بستن

پاسخ دفتر امام جمعه به نظرات خوانندگان گریشنا

گریشنا: در پی درج خبر انتقاد صریح امام جمعه از روسای ادارات به خاطر عدم در حضور نماز جمعه و کم‌توجهی به امور شهروندان (خبر در گریشنا) خوانندگان خبر نظرات مختلفی در خصوص این صحبت‌های امام جمعه و همچنین مسائل دیگر درج کردند. گریشنا طبق روال همیشگی با مدیریت کامنت‌ها، تلاش کرد که فضای گفتگوی مناسبی در این زمینه شکل بگیرد. در ادامه همین روند، دفتر امام جمعه گراش در نامه‌ای به گریشنا، به برخی از نظرات و سوالات خوانندگان پاسخ داده است. با تقدیم سپاس از دفتر امام جمعه و همه خوانندگان گریشنا که فرصت این گفتگوی محترمانه را فراهم کردند، متن نامه عیناً در زیر درج می‌شود. خوانندگان و منتقدان می‌توانند نظرات خود را مستقیما برای دفتر امام جمعه گراش ارسال کنند.

باسمه تعالی

دفتر امام جمعه محترم گراش ضمن احترام به تمامی نظرات، مطالبی را توضیح می‌دهد:

  1. محال است کسی در حالتی که امام جمعه در شهرستان باشد مراجعه کرده باشد و موفق به ملاقات نشده باشد، مگر انتظارات خلافی داشته باشد.
  2. در مورد عدم شرکت و همکاری بعضی مسئولین، مرسوم نیست که اسمی برده شود؛ و این که می‌گویند در بین مردم می‌نشینند درست است، لکن حتما قابل مشاهده می‌باشد و در مورد عدم حضور بعضی مسئولین در شهر، امام جمعه از یکی از ادارات مهم و پرمراجعه به صورت سرزده بازدید می‌کند و رئیس اداره هفته‌ها و بلکه ماه‌ها حضور چندانی در اداره‌ی مربوطه ندارد. طبق قوانین، رئیس هر اداره باید از فرماندار و مدیر کل مربوطه برابر قانون مرخصی بگیرد.
  3. در مورد بودجه‌ی ستاد، جمع‌آوری هر بار نماز جمعه مبلغی حدود صد هزار تومان یا کمی کمتر و یا بیشتر می‌باشد، که پاسخ‌گوی پرداخت بعضی از قبوض برق و آب و گاز و تلفن نمی‌باشد، و دفتر و ستاد را امام جمعه شخصا اداره می‌کند و هیچ ارگانی تا به حال ریالی کمک نکرده است. در حالی که در اکثر شهرهای کشور، نهادهای مختلف درصدی از بودجه‌های فرهنگی را تحویل دفتر و ستاد نماز جمعه می‌‌دهند.
  4. گفتند امام جمعه باید در قلب مردم باشد. شما اگر با تعداد کثیر نمازگزاران در تاسوعا، با نبود امکانات، و ماه رمضان و حتی فصول کم‌جمعیت مانند عید نوروز که در سال‌های قبل تعداد به هفت نفر نمی‌رسیده که نماز جمعه خوانده شود و نماز جماعت تعطیل شده، دلیل بر نفوذ امام جمعه در قلب مردم نیست؟ اما ادارات طبق فرمان مقام معظم رهبری باید تبعیت از امام جمعه داشته باشند و امام جمعه هم روسای اداراتِ خدمت‌گزار مردم و نظام اسلامی را از صمیم قلب دوست دارد و دعاگوی آنان است و البته با متخلفین برخورد قانونی می‌کند و نیازی به حضور در قلب آنان نداریم.

والسلام

دفتر امام جمعه شهرستان گراش

13931218 Hoseini Imam Jomeh

17 نظر

  1. سپاس و تشکر از نصیحتتان!
    ۱)بعله درد امروز شهر گراش همین است که مسولان تشریف فرمای نماز جمعه نمیشوند!؟
    ۲)بعله همه ما میدانیم شما باحساب شخصی خود راهی سفرهای تبلیغات دین در اروپا میشوید!
    ۳)بعله همه ما میدانیم اگر هرکسی کارش خودش رادرست انجام دهد نیازی به ناظر نیست!
    ۴)بعله همه ما میدانیم شما اگر ناظر ومتذکر باشید همه جی درست میشود!
    ۵)بعله همه ماهم میدانیم چقدر بهتر است دغدغه های شما به حرف نباشد !

  2. این را هم بگویند وقتی جوانی به خاطر کار فرهنگی ارزشی با خود شخص امام جمعه تماس میگیرد چرا از او شکایت میشود؟

  3. نفس توجه امام جمعه محترم به نظرات مخاطبان و مردم و مورد نظر قراردادن همه ی موضوعات شهر توسط ایشون قابل تقدیر و تحسینه.
    متشکریم

  4. ۱- یارانه هارا دارن قطع میکنن
    ۲- هزینه های اب وبرق وگاز وتلفن زیاد کردن
    ۳- مالیاتهارا افزایش دادن
    ۴- قیمت بنزین را که خودتون میدونید
    ۵- عوارض مختلف که الی ماشالله ….

    حالا مگه خرج های نماز جمعه وستاد نماز جمعه هم باید از جیب مردم باشه

    حالا فرمانداری بیاد برگه های مرخصی روسای ادارات را به مردم نشون بده تا مشخص بشه کسی خلاف قانون به قول امام جمعه محترم مرتکب نشده
    البته بعیده کسی برگ مرخصی را به فرمانداری برده باشه
    تو خود بخوان حدیث مفصل از این مجمل

  5. کاش امام جمعه بجای این درخواست ها […] کمی به درد دل مردم میرسیدن و گره از کار مردم و ادارات باز میکردن!
    کاش موشکافی میکردن که دلیل نیامدن عده زیادی از مردم به نمازجمعه چیه!
    کاش به اوضاع نابسامان و فاجعه وار حوزه علمیه برادران و خواهران توجه میکردن!
    کاش بررسی میکردن چرا خیلی از افرادی که تو حوزه گراش تحصیل میکردن به شهرهای همجوار مهاجرت کردن!
    برادر من […]

  6. از توجه امام جمعه یا دفتر وی بخاطر جوابیه جای تشکر دارد…….ولی باز هم با این جوابیهجای انتقاد هست دیگه من یکی حوصله ندارم انقاد کنم ……..این همه کمبود این همه خودسربازی ها…….

  7. امام جمعه‌ی محترم
    لطفا این را هم بفرمایید که به چه دلیلی جلسات خاکریز خاطرات را متوقف نمودید؟
    مگر نه این بود که چند جوان با پشتکار و هزینه‌ی خودشان سعی در برگزاری و اجرای کاراهای فرهنگی داشتند که مسولان از برگزاری آن غافل بودند؟
    مگر نه این بود که شخص شما به دلایلی که خودتان بهتر می‌دانید آن را لغو نمودید؟
    مردم اینگونه مسائل را به خوبی می‌بینند. هنوز همکاری‌ها و مساعدت‌های امام جمعه‌ی محترم سابق، جناب آقای حلاجی را فراموش نکرده‌ایم. حال خود بنگرید که برخورد شما چگونه بود و برخورد امام جمعه‌ی سابق چگونه.
    این رفتارهاست که باعث عدم تمایل مردم به نماز جمعه شده است.

  8. به نظر من آگه مسئول هر اداره یا ارگانی به داد ارباب رجوع برسه بهتر از اینکه به اسم نماز و دعا ساعت‌ها درب اتاقها قفل میکنند.ببینم آن رییس اداره اروپا هم تو صف نماز جمعه شرکت میکنند یا اولویت جوابگو بودن به ارباب رجوع هست؟

  9. حضرتعالی اگرشرکت مردم درنمازروزتاسوعارودلیل محبوبیت خودمیدانیدپس بایددلیل تعداداندک شرکت کنندگان درنمازجمعه رانیز بدانیدچیست.
    ضمنابحث سرشخص شمانیست که حضرتعالی شایددربسیاری اززمینه هاموفق باشیدولی بنظرحقیردراین موردبخصوص یعنی ترغیب اقشارمختلف به حضوردراین فریضه برنامه های شماموفق نبوده.

  10. ضمنانفرموده ایدکه چراحتی بسیاری ازطلاب ساکن درشهرنیزدرنمازجمعه شرکت نمیکنند؟
    واینکه بهترنیست خودشماهم حضورپررنگتری دربرنامه های سطح شهرداشته باشیدوتازه درصورت حضورهم به رنگ جماعت درآیید ودربطن مردم بنشینیدونه بصورتی خاص وروبروی مردم.
    فکرنمیکنیدمحبت نافذتر ازتهدیدباشد؟

  11. گراش این همه مشکل شهری و زیربنایی داره بعد امام جمعه گیر داده تو شهر مصلا بسازن یا میگه خونه امام جمعه در شانش نیست این نشون میده اصلا از مشکلات شهر خبری نداره

  12. […] یاد اقای اسماعیلی بخیر!جایش بهشت !چقد معصومانه بود!محبوبیتش در دل مردم بود !اصلن جای انتقادی را نداشت!خدابخیر کند عاقبت این جماعت مظلوم،که هرکسی سعی در مداخله دارد

    1. با سلام و تشکر از امام جمعه محترم
      طبق برآوردهای انجام شده فقط نیم٪ از مردمند که نماز جمعه می روند. و این نیم٪ برای ۹۹/۵٪ از مردم تصمیم گیری می کنند.
      حال خود قضاوت بفرمایید که مشکل کار کجاست؟

  13. امام جمعه محترم اگه واستون امکان پذیره یکم با برادرهای اهل تسنن شهر همسایمون هم رفت و امد داشته باشین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

17 نظر
scroll to top