بستن

فریادهای مردم گراش بر سر آل‌سعود

هفت برکه (گریشنا): در سومین روز از شهادت آیت‌الله نمر باقر نمر، گراشی‌ها با تجمع در مقابل حسینیه‌ی چهارده معصوم (ع)، اقدام شوم دولت سعودی را محکوم کردند.
به گزارش خبرنگار هفت برکه؛ این تجمع همگانی امروز ساعت ۱۰ برگزار شد. فرودی، فرماندار شهرستان، سخنان‌اش را با عرض تسلیت شهادت شیخ نمر آغاز کرد و گفت: «این حادثه‌ی بسیار دردناکی است که جهالت حکام آل سعود در شهادت یک فرد اندیشمند که از راه مسالمت‌آمیز و قانونی دنبال احقاق حق جامعه عربستان بود را می‌رساند. فردی که هم دنبال حق جامعه شیعه‌ی آن‌جا بود و هم دنبال احقاق‌ حق جامعه اهل سنت.»

فرماندار گراش در ادامه گفت: «متاسفانه حکام جاهل و نادان سعودی با این اقدام باعث شکاف عمیقی در بین عالم اسلام شدند. همه ما باید هوشیار و بیدار و گوش به فرمان مقام معظم رهبری و مسولین دولت تدبیر و امید باشیم. از اقدامات احساسی که گاهی آب به آسیاب دشمن می‌ریزد و بهانه به دست حکام آل سعود و دشمنان ما می‌دهد، باید به جد پرهیز کنیم. و باید بر اساس عقلانیت و تدبیر با این قضیه برخورد شود. امیدوارم خداوند متعال هم عنایت کند و همان‌طور که مقام معظم رهبری هم فرمودند، به زودی نتیجه این کار را ببینند.»

tagamoh7

سرگرد درستکار، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان گراش، نیز بیان داشت: «این تجمع، حضور و حمایت مردم از ملت شیعه عربستان، بیان‌گر این مساله است که شیعیان مظلوم عربستان تنها نیستند و مسلمانان جهان از آن‌ها حمایت می‌کنند و آن‌ها نباید از راه حقی که انتخاب کردند سست شوند. و همچنین این حضور به رژیم آل‌سعود این هشدار را می‌دهد که مسلمانان نمی‌توانند از این فاجعه‌ که این دولت مرتکب شده به راحتی بگذرند و این چاهی است که آل سعود را به سمت نابودی می‌کشاند. حرکت مردم ایران، امروز برای جهان اسلام و مسلمانان می‌تواند الگو باشد.»

حجت‌ الاسلام ولایتی‌نسب از دیگر سخنرانان این مراسم، نیز گفت: «این‌ها می‌خواهند آثار اسلام و مسلمین را از بین ببرند و به همین دلیل داعش را تربیت کردند که بیاید برای نقشه‌ای که در سر دارد برنامه‌ریزی کند. شیخ نمر به دولت آل‌سعود گفت: «ظلم به اسلام و مسلمین، ظلم به تمام ارزش‌های اسلامی است. به شیعه اجازه نفس کشیدن بدهید.» و این بیداری بود که باعث شد یک عالم شیعی را به شهادت برسانند. وظیفه ما این است که زینب‌گونه مظلومیت این مسلمانان شیعه را به گوش جهان برسانیم و سکوت نکنیم.»

tagamoh3

با پایان یافتن سخنان ولایتی‌نسب، مردم در این مراسم با سر دادن شعارهای «هیهات منا الذله، مرگ بر امریکا، مرگ بر آل سعود، مرگ بر اسرائیل و مرگ بر انگلیس» همراهی و حمایت خود را نشان دادند.

بعد از آن، حسین‌شیری بیانیه مردم و مسئولین شهرستان گراش را در رابطه با محکومیت به شهادت رسیدن شیخ نمر قرائت کرد.

در این قسمتی از این بیانیه آمده است: «اقدام جنایتکارانه رژیم آل سعود در به شهادت رساندن آیت الله شیخ نمر باقر النمر، رهبر شیعیان عربستان، بخشی از یک توطئه صهیونیستی برای تشدید تفرقه بین امت اسلامی و اختلاف بین شیعه و سنی است که به فضل الهی به برکت خون‌های پاک شهیدان و وحدت مسلمانان به گونه‌ای معکوس آثار خود را در صحنه مقاومت اسلامی و آرمان آزادی قدس شریف هویدا خواهد ساخت.

این‌گونه جنایات، تفکر وهابیت است که امروز داعش پرچم‌دار آن است.

ما مردم بیدار و همیشه در صحنه گراش، دوشا‌دوش مسئولین این شهر اعلام می‌کنیم پرچم مقاومت مبارزه آن شهید جلیل‌القدر برافروخته‌تر نگه داشته شده و در آینده‌ای نه چندان دور سقوط و فروپاشی این رژیم تروریست‌پرور منفور و ضد اسلام را رقم می‌زند.»

اتاق اصناف شهرستان گراش نیز در این زمینه بیانه‌ای داده است که در بخشی از آن آمده: «شهادت رهبر شیعیان عربستان، آیت‌الله نمر باقر النمر، نشانگر واقعیت تلخ تسلط افراطی‌گری و کینه‌پراکنی برخاسته از وهابیت بر حاکمیت رژیم سعودی و عمق بی‌تدبیری و ناتوانی دولت ریاض است که سرکوب و برادر‌کشی را راه خروج از بن‌بست و استیصال سیاسی خود دانسته است. اتاق اصناف شهرستان گراش ضمن محکوم کردن جنایات آل سعود، شهادت این عالم روحانی را به محضر حضرت ولی‌ عصر (عج)، مقام معظم رهبری، امت اسلامی و جامعه اصناف و بازاریان کشور تسلیت گفته و از خداوند منان برای ایشان علو درجات را خواستار است.»

 

tagamoh11

13 نظر

  1. قابل توجه بسیجیای دو اتیشه
    برادر شیخ نمر با تشکر از ابراز همدردی مردم در خصوص شهادت
    این عالم برجسته، حمله به اماکن دیپلماتیک عربستان را محکوم کرد.

    به گزارش «انتخاب» به نقل از خبرگزاری فرانسه، “محمد نمر،” برادر شیخ نمر باقر النمر، روحانی برجسته شیعه امروز با تشکر از ابراز همدردی همگان در خصوص شهادت این عالم مجاهد، حمله به سفارت و کنسولگری عربستان را محکوم کرد.

  2. وقتی این همه ایران شهید داد تو مکه، ملتشون از این برنامه ها داشتن واسه شهدا ی ما ؟!
    متاسفانه مارو سرگرم یه موضوعی میکنن که اوضاع داخلی کشور رو نبینیم…

  3. حدود ۵۰۰ نَفَر از هموطنانمون ٣ماه پیش تو منا کشتن اینقدر تجمع و اعتراض نکردن..
    ینی جون این روحانی شیعه با ارزش تَر از اون عزیزان هموطن بود؟!
    کاش این ملت همیشه درصحنه اون موقع هم اینقدر وقت میزاشتن تجمع میکردن شاید الان این اتفاقا پیش نمیومد.

  4. علی!
    چرا الکی بسیج رو متهم به این کار میکنی؟ مگه بسیج مسءولیت این کار رو بر عهده گرفته؟ چند جوون خودسر از دیوار سفارت رفتن بالا، گیرم که ریش داشتن و خودشون رو حزب‌الهی معرفی کردن، دلیل نمیشه بسیج رو متهم کنی.
    رهبری فرمودن جهان اسلام باید قبال این جنایت احساس مسولیت کند. در واقع سکوت بعضی‌ها به نشانه حمایت از جنایات سعودیه. حالا خود دانید، میخواهید سکوت کنید، میخواهید هم فریاد مرگ بر ال سعود سر دهید.
    و اینکه اگر دولت در قبال حادثه منا محکم‌تر برخورد میکرد شاید این اتفاق نمی‌افتاد. وقتی مردم می‌بینن دولت هیچ‌کاری نمیکنه جز فراخواندن سفیر! خودشون دست به کار میشن.

  5. وقتی سه تا از همشهریهای ما بی گناه توی شهر خودمون کشته شدن چه کسانی معترض شدن یا اینکه کجا دادخواهی شد .که توقع داشته باشیم برای کشته شدگان منا درکشور بیگانه و دشمن عربستان کسی ما را دادخواهی کند

  6. ای بابا این کارا چیه.بخدا این مملکت صاحب نداره اگه داشت الان تو فکر اونایی که تو دبی کنسل شدن و الکی زندانن میکرد برین یکم فکر کنید ایران فقط یاد کرفته تو اخبارش از اتفاق های کشورهای دیگه بگه ولی خبری از مردم کشور خودش نداره فقط اوضاع دارین خراب میکنید بس.خودشون هم توش موندن با کاراشون

  7. مسئله اینه که اگه همون چارتا که رفتن روی دیوار سفارت انگلیس و آشوب به پا کردند یه گوش پیچ سختی داده بودند دیگه چارتای دیگه به نیابت از بقیه مردم جرئت نمی کردن روی دیوار سفارت عربستان برن. ما کی می فهمیم که سفارت یک کشور در کشور دیگر بر اساس روابط دیپلماتیک و معاهده بین المللی که به امضای دو کشور می رسد جزو خاک کشور خودش محسوب می شود یعنی الان انگار این چندتا به اصطلاح خودجوش به حریم خصوصی یک کشورتجاوز کردند. شما تصور کنید الان به خانه شما تجاوز کردند، چه عکسالعملی نشون میدین؟

  8. آقایchc
    شما تمام مسایل رو تو دبی و زندانهاش می بینی؟
    برا چی زندانشون کردند؟
    چند نفرن؟
    شما بگردید ببینم چند نفر از این گراشیها زندان هستند؟
    چرا سیاهنمایی میکنی؟
    اینهمه مشکلات جاهای دیگه رو نمی بینی فقط میگی این کشور صاحب نداره و اون هم به این خاطر که مردمش توی دبی توی زندانند؟!!!!

  9. قابل توجه منتقدان محترم
    ?از حقوق اسلام نسبت به خرید داد مظلوم در جای جای جهان اسلام که بگذریم شما ساده تربن حقایق جامعه هم درک نمی کنید؟
    یکی نیست بگه شما تا حالا از غیرت دینی و صبر اجتماعی چیزی شنیدید؟
    صبر مردم حد داره و سریع و یهویی بلوایی این چنینی به پا نمیشه!

    ?تو قضیه حجاج کار گیر داشت مثلا به بهونه ی منا چن مورد ادم ربائی کرده بودن نمیشد اقدامی عملی انجام داد

    ?اینجا بحث شخصی نبوده که بگیم یه نفر شیعه معمولی رو تو عربستان کشتن و به ما چه؟
    نخیر. اینجا نقطه برخورد اسلام و کفر مطرح بود.
    اگه شما نقش و جایگاه شیخ نمر رو در عربستان و جهان اسلام بشناسید متوجه میشید که کارکرد ایشون تو این برهه از زمان، معادل هزاران نفر ارزش داشت
    مثل نقش امام خمینی یا سید حسن نصراله و …
    البته آتش زدن سفارت رو به هیچ عنوام توجیه یا تایید نمیکنم. اگرچه دیروز اعلام شد که برا آتش زدن سفارت دست هایی پشت پرده بوده و سفارشی این آتش بازی رو راه انداختن.
    ناگفته نمونه که این اتفاق چیزی جز محصول دیپلماسی دولت مردای ما در برخورد با عربستان نبود.

    ?مواردی مثل تجاوز فرودگاه و فاجعه منا، حداقل به طور علنی و ظاهری حکومت سعودی دخیل نبود و ظاهرا نشون داده میشد که تعمدی نبوده و یا مثلا دونفر خودسر این کار رو کردن ولی تو مورد شیخ نمر مستقیم حکومت عربستان متولی انجام کار بود درحالی که کل مسلمانان از قبل هشدار های جدی و لازم رو داده بودن.
    خلاصه بگم که ملت ما هم عقل دارند، شعور دارند و بالاخره کاسه ی صبری دارن که متاسفانه بدجور و بد موقعی سرازیر شد

  10. درجهان امروز حق را نه میتوان گرفت نه میدهندکه بگیریم!
    چشمانمام رابسته ودهانمان بوی خفه خون گرفته!از اعدام شیخ نمر مینالیم!
    مای جهان سومی دردخودمان را نمیدانیم !عجنبی پرست میشیویم!
    شیخ نمره رابه شهادت رساندند غوغا کردیم چه بسا هیج کس اورا نمیشناخت!
    بیاییم از درد جامعه خود بنالیم!بیاییم کمی اعتراض کنیم به وضع کشور ومملکت،بیاییم یکم چشمانمان را باز کنیم ببینیم ایندگانمان ازما چه خواهندگفت!
    […]
    وبازمن تشکر میکنم از امام جمعه عزیز شهرمان!از سکوتی که درپیش کرفته وانچه را که باید بگوید نمیگوید!ویادش رفته باید حق مردم را اداکند!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

13 نظر
scroll to top