بستن

کل دوازدهم با ۳۷ فیلم برگزار می‌شود

هفت‌برکه (گریشنا): دوازدهمین جشنواره فیلم کوتاه کل گراش با حضور ۳۷ اثر برگزار می‌شود. هیچ اثری از جنوب فارس در این دوره از جشنواره حضور ندارد، اما برای نخستین‌بار، آثاری از بوشهر و هرمزگان در بخش مسابقه جشنواره حضور دارند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس، از مجموع ٣٧ اثر که به دوازدهمین جشنواره فیلم کوتاه کل گراش راه یافته‌اند، در بخش مستند شش تولید از شیراز، ٢ فیلم از بندرعباس، ٢ کار از بوشهر و یک اثر از ممسنی حضور دارند. در قسمت مسابقه داستانی نیز شش اثر از شیراز، یک فیلم از بندرعباس، ۴ تولید از بوشهر؛ و در بخش مسابقه تجربی نیز شش فیلم از شیراز، یک اثر از بوشهر و ٢ فیلم از بندرعباس به جشنواره راه یافته‌اند. پنج مستند نیز در حوزه میراث فرهنگى از شیراز و یک اثر از بندرعباس به رقابت می پردازند.

مهدی رنجبر، رئیس اداره سینمایی فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس، با اشاره به این که جشنواره فیلم کوتاه کل گراش توسط گروه گردآورندگان فرهنگ گراشی با هدف ارتقاء فرهنگی و ترویج فیلم‌سازی در زمینه‌های مختلف بر پا شده است، می‌گوید: «این جشنواره بر اساس ثبت و ضبط و حفظ آثار تاریخی، مراسم و آداب و رسوم بومی و مشاغل گوناگون سنتی در قالب فیلم، در سال ١٣٨٠ تاسیس شد و همچنان توسط همین گروه و تحت نظارت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس برگزار می شود.»

رئیس اداره سینمایی اداره کل ارشاد فارس افزود: «نام این جشنواره از برکه‌ی کل که بزرگ‌ترین آب‌انبار ایران واقع در شهر گراش است گرفته شده است. پس از اینکه جشنواره یازدهم جشنواره در سطح استانى برگزار شد، دوره دوازدهمین توانست در سطح منطقه‌اى برگزار شود و سینماگران استان‌های فارس، بوشهر و هرمزگان را با خود همراه سازد.»

رنجبر ادامه داد: بر اساس بازبینی، کل آثار ارسالى به دبیرخانه دوازدهمین جشنواره منطقه اى فیلم کوتاه کل گراش ٢١۶ فیلم بوده است. با اتمام بازبینی، مجید برزگر، مهدى نادری و آیدا پناهنده ۳۶ اثر منتخب را داوری می‌کنند. امیرشهاب رضویان و امیرسعید قطبی‌زاده به عنوان منتقد مهمان جشنواره هستند.

وی بیان داشت: در این دوره از جشنواره کارگاه‌های «گفت و گو، سینما با چشمان بسته، خوانش گفت و گو دو نفره شرکت کنندگان جشنواره» به پیشنهاد مهدى نادرى، «چرا فیلم مى سازیم؟ (نکاتى درباره کارگردانى)» توسط مجید برزگر و همچنین «راه‌کارهاى تولید فیلم در سینماى کم‌هزینه» توسط امیرشهاب رضویان برگزار مى‌شود.

شش مستند از شیراز، ٢ فیلم از بندرعباس، ٢ تولید از بوشهر و یک اثر از ممسنی

رئیس اداره سینمایی اداره کل ارشاد فارس داشت: این جشنواره در بخش مستند، آثاری با نامهای، “دارالسلام” احسان شادمانی از شیراز، “من کلی هستم” پیمان شهاب از شیراز،” پدر مادر علیرضا و من”، هانیه یوسفیان از شیراز، “اوزال” مسعود میرزایی از بندرعباس، “جل” اصغر بشارتی و مسعود میرزایی از بندرعباس، “جبیر” مسعود احمدی از شیراز، “بی بی مریم” زینب عربی از بوشهر، “زخم” هادی نادری از کازرون، “محمود” حسن فیروززاده از فارس، “دایکندی شهری دور از وطن” حمید علیزاده از بوشهر، “من میخوام معتاد بشم” از شیراز، “هفته ی آینده” علی زارع قنات نوی ازشیراز،” قره بس” ابوذر سهرابی از نورآباد ممسنی را در خود راه داده است.

شش فیلم داستانی از شیرازی ها یک فیلم از بندرعباس، ۴ تولید از بوشهر

رنجبر گفت: در بخش داستانى، “قهوه اى” سینا کریمى از شیراز، “صداى نرگس” هادى رهبر از کازرون، “من کیمیا نیستم”سیما اکبرى از شیراز،” دور و دورتر” احسان شادمانى از شیراز، ” پیرمرد و دریا” محمد رضا گودرزی و احسان فراشبند از شیراز، “قمارباز” کریم لک زاده از شیراز،” پس لرزه” محمد یزدانی بهرام آبادی از بوشهر، ” آن روزها” بهرام ثنایی از بوشهر، “مهجر” محمود شاکری از بندرعباس، “خلوتگاه” کریم فائقیان از بوشهر، ” آسمان را رها کن” محمد هادی هنرپیشه از شیراز و ” هلهله ى جنگ” صادق رسولى از بوشهر به بخش مسابقه راه یافته اند.

شش مستند تجربی از شیراز، یک اثر از بوشهر و ٢ فیلم از بندرعباس

رئیس اداره سینمایی ارشاد اسلامی فارس تصریح کرد: بخش تجربى دوازدهمین جشنواره منطقه اى فیلم کوتاه کل گراش نیز با آثاری همچون، ” سلف پرتره” محسن سلمانى از شیراز، ” تایمولوژی” وحید مباشرى از شیراز، ” همه ى من های غیر من” امیر على کریمى از شیراز، ” نیمکت” زهره زنگنه از بوشهر، “آمبیانس” شیما پورسهم الدین از شیراز، ” یک پلان بلند” حسن بیداروند از بندرعباس، ” آ… در سرزمین بایر” کیانوش جهاندیده از شیراز و ” دستهایش” سعید عامری سیاعویی از بندرعباس، انتخالب شده برای بخش رقابتی هستند.

پنج مستند میراث فرهنگى از شیراز و یک اثر از بندرعباس

مهدی رنجیر در پایان گفت: بخش میراث فرهنگى نیز میربان فیلمهای، ” اوزال” مسعود میرزایى از بندرعباس، ” دارالسلام” احسان شادمانى از شیراز، ” غیر مکتوب”حسین ظرافت از شیراز، ” چنگى بر چوب” یاسین فرخى از شیراز، ” مکتب شیراز” حمید اخبارى از شیراز، ” کرشک” عبدالرضا پیراحمدیان از شیراز، شده است.
Kal12-Poster

 

| مدیر رسانه‌های هفت‌برکه | مدیرمسئول پایگاه خبری هفت‌برکه | مدرس دوره‌های آموزش خبرنگاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0 نظر
scroll to top