بستن

ادارات برای نوروز چه کار کرده‌اند؟

هفت‌برکه (گریشنا): ستاد تسهیلاتی نوروزی با هدف ارائه خدمات در آغاز سال نو به شهروندان و مسافرین نوروزی با حضور روسای ادارات و مسئولین شهر در فرمانداری تشکیل شد.

به گزارش خبرنگار گریشنا؛ فرودی، فرماندار شهرستان، در آغاز صحبت‌های خود با اشاره به حضور پنجاه و هشت درصدی مردم در سطح شهرستان در انتخابات گفت: «از سی و چهار هزار و پانصد و چهل و یک نفر واجد الشرایط، بیست هزار نفر در انتخابات شرکت کردند و با همکاری نیروهای خدماتی، امنیتی، تدارکاتی، نظارتی و … انتخابات در امنیت و شور و نشاط خوبی برگزار شد که جای تقدیر دارد.»

فرماندار: بهار فرصت مغتنمی است

او در ادامه با بیان این موضوع که با بارندگی‌های چند ماه اخیر بهار خوبی را پیش رو خواهیم داشت، تصریح کرد: «بهار و ورود مسافرین نوروزی به شهر فرصت بسیار مغتنمی است تا ظرفیت‌های شهرستان در تمام زمینه‌ها را به هم‌وطنان خود معرفی کنیم. زیباسازی و شاداب سازی شهر با همکاری شورا، شهرداری و اداره اصناف، ضرورت ارایه تسهیلات و خدمات به مردم و مهمانانی که وارد شهر می‌شوند و آمادگی دستگاه‌های خدمات‌رسان به همین منظور، برنامه‌ریزی و نظارت مستمر اصناف بر قیمت بازار برای جلوگیری از گران فروشی و همچنین رعایت بهداشت مغازه‌ها به ویژه نانوانی‌های سطح شهر، ضرورت امنیت شهرستان از جمله مسایلی است که در این ایام می‌بایست بیشتر از قبل مورد توجه قرار گیرد.»

فرماندار همچنین اظهار داشت: «با توجه به نزدیک شدن به ایام فاطمیه دوم، می‌بایست حرمت این ایام حفظ شود. متوقف کردن حفاری‌ها در سطح شهر و روستا به استثنای حفاری گازکشی بخش ارد، در نظر گرفتن محلی برای اسکان مهمانان نوروزی به وسیله‌ی آموزش و پرورش و یا دانشکده، لکه‌گیری خیابان‌ها، معرفی آثار تاریخی و فعال شدن تلویزون‌های شهری در جهت معرفی شهرستان، فعال شدن ستاد سوخت و راه‌اندازی پمپ بنزین ارد، دایر کردن نمایشگاه میراث فرهنگی در سطح شهرستان و در نهایت همکاری با خبرنگاران و سایت‌ها و نشریات خبری برای انعکاس فعالیت‌ها مواردی هستند که می‌بایست در نظر گرفته و سریع‌تر اقدام شود.»

ستاری از نیروهای سپاه می‌گوید: «از لحاظ امنیتی همکاری‌های لازم را انجام می‌دهیم تا مشکل خاصی در این ایام به وجود نیاید اما در بحث فرهنگ و فرهنگ‌سازی شهرستان با توجه به مذهبی بودن شهر اما این مساله نمود بیرونی ندارد. اکثر تابلوهای سطح شهر تابلوهای تبلیغات اقتصادی است و کمتر تابلوهایی در سطح شهر است که به تبلیغات مذهبی اختصاص داده شده باشد. ما سه بیلبورد داریم و خواهش ما این است که شرایطی فراهم آید تا بتوانیم این بیلبوردها را در بهترین نقاط شهر نصب کنیم.»

setad norozi

دو طرح نوروزی هلال‌احمر

محسنی، مسئول جمعیت هلال‌احمر شهرستان بیان کرد: «ما در طول ایام نوروز دو طرح را اجرا می‌کنیم. طرح امداد و نجات نوروزی به صورت ثابت در ورودی‌های شهر با پنج نیروی نجاتگر به صورت شبانه‌روزی و طرح ایمنی سلامت مسافرین نوروزی با دو عضو جوان.»

