بستن

کرامت‌الله تقوی؛ ثبت‌نام دوباره با احتمال رد صلاحیت

هفت‌برکه (گریشنا): کرامت‌الله تقوی، پژوهشگر جویمی، می‌گوید با وجود احتمال رد صلاحیت، برای پنجمین بار در انتخابات ثبت‌ نام کرده است.

به گزارش هفت‌برکه، روز ششم ثبت‌نام‌های انتخاباتی در فرمانداری ویژه لارستان با حضور نامزدهای بیشتری همراه بود. اولین نامزد این روز، کرامت‌الله تقوی متولد ۲ مرداد ۱۳۴۷ در بخش جویم است. تقوی دارای مدرک کارشناسی جغرافیا از دانشگاه تهران و کارشناسی ارشد تاریخ است. او پژوهش‌های فراوانی در حوزه تاریخ و جغرافیای تاریخ لارستان و ایران دارد. همکاری در کتاب تاریخ مفصل لارستان و تالیف کتاب‌های بزرگنا جویم، تقویم تاریخ لارستان، و جغرافیای تاریخی کارسان از جمله فعالیت‌های پژوهشی تقوی است.

کرامت‌الله تقوی در حال حاضر دبیر دبیرستان‌های جویم است و به شکل افتخاری دبیری انجمن میراث‌ فرهنگی و گردشگری بخش جویم را بر عهده دارد. او در ادامه فعالیت‌های مطبوعاتی خود، سردبیر ماهنامه صحبت‌نو جویم نیز هست.

تقوی با احساس مسئولیت شرعی و قانونی وارد انتخابات شده است، هر چند که می‌گوید: «من پیشاپیش پیش‌بینی می‌کنم که رد صلاحیت خواهم شد. با این دوره، پنج دوره ثبت‌ نام کرده‌ام. سه دوره از طرف شورای نگهبان به دلیل آنچه وابستگی تشکیلاتی به احزاب سیاسی و گروه‌های غیر قانونی نامیده شد رد شدم، و دوره پیش از طرف نهادهای چهارگانه، علاوه بر آن عدم اعتقاد به نظام جمهوری اسلامی را هم اضافه کردند.»

تقوی دلایل رد صلاحیت خود را قبول ندارد: «پایندی خود را عملا به نظام اثبات کرده‌ام. من پانزده و شانزده ساله بودم که در جنگ شرکت داشتم. من یک لحظه در زندگی‌ام آسایش نداشته‌ام وصرف خودم نکرده‌ام و در فکر تقویت نظام بوده‌ام. اگر راه را به روی من بسته‌اند، از راه‌های دیگر مثل تالیف کتاب وارد شده‌ام.»

از تقوی می‌پرسم چرا با وجود احتمال زیاد رد صلاحیت، باز هم ثبت‌ نام می‌کند. به شوخی پاسخ می‌دهد: «می‌خواهم در قیامت دور و برم شلوغ باشد و کسانی که از من طلب بخشش می‌کنند زیاد باشد. قطعا اگر در این دنیا جزایی بابت ضایع کردن حق یک مسلمان نباشد، در آن دنیا است.»

تقوی با انتقاد از سیستم‌های انتخاباتی می‌گوید: «چه در مجلس شورای ملی دوره پهلوی و چه در مجلس شورای اسلامی، در گزینش نمایندگان به شکل فنی و علمی عمل نشده است، و در نتیجه افراد ضعیف و ناکارآ وارد مجلس می‌شوند که صدمات زیادی به بار آورده است. افرادی که وارد مجلس شده‌اند، غالبا در کل کشور به دلیل نداشتن تخصص لازم برای قانون‌گذاری، مشکلاتی را به وجود آورده‌اند. مثلا یک باغدار با پنجاه میلیارد درآمد یک درصد هم به انجمن شهر و شهرداری پرداخت نمی‌کند، در مقابل یک مغازه‌دار با بیست میلیون درآمد باید یک میلیون هزینه پروانه کسب پرداخت کند. تصویب این قوانین وظیفه نمایندگان است.»

تقوی در مورد گرایش سیاسی خود می‌گوید: «در هر دو جناح اصلاح‌طلب و اصول‌گرا آد‌م‌های خوب هستند، اما در کل تمایل من به جناح اصلاح‌طلب است. مردم لارستان آگاه هستند و بین گزینه‌های تایید شده بهترین گزینه را انتخاب می‌کنند.»

تقوی در مورد رقابت لار و گراش برای مجلس می‌گوید: «چند سال پیش مقاله‌ای نوشتم و در آن توضیح دادم. لاری‌ها از دوره پهلوی تاکنون تعامل فرهنگی و اجتماعی بیشتری با جویم داشته‌اند. مثلا لاری‌ها در جویم آثار خیر متعدد ساخته‌اند. دهها پیله‌ور و کاسب جویمی در لار مشغول بوده‌اند. متاسفانه با گراشی‌ها و سایر مناطق این تعامل وجود نداشته است.»

1394 Majles Taghavi (5) 1394 Majles Taghavi (3)

| مدیر رسانه‌های هفت‌برکه | مدیرمسئول پایگاه خبری هفت‌برکه | مدرس دوره‌های آموزش خبرنگاری

3 نظر

  1. کاش واسه ی ثبت نام هم یه مبلغی حداقل ١٠٠/٠٠٠تومن میگرفتن تا هرکی از راه رسید نیاد کاندید بشه..
    فکر نکنم بیشتر این آقایون که ثبت نام کردن بیشتر أر ١٠٠تا رای بیارن

  2. چگونه است که در این نظام اجازه است مدیر دبیرستان بود و برای نسل اینده تلاش کرد ولی بگویند نظام را قبول نداری .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 نظر
scroll to top