بستن

آغاز هفته‌ی منابع طبیعی با زنگ دبیرستان کوثر

هفتبرکه (گریشنا): به مناسبت پانزدهم اسفند، روز ملی درخت کاری مسئولین شهرستان در پارک شهر درخت کاشتند.

به گزارش دفتر فرماندار گراش؛ برنامه روز درختکاری با همکاری مشترک منابع طبیعی، شهرداری و آموزش و پرورش با نواختن زنگ طبیعت توسط فرماندار در دبیرستان کوثر شروع شد. بعد از اجرای برنامه‌های متنوع در دبیرستان کوثر با دعوت از مدارس متوسطه دخترانه سطح شهر، هر مدرسه با نام خودش یک نهال غرس کرد. سپس مسئولین شهرستان به اکو پارک شهر رفتند و هر اداره نیز با نام خود یک نهال کُنار غرس کرد.

حبیب الله مهرابی، رییس شورای اسلامی شهر گراش در مراسمی در پارک شهر گفت: «پارک شهر اکوپارک، با اعتباری بالغ بر یک میلیارد تومان در دو فاز ساخته می‌شود.»

فرماندار گراش در این مراسم با تاکید بر تداوم کاشت درخت در سطح شهرستان گفت: «کاشت درخت و توسعه فضای سبز باید در دستور کار قرار گیرد و در طول سال با تداوم همراه باشد.» اصغر فرودی، حفاظت از فضای سبز و منابع طبیعی را وظیفه همگانی دانست و اظهار داشت: «فضای سبز باعث زیبایی محیط و شادابی و طراوت می‌شود و در واقع کاشت درخت نقش بسیار مهمی در کاهش آلایندگی زیست محیطی و ارتقای شاخصه‌های سلامت جامعه می‌شود.»

حبیب‌الله مهرابی، ریس شورای اسلامی شهر گراش گفت: «شهرداری بنا دارد درخت‌های سنتی که به آب و هوای منطقه سازگار است بکارد و در این راستا نیز تلاش شده است.»

وی از ساخت بازار روز در کنار بازار مرکزی گراش خبر داد و افزود: «در کنار اکو پارک چند طرح دیگر اجرا می‌شود.» چهاردهم و پانزدهم بهمن ماه به مناسبت روز درختکاری بیش از ۵۰۰ اصله نهال بین مردم توزیع شده است.

deraghatkari1

 

2 نظر

  1. بنظرم اگه هر چند وقت یکبار مسئولین با خود مردم اقدام به نظافت صحرا و دشت و کوه و محیط زیست کنند ویا درختان رو در محیط زیست با توجه به شرایط آب و هوایی بکارند خیلی بهتره.این کارها خیلی وقته که توی شهرها و روستاهای اطراف انجام میدن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 نظر
scroll to top