جمالی، ر‌‌ئیس اداره‌ی محیط زیست نیز گفت: «پاک‌سازی ورودی و خروجی شهر از زباله‌های شوتی و نخاله‌های ساختمانی، چاپ سی بنر و نصب آن در تفرجگاه‌های شهر، پاک‌سازی سطح شهر با کمک شهرداری، اداره‌ی راه و شهرسازی و انجمن زیست محیطی فعالیت‌هایی است که قرار است آن را دنبال کنیم.»

برنامه ایکوموس برای خونه  کدیم ۲ در نوروز

مهندس آرمان‌مهر از انجمن ایکوموس سخن‌اش را با ارائه دو پیشنهاد شروع می‌کند و می‌گوید: «با برگزاری جلسات ارزیابی و بررسی نقاط قوت و ضعف و همچنین تشکیل کارگروه‌های مختلف، فعالیت‌ها بازده بیشتری خواهد داشت.» او همچنین در ادامه گفت: «ما در نظر داریم امسال طرح خونه کدیم ۲ را در خانه‌ی سعادت اجرا کنیم. اجرای شب شعر، موسیقی سنتی، توجه به توابع و معرفی آثار ارد، فداغ و خلیلی از جمله برنامه‌هایی است که در طرح خونه کدیم ۲ آن را برگزار می‌کنیم. برپایی چادر اطلاعات گردشگری و تبلیغات درون شهری و برون شهری از دیگر کارهایی است با کمک مسئولین سعی در انجام آن داریم.  با توجه به جدایی بین جوانان و مسئولین که اتفاق خوبی نیست پیشنهاد می‌کنم با ارایه راهکاری مانع بروز این اتفاق شویم.»

کدام اداره‌ها برای نوروز برنامه دارند؟

بدیع‌زادگان، روابط عمومی اداره‌ی آموزش و پرورش، با اعلام آمادگی و هماهنگی با دانشکده‌ی علوم پزشکی جهت اسکان مهمانان نوروزی می‌گوید: «چهار اتاق ویژه و شانزده اتاق معمولی در دانشکده برای این موضوع در نظر گرفته شده است.» او هم همچنین ادامه می‌دهد: «ما با آماده کردن بروشوری شامل معرفی مکان‌های تاریخی و تفریحی گراش و فرستادن آن به استان برای انتشار در نشریه که به تمام مناطق ارسال می‌شود نیز اقداماتی در زمینه تبلیغات انجام داده‌ایم.»

شست‌وشوی تابلو‌های حوزه استحفاظی، تعویض، اصلاح و لکه‌گیری و خط‌کشی محورها، بیمه‌سازی جاده‌ها، فعالیت دو اکیپ گشت راهداری به صورت شبانه‌روزی، گشت‌های نامحسوس، نیروهای ترافیکی و پلیس راه، انجام امور خدماتی و نصب بنرها و تابلوهای هشدار دهنده در مکان‌های پرخطر و چاپ برشور با مشارکت اداره کل از جمله فعالیت‌هایی است که مهرابی، رئیس اداره‌ی راه و شهرسازی به آن اشاره کرد.

حسینی، روابط عمومی شهرداری، نیز اظهار داشت: «مقدمات و کارها از حدود دو ماه پیش برای نوروز در حال انجام است که می‌توانیم به هرس درختان، اصلاح میادین شهر، رنگ‌آمیزی تک لبه‌ها، نظافت و بهداشت دستشویی‌های عمومی سطح شهر، نصب المان‌های گردشگری و سفره‌ی هفت سین و آماده شدن نیروهای خدماتی و نصب سطل‌های زباله در تفرجگاه‌های شهر اشاره کنیم.»

مهندس اسدی، رئیس اداره میراث فرهنگی، نیز می‌گوید: «ما با نصب بنر در مسیر مسافرین نوروزی و هماهنگی با اداره کل میراث فرهنگی استان سعی کردیم سه اثر سد تنگ آب، خانه شکوه‌زاده و برکه کل را معرفی کنیم. در سطح شهر نیز بنرهایی را نصب خواهیم کرد. برای طرح خونه کدیم ۲ اما پییشنهاد ما این است که در خانه‌ی شهیدان عظیمی اجرا شود و در همین طرح معرفی صنایع دستی، غذاهای سنتی و مکان‌های گردشگری نیز گنجانده شود. موزه‌ی مردم‌شناسی گراش هنوز افتتاح نشده و می‌بایست کاری کنیم که کم کم این موزه را افتتاح کنیم.»

فاطمه خواجه از شورای شهر نیز پیشنهاد می‌کند مسئولین ادارات در بعضی موارد خودشان نیز برای کمک از خیرین پیش‌قدم شوند و این مسئولیت را فقط به روی دوش شورای شهر و شهرداری نگذارند.

اداره تبلیغات اسلامی در چادر معرفت

اداره تبلیغات نیز با برپایی چادر معرفت با حضور دو طلاب خواهر و دو طلاب برادر و برای مشاوره‌های مذهبی و همچنین کرسی هم‌اندیشی فرهنگی و مذهبی در پارک شهر فعالیت خواهد داشت. نصب بنرهای تبلیغاتی و اجرای طرح آرامش بهاری با آماده‌‌سازی بقایع و مساجد نیز در زمره وظایف اداره اوقاف گنجانده شده است.

سرهنگ بابایی، فرمانده‌ی نیروی انتظامی شهرستان گراش نیز برای تامین امنیت در ایام نوروز از روسای ادارات می‌خواهد تا نگهبان‌های مدارس و ادارات را معرفی و برای ارتباط بیشتر با آن‌ها شماره تماس‌های آن‌ها را در اختیار نیروی انتظامی قرار دهند. تعیین مکان مشخص برای تجمیع، تعیین محل اسکان مسافرین نوروزی و گشت‌های نامحسوس با موتورهای پیستی و همچنین در اختیار قرار دادن یک خودرو به همراه راننده به صورت روزانه توسط ادارات فعال در شهر برای گشت‌های نامحسوس از جمله درخواست‌های او از فرماندار و روسای ادارات بود.

رئیس اداره‌ی صنعت و معدن و تجارت نیز می‌گوید: «برای تنظیم بازار و میوه شب عید، می‌بایست اداره صنعت و معدن و تجارت بازرسی‌ها را بیشتر کند و اداره جهاد کشاورزی نیز اقلام تنظیم بازار را توزیع کند که قرار است سیب، پرتقال و مرغ منجمد شب عید توزیع شود.»

اورژانس نیز با برپایی ایستگاه سلامت نوروزی همکاری لازم را با ستاد تسهیلات نوروزی خواهد داشت.

فرماندار شهرستان در پایان جلسه به حسن‌نژاد، رئیس اداره‌ی ورزش و جوانان، پیشنهاد اجرای ورزش‌های محلی در سطح شهرستان را می‌دهد و در ادامه سخنان‌اش بیان می‌کند: «کمیته‌ی حمل و نقل و خدمات شهری، کمیته‌ی امداد و نجات، کمیته خدمات انتظامی و امنیتی و ترافیکی شهر، کمیته‌ی برنامه‌ریزی و آمار، کمیته اسکان و رفاه مسافرین، کمیته‌ی نظارت بر بازار و تنظیم بازار، کمیته‌ی خدمات بهداشتی و سلامت محیط زیست، کمیته‌ی اطلاع‌رسانی، تبلیغات و امور فرهنگی، کمیته‌هایی است که می‌بایست در این ایام تشکیل و فعال شوند.»

 

خبرنگار ارشد پایگاه خبری هفت‌برکه آغاز فعالیت روزنامه‌نگاری از سال ۱۳۸۸

2 نظر

  1. با سلام. یه پیشنهاد دارم جهت جذب مسافران نوروزی. در صورت تایید آماده همکاری هستیم.
    گراشیهایی هستند که محل کسب وکارشون جزیره کیش و قشمه. مثل خودمن که قشم هستم. درصورتی که مسئولین زحمت بکشن ومشخصاتی ازگراش مثل جاهای تفریحی، زیبایهای شهروغیره رادرقالب عکس بروشور و….تهیه کنند ودراختیارگراشیهای مقیم کیش و قشم قراربدن که ماهم بتونیم به مسافران نوروزی تقدیم کنیم. به همراه نقشه مسیرراه وتوضیحاتی درمورد گراش.
    البته من خودم به شخصه توضیح میدم ولی چون هیچ نشونه ای نداریم که به مسافران بدیم گیج میشن وفایده ای نداره. درصورت توضیحات بیشتر درخدمتم

  2. دوست عزیز شهر کویری زیاد داریم. قطعا جاهای پرت و بی آب علف کسی نمیره مسافرت.گراش تونقشه کجاست؟ اگر بگی لار آن طرف ایران هم می شناسند. ولی واقعا ایجاهای پرت وپلا کسی نمیاد. همش برای خودت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 نظر
scroll to top