بستن

جلسه شورای توسعه فرهنگ قرآنی در لارستان تشکیل شد، در گراش خبری نیست

در حالی دومین جلسه شورای توسعه فرهنگ قرآنی در لارستان تشکیل شد که با وجود گستردگی فعالیت‌های قرآنی در شهرستان گراش و در پیش بودن ماه مبارک رمضان هنوز این شورا در گراش تشکیل نشده است.

به گزارش روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لارستان دومین جلسه شورای توسعه فرهنگ قرآنی به ریاست الیاس زارع (معاون فرمانداری ویژه لارستان) با حضور اعضای این شورا جهت بررسی و برگزاری نمایشگاه دستاوردهای علوم قرآنی در محل فرمانداری لارستان تشکیل شد. نمایشگاه قرآنی لارستان با عنوان نمایشگاه قرآن و عترت از ۱ تا ۱۵ رمضان و همچنین در هفته آخر ماه تشکیل خواهد شد.

این شورا متشکل از ۱۸ عضو  از جمله عالی حسینی (دبیر جلسه و سرپرست اداره فرهنگ  و ارشاد اسلامی لارستان )، سیده آیدا هاشمی حسینی   (کارشناس مسئول  فرهنگی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لارستان)، آموزش وپرورش ، سازمان تبلیغات اسلامی ، دانشکده پرستاری ، دانشگاه آزاد لارستان ، دانشگاه پیام نور لار ، دانشکده علوم و حدیث ، جامع علمی کاربردی، کانون فرهنگی هنری امام صادق ( ع ) ، اوقاف و امور خیریه ، دفاتر خبری و … می‌باشد.

در شروع جلسه الیاس زارع ضمن خیر مقدم به مدعوین به نکاتی جند درباره اعتلای فرهنگ قرآن و گام نهادن در راه قرآن ، توصیه بر احادیث و سخنان مقام معظم رهبری در باب اعتقاد و توسعه فرهنگ قرآن و مبانی آن و همچنین بر عملی شدن آموزه های قرآن تاکید کرد .

در ادامه عالی حسینی دبیرجلسه ضمن مهم شمردن فرهنگ قرآنی  و توسعه فرهنگ  قرآن در منطقه، بر  راهکارها و پیشنهادهای ارگان‌ها در زمینه فعالیت در برگزاری نمایشگاه دستاوردهای علوم قرآنی و اهداف ارائه شده در طرح  تاکید نمود.

فعالیت‌های فرهنگی و قرآنی شهرستان گراش به دلیل عدم تاسیس اداره ارشاد، زیر نظر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لارستان قرار دارد. با توجه به نزدیک بودن ماه‌های پرمناسبت شعبان و رمضان برای هماهنگی فعالیت‌های قرآنی ضروری است که از سوی فرمانداری گراش و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لارستان برای راه‌اندازی شورای توسعه فرهنگ قرآنی اقدام شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0 نظر
scroll to top