بستن

سید عباس جهانبانی؛ بازگشت آقای مدیر

هفت‌برکه (گریشنا): سید عباس جهانبانی، باسابقه‌ترین نامزد گراشی حاضر در انتخابات مجلس دهم است.

به گزارش هفت‌برکه، در آخرین روز ثبت‌ نام نامزدهای انتخابات مجلس دهم، در هوای بارانی، دو رییس پیشین شورای شهر گراش هم‌زمان برای ثبت‌نام به فرمانداری ویژه لارستان مراجعه کردند.

سید عباس جهانبانی به دلیل چهار سال مدیریت دانشسرای تربیت معلم گراش، چهره‌ای شناخته شده بین فرهنگیان منطقه است. جهانبانی سه سال رییس آموزش و پرورش گراش هم بود. او که متولد ۱۳۳۴ است، بعد بازنشستگی در حال حاضر در صندوق قرض‌الحسنه حوزه علمیه باقرالعلوم مشغول است.

به جز حضور در آموزش و پرورش، جهانبانی در دوره اول شوراهای اسلامی شهر، رییس شورای اسلامی شهر گراش بود و یک سال هم به ریاست شورای اسلامی شهرستان لارستان رسید. او در انتخابات مجلس هفتم از شهر گراش در انتخابات حضور داشت و با ۲۲ درصد آرا، پشت سر یوسف محبی قرار گرفت و نتوانست به مجلس راه یابد. در دوره‌های بعد، همواره نام جهانبانی به عنوان یکی از نامزدهای شهر گراش شنیده می‌شد تا این که او در آخرین روز وارد انتخابات مجلس دهم شد.

جهانبانی می‌خواهد تجربیات چهل سال خدمت‌اش را برای نمایندگی استفاده کند: «هدفم این است که از تجاربی که در طول سی چهل سال خدمت به مردم در آموزش و پرورش داشتم، بتوانم خدمت شایسته‌تری برای مردم خون‌گرم لارستان خنج و گراش داشته باشم.»

جهانبانی با وجود حضور زیاد در فضای اجتماعی، گرایش خاصی به گروه‌های سیاسی ندارد: «من تابع نظام و مقررات جمهوری اسلامی هستم. می‌خواهم نظام با دل و جان حفظ بشود و از دستاوردهای نظام حراست شود. حالا با این نیت و این هدف، ممکن است شما جز گروه اصلاح‌طلب تلقی کنید یا گروه اصولگرا. به هر دو گروه احترام می‌گذارم و  برای من هر دو گروه در صورتی که در چهارچوب نظام جمهوری اسلامی خدمت کنند، محترم‌اند.»

او تفاوت زیادی میان عملکرد دولت قبل و دولت فعلی نمی‌بیند: «دولت‌ها وقتی منتخب مردم شد و مقام رهبری تایید کردند، مورد احترام همه هستند. از نظر من دولت قبلی و فعلی متعادل‌اند و دارند کارشان را انجام می‌دهند.»

جهانبانی با کارگروه انتخابات گراش تعامل دارد، اما اجماع را وابسته به تعامل دیگر نامزدهای حاضر می‌داند: «اگر عزیزانی که کاندیدا شدند، تعامل داشته باشند، قطعا من هم با آن‌ها تعامل دارم و در خدمتشان هستم. اگر تعامل نباشد، خوب طبیعی است که دیگر امکان اجماع کم است.»

1394 Majles Jahanbani (2)

1394 Majles Jahanbani (1)

| مدیر رسانه‌های هفت‌برکه | مدیرمسئول پایگاه خبری هفت‌برکه | مدرس دوره‌های آموزش خبرنگاری

1 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 نظر
scroll to top