بستن

سوادآموزان نهضت در نهضت کتابت

هفت برکه (گریشنا): طرح ملی کتابت آیات نور سوادآموزان استان فارس به میزبانی آموزش و پرورش شهرستان گراش در مکتب‌القرآن فدک برگزار شد.
به گزارش خبرنگار هفت برکه؛ شانزده نفر از سوادآموزان شهرستان گراش در این طرح ملی که چهارشنبه، نهم دی‌ماه برگزار شد، شرکت کردند. سوادآموزان نهضت شهرستان‌های گراش، خنج، اوز، لار، لامرد، مهر، اشکان و بیرم با خط و سواد خود که در این مدت در کلاس‌های نهضت سوادآموزی یاد گرفته‌اند، اقدام به کتابت یک صفحه از قرآن کریم کردند.

این آثار در معاونت سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش فارس از کل استان گردآوری شده و به صورت یک جلد قرآن کریم به خط سوادآموزان نهضت صحافی و چاپ می‌شود.
پورشمسی، مسئول نهضت سوادآموزی شهرستان گراش، گفت: «کلاس‌های نهضت سوادآموزی در کانون حضرت معصومه (س) واقع در بلوار کوثر تشکیل می‌شود و در روستاهای توابع گراش؛ زینل‌آباد، کنگ و ریشه، خلیلی، حسین‌آباد، ارد و فداغ نیز دایر است.»

به گزارش روابط عمومی مدیریت آموزش و پرورش شهرستان گراش، این همایش با حضور مدیر، معاون پرورشی، کارشناسان مدیریت آموزش و پرورش شهرستان گراش و رضا مهدوی، از مؤلفین کتب مکتب القرآن از استان قم و سواد‌آموزان قطب جنوب فارس، با همکاری مکتب‌القرآن فدک شهرستان گراش برگزار شد.
درویشی، مدیر آموزش و پرورش شهرستان گراش، در این همایش ضمن خیر مقدم و گرامی‌داشت هفته وحدت و سوادآموزی گفت: «این که سواد‌آموزان، آموخته‌ها و قلم خود را در راه قرائت و کتابت آیات قرآن به کار گیرند، خود یک موهبت است و موجب انس بیشتر سواد‌آموزان با آیات قرآن کریم و تقویت انگیزه آنها برای قرائت مستمر این کتاب آسمانی و درک هرچه بهتر آن خواهد شد.»
وی همچنین تصریح کرد: «باسوادان جامعه و علی‌الخصوص اعضای ستاد پشتیبانی سواد‌آموزی باید از فرصت هفته سوادآموزی استفاده کنند و گام‌های مثبت خود را در جهت کمک به نهضت سواد‌آموزی و ریشه‌کن کردن بی‌سوادی در جامعه بردارند.»
رضا مهدوی نیز از توفیق نگارش قرآن کریم گفت و افزود: «قرآن کریم مانند نوری است که راه را از بی‌راهه برای ما نمایان می‌کند.»

در ادامه سواد‌آموزان به کتابت آیات نور پرداختند و مسئولین حاضر در این همایش از دست نوشته‌های آنان بازدید به عمل آوردند. سپس دانش‌آموزان مکتب القرآن فدک و دبستان پسرانه غدیر به اجرای سرود و تواشیح به مناسبت میلاد حضرت رسول اکرم (ص) پرداختند. در پایان به سواد‌آموزان و کاتبان آیات کلام الله هدایایی از طرف معاونت سواد‌آموزی اداره کل آموزش وپرورش فارس و مکتب القرآن فدک اهدا شد.

tarh meli2

3 نظر

  1. باسلام خدمت دوست خوبم مجتبی جان اتفاقا سه بار هم خوندم نوشته در روستاههای شهرستان گراش نهضت سواد آموزی دایر میباشد اسم ارد رو هم برده جاههای دیگه نمیدونم ولی ارد همچنین کلاسی نداره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 نظر
scroll to top