بستن

مانور نقطه صفر پشت میز فرمانداری

هفت برکه (گریشنا): مانور لحظه صفر (دور میزی) کارگروه امداد و نجات مدیریت بحران در یکی از روستاهای بخش مرکزی شهرستان گراش برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی جمعیت هلال احمر شهرستان گراش؛ اعضاء کارگروه امداد و نجات مدیریت بحران، روز شنبه، سیزدهم دی‌ماه، ساعت ۱۲:۴۶ پس از اعلام وقوع زمین‌لرزه فرضی شش و سه‌دهم ریشتری در روستای خلیلی، بدون اطلاع قبلی به دستور فرماندار شهرستان گراش فراخوانده شدند.

اصغر فرودی، فرماندار شهرستان گراش ضمن ابراز رضایت از حضور به موقع مدیران، هدف از برگزاری این مانور را شناسایی نقاط ضعف و قوت دستگاه‌های اجرایی، تبیین شرح وظایف دستگاه‌های عضو، امکان‌سنجی تجهیزات و برطرف کردن ضعف‌های عملیاتی شهرستان در هنگام بروز بحران و تمرین هماهنگی دستگاه‌های مجری اعلام کرد.
فرماندار گراش اظهار امیدواری کرد هر چه سریع‌تر ادارات شهرستان به امکانات و تجهیزات کامل برای مقابله با حوادث احتمالی مجهز شود.

محسنی، رئیس جمعیت هلال‌احمر شهرستان گراش، هدف از مانور دور میزی را هماهنگی بین‌ بخشی و تبیین شرح وظایف دستگاه‌های عضو کارگروه امداد و نجات در زمان بروز بحران عنوان داشت و گفت: «این مانور به این صورت اجرا می‌شود که در مرحله‌ی اول، حادثه به مرکز کنترل و هماهنگی عملیات استان اعلام می‌شود. فراخوان و اعزام یک تیم ارزیاب یا پیشرو به منطقه‌ی حادثه‌دیده، فراخوان دستگاه‌های عضو شورای مدیریت بحران شهرستان برای تشکیل جلسه در فرمانداری، بررسی گزارش اولیه تیم ارزیاب از منطقه، تصمیم‌سازی مدیریتی و تعیین وظایف اعضا برای مقابله با بحران بر اساس گزارش‌های واصله از منطقه‌ی حادثه‌دیده نیز از دیگر مراحلی است که در این مانور طی خواهد شد.»

manover1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0 نظر
scroll to top