بستن

هیات قمر بنی هاشم از یک عکس تقدیر می‌کند

گریشنا: از میان تعداد زیاد عکس‌های محرم امسال، هیات سینه‌زنی قمر بنی‌هاشم (ع) به عکس برگزیده خود هدیه می‌دهد.

علی دیباچی، مسئول هیات سینه‌زنی قمر بنی هاشم (ع)، گفت: «عکاسان زیادی هر سال با عزاداران همراه می‌شوند و در ثبت و ضبط لحظه‌های شور و ارادت مردم نقش دارند. همواره در نظر داشتیم به شکلی از زحمات آنان تقدیر کنیم که امسال این فرصت فراهم شد.»

دیباچی در مورد انتخاب این عکس گفت: «بعد از انتشار عکسی از خانم زهره عظیمی در گریشنا، که به زیبایی مراسم واحد این هیات را در حسینه اعظم تصویر کرده بودند، تصمیم گرفتیم با اهدای هدیه‌ای از ثبت این لحظه تقدیر کنیم. به نظر من این عکس به خوبی حضور اقشار مختلف مردم و زیبایی‌های عزاداری شهر گراش را نشان می‌دهد.»

هیات قمر بنی‌هاشم (ع) در سومین سوگواره عاشورایی گراش از این عکاس و عکس او تقدیر می‌کند.

Ashora- Zohreh Azimi

10 نظر

  1. ایکاش این عکس برای بعضیها که مغرضانه هر ساله مزاحمتی برای این هییت درست میکنند درس عبرتی باشد که سالهای آتی دست از اذیت و مزاحمت بردارند چون میبنند که عیلرغم مزاحمت بلطف خدا و امام حسین (ع)سال به سال با استقبال بیشتر مردم ربرو میشوند. من در عجیم که چرا عده ای اجر و زحمت خود را پایمال میکنند

  2. واقعا سال به سال استقبال بیشتر مردم روبه رو میشه این هیت قمر بنی هاشم .و از اون هیتی که مزاحم این هیت میشه سال به سال کمتر میشه .همش لطف امام حسین هست

    1. سلام
      ان شا الله همیشه همه هیئت‌ها باشکوه بیشتر برای آقا برپا بشه.
      و اما درباره صحبت شما که می‌فرماید و فکر کنم با این موضوع ته دلتون خوشحالید که به یه هیئت داره اضافه میشه و از یه کم میشه فکر کنم از بی‌برنامه‌ای بعضی از مسولین و دست‌اندرکاران و بزرگان شهرمونه که همه چیز و اهدافشون وابسته به سلیقه و از دور کنترل می‌شه باشه. و گرنه همه جای ایران می‌بینی و می‌بینیم که هر ساله مراسم‌های عزاداری امام حسین مخصوصا دهه اول هر چه باشکوه‌تر و با اتحاد بیشتر برگزار می‌شه بجز متاسفانه اینجا.
      این موضوع فکر نکنم درست باشه که یه شهر که از قدیم‌الیام به شهر مذهبی معروف بوده هر ساله اتحاد بین مردم داره از دست می‌ره و کینه‌های الکی رشد می‌کنه.
      ان شا الله بکوشم با کنار گذاشتن تعصب الکی کورکورانه ده انