بستن

پیش‌بینی ادامه بارندگی تا پنج‌شنبه صبح

گریشنا: بعد از مدت‌ها انتظار، صبح امروز، بیستم آبان‌ماه، همشهریان با صدای غرش و بارش باران از خواب بیدار شدند. به گفته‌ی محمود آذرائین، کارشناس هواشناسی، بعد از ظهر امروز شدت و ماندگاری بارش‌ها تشدید می‌شود و دو برابر بارشی که صبح امروز داشتیم، باران خواهیم داشت.

به گزارش خبرنگار گریشنا؛ بارندگی از ساعت دو بامداد شروع شد و بعد از گذشت نیم ساعت به پایان رسید، تا این که بار دیگر بارش‌ها از ساعت ۶ صبح آغاز شد. این بارش تا ساعت ۹:۳۰ ادامه داشت و شدت آن به اندازه‌ای بود که راه عبور و مرور در بعضی از معابر و خیابان‌های شهر را بست. آذرائین می‌گوید: «پیش‌بینی‌ها حاکی از آن است که با توجه به وجود رطوبت فوق‌العاده و همچنین گذر گرادیان فشاری سطحی در استان فارس، بوشهر، هرمزگان، کرمان و سیستان و بلوچستان، این بارش‌ها تا بامداد فردا، پنج‌شنبه بیست‌ و یکم آبان ادامه داشته باشد. بررسی وضعیت ناپایداری‌ها نشان می‌دهد اوج و شدت بارش‌ها را بعد از ظهر امروز خواهیم دید. و این مساله احتمال رخداد سیل و آب‌گرفتگی را به خصوص برای عشایران بیشتر می‌کند.»

او در ادامه در مورد شروع بارش‌های بعدی بیان می‌کند: «با توجه به نقشه‌های پیش‌یابی، فعلا تا آخر هفته بعد، پدیده خاصی از لحاظ بارش پیش‌بینی نشده ولی در صورت تثبیت شرایط ناپایداری بلندمدت برای واپسین روزهای آبان و اوایل آذر، شرایط بارشی مجدد مهیا خواهد شد.»

طی تماسی که با منوچهری، اطلاعات شهرداری، داشتیم او در مورد میزان بارندگی گفت: «ما هر دوازده ساعت یک بار میزان بارش را به فرمانداری گزارش می‌دهیم و از دیروز تا ساعت ۸ صبح امروز به میزان ۲۷ میلی‌متر بارندگی داشتیم.»

در ادامه عکس‌هایی از بارش باران در فداغ، ارد و گراش را که از طریق واتس‌آپ به دست ما رسیده است می‌بینیم.

baran15

baran16

 

 

خبرنگار ارشد پایگاه خبری هفت‌برکه آغاز فعالیت روزنامه‌نگاری از سال ۱۳۸۸

3 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 نظر
scroll to top