بستن

گردهم‌آیی فیلم‌سازان سه استان در دوازدهمین جشنواره کل گراش

هفت‌برکه (گریشنا): دوازدهمین جشنواره منطقه‌ای فیلم کوتاه کل گراش با حضور فیلم‌سازانی از استان‌های فارس، بوشهر و هرمزگان آغاز شد.

به گزارش خبرنگار هفت‌برکه، آیین آغازین دوازدهمین جشنواره فیلم کوتاه کل گراش با سخنرانی و خوش‌آمدگویی فرماندار گراش، رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گراش و فرماندار گراش آغاز شد. علاقه‌مندان سینما در شب آغازین به تماشای هشت فیلم کوتاه نشستند.

Kal12 (26)

فرماندار گراش: فیلم‌ها ارزش‌های جامعه را منعکس می‌کنند

اصغر فرودی، فرماندار گراش، در آیین آغاز جشنواره فیلم کوتاه کل با بیان این که فیلم باید با درد و دغدغه ساخته شود گفت: «هنرمندان باید درد جامعه و معضلات اجتماعی را در فیلم‌های کوتاه به تصویر بکشند.»

فرودی فیلم کوتاه را یکی از مصدایق هنر عنوان کرد و گفت: «پدیده‌های عالم از دو بعد شکل و محتوا تشکیل شده است، ولی هنر از سه بعد تشکل شده که ذوق هنری مهم‌ترین بخش در هنر فیلمسازی است.» او استفاده از هنر برای تبیین ارزش‌های جامعه را ضروری دانست و افزود: «فیلم‌ساز باید ارزش‌های یک جامعه را منعکس کند. فیلم‌سازان باید از مفاهیم پرارزش جامعه برای ساخت فیلم استفاده کنند. به طور مثال در شهرستان گراش می‌شود فیلم‌هایی در جهت ترویج فرهنگ نیکوکاری و وقف ساخت و از آن برای جامعه بهره گرفت.»

Kal12 (14)

دبیر اجرایی: ۲۱۶ فیلم برای جشنواره ارسال شد

علی فخری، دبیر اجرایی جشنواره فیلم کوتاه کل، در ابتدای این مراسم از روند برگزاری جشنواره گزارش داد: «ثبت رسمی جشنواره و گسترش دامنه آن به استان‌های هرمزگان و بوشهر نویدبخش آینده‌ی روشن برای جشنواره است. امسال به دلایل متعدد کلید جشنواره دیر زده شد و فیلم‌سازان استان‌های همسایه فرصت مناسبی برای شرکت در جشنواره نداشتند.»

فخری در مورد فیلم‌های حاضر در جشنواره امسال گفت: «کل آثار ارسالی به دبیرخانه دوازدهمین جشنواره منطقه‌ای فیلم کوتاه کل ۲۱۶ فیلم بوده است. با اتمام بازبینی ۳۷ اثر در سه بخش مسابقه اصلی شامل بخش‌های داستانی، مستند، تجربه گرا و همچنین بخش ویژه میراث فرهنگی به رقابت می‌پردازند. بدین صورت که در بخش اصلی مسابقه داستانی ۱۱ فیلم حضور دارند. در بخش مسابقه اصلی مستند نیز ۱۱ فیلم خواهیم دید. در بخش تجربه‌گرا ۹ فیلم حضور دارند و در بخش ویژه میراث فرهنگی نیز پنج مستند از شیراز و یک مستند از بندرعباس حضور دارد.»

مهدی آیینه‌افروز، رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گراش، دیگر سخنران مراسم افتتاحیه بود. آیینه‌افروز گفت: «گسترده شدن فعالیت جشنواره، کل توقعات ما و فیلم‌سازان را نسبت به جشنواره بالا برده است.»

عکس‌های مسلم پورشمسی را از شب افتتاحیه ببینید. (خبر در هفت‌برکه)

فیلم‌بینی و کارگاه نقد

بعد از پایان سخنرانی‌ها، تماشاگران با فیلم «صدای نرگس» تماشای فیلم‌های شب افتتاحیه را آغاز کردند. امسال فیلم‌ها و برنامه‌های جشنواره در سه سالن برگزار می‌شود. بخش اصلی جشنواره در سالن آمفی‌تئاتر برگزار می‌شود. سالن دوم دانشکده میزبان جلسات نقد و کارگاه‌ها است. در تالار هنر گراش (سینما) هم فیلم‌های جشنواره برای علاقه‌مندان تکرار می‌شود. (برنامه جشنواره در سایت هفت‌برکه)

درآغاز جلسات نقد و بررسی، امیر سعید قطبی‌زاده درباره برخی از فیلم‌های به نمایش در آمده در شب نخست صحبت کرد.

Kal12 (33)

خبرنگار حوزه شهری و اداری هفت‌برکه عضو هیات مدیره انجمن دوببله و گویندگی گراش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0 نظر
scroll to top