بستن

گزارش تصویری جشن وحدت در گراش

هفت‌برکه (گریشنا): مسجد امام زین‌العابدین (ع) میزبان جشن میلاد با سعادت رسول گرامی اسلام حضرت محمد مصطفی (ص) و ششمین اختر تابناک امامت حضرت امام جعفر صادق (ع) و هفته وحدت بود.

13941007 Vahdat (3)

به گزارش محمدرضا وفایی‌فرد، طبق روال سال‌های پیش، بعد از برگزاری جشن میلاد پیامبر اکرم در اوز، این مراسم در گراش با حضور مسئولین ادارات و روحانیون و مردم و نماینده بیت آیت‌الله آیت‌الهی از شهرستان لار و امام جمعه، بخشدار و روحانیون و مسئولان ادارات بخش اوز، روحانیون، امام جمعه و مردم شهرستان خنج، مردم و مسئولین طلاب و دانشجویان، فرماندار و امام جمعه شهرستان گراش برگزار شد و با مراسم نورافشانی به پایان رسید.

بعد از مدیحه‌سرایی، اصغر فرودی فرماندار شهرستان ضمن خوش‌آمد‌گویی به مهمانانی که از شهرهای همسایه در این مراسم شرکت داشتند و تبریک این ایام مبارک، در قسمتی از سخنان خود گفت: «وحدت یعنی تندروی نکردن در مذهب.»

در ادامه حجت‌الاسلام و المسلمین علی کلاته، یکی از روحانیون مدعو از تهران، ضمن تبریک هفته وحدت گفت: «اگر ما در محل کار، زندگی و در بین مذاهب‌مان بخشش باشد، ما مشکلی نداریم. الگوی ما باید پیامبر اسلام باشد.» او در ادامه گفت: «فقط وحدت نه، بلکه سنی و شیعه باید رفیق و یار همدیگر باشند، عاشق هم باشند و همدیگر را بغل کنند.»

کلاته گفت: «ما نسبت به بعضی مطالب واقعا ضعف معرفتی داریم.» او در پایان ضمن دعوت از مردم برای حفظ وحدت گفت: «ما به مسیری رفتیم که فقط نام پیامبر (ص) را می‌بریم و عمل پیامبر (ص) را نداریم. پیامبر (ص) به هر طریقی که می‌توانست کاری می‌کرد که مردم خوشحال شوند. امروز فقر محبت است، امروز فقر عاطفی است. ما باید اخلاق نیکو داشته باشیم.»

سید رضا حسینی، امام جمعه گراش نیز ضمن خوش‌آمد‌گویی و تبربک این جشن بزرگ، درباره وحدت و اخلاقیات رسول گرامی اسلام (ص) سخنرانی کرد.

مطالبی و عکس‌هایی که خوانندگان گریشنا و نشریه افسانه ارسال کرده‌اند.

1 نظر

  1. ظاهرا سلیقه ای اخبار رو پوشش میدین.اونروز یه همایش پیاده روی واسه بانوان بود که کلی براش هزینه ی ماد ی و معنوی شده بود ولی هیچ اثری ازش تو اخبار نیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 نظر
scroll to top