در حالی دومین جلسه شورای توسعه فرهنگ قرآنی در لارستان تشکیل شد که با وجود گستردگی فعالیت‌های قرآنی در شهرستان گراش و در پیش بودن ماه مبارک رمضان هنوز این شورا در گراش تشکیل نشده است.

به گزارش روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لارستان دومین جلسه شورای توسعه فرهنگ قرآنی به ریاست الیاس زارع (معاون فرمانداری ویژه لارستان) با حضور اعضای این شورا جهت بررسی و برگزاری نمایشگاه دستاوردهای علوم قرآنی در محل فرمانداری لارستان تشکیل شد. نمایشگاه قرآنی لارستان با عنوان نمایشگاه قرآن و عترت از ۱ تا ۱۵ رمضان و همچنین در هفته آخر ماه تشکیل خواهد شد.

این شورا متشکل از ۱۸ عضو  از جمله عالی حسینی (دبیر جلسه و سرپرست اداره فرهنگ  و ارشاد اسلامی لارستان )، سیده آیدا هاشمی حسینی   (کارشناس مسئول  فرهنگی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لارستان)، آموزش وپرورش ، سازمان تبلیغات اسلامی ، دانشکده پرستاری ، دانشگاه آزاد لارستان ، دانشگاه پیام نور لار ، دانشکده علوم و حدیث ، جامع علمی کاربردی، کانون فرهنگی هنری امام صادق ( ع ) ، اوقاف و امور خیریه ، دفاتر خبری و … می‌باشد.

در شروع جلسه الیاس زارع ضمن خیر مقدم به مدعوین به نکاتی جند درباره اعتلای فرهنگ قرآن و گام نهادن در راه قرآن ، توصیه بر احادیث و سخنان مقام معظم رهبری در باب اعتقاد و توسعه فرهنگ قرآن و مبانی آن و همچنین بر عملی شدن آموزه های قرآن تاکید کرد .

در ادامه عالی حسینی دبیرجلسه ضمن مهم شمردن فرهنگ قرآنی  و توسعه فرهنگ  قرآن در منطقه، بر  راهکارها و پیشنهادهای ارگان‌ها در زمینه فعالیت در برگزاری نمایشگاه دستاوردهای علوم قرآنی و اهداف ارائه شده در طرح  تاکید نمود.

فعالیت‌های فرهنگی و قرآنی شهرستان گراش به دلیل عدم تاسیس اداره ارشاد، زیر نظر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لارستان قرار دارد. با توجه به نزدیک بودن ماه‌های پرمناسبت شعبان و رمضان برای هماهنگی فعالیت‌های قرآنی ضروری است که از سوی فرمانداری گراش و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لارستان برای راه‌اندازی شورای توسعه فرهنگ قرآنی اقدام شود.