلاس‌ها برپا بود. مادران باردار ضمن بازدید از این نمایشگاه تعهدنامه انجام زایمان طبیعی را امضا زدند. ثریا انصاری مدیر گروه سلامت خانواده و جمعیت از مادران باردار درخواست کرد که جهت ثبت نام در کلاس آمادگی برای زایمان از هفته بیستم بارداری به مراکز بهداشتی درمانی تحت پوشش مراجعه کنند.

zayeman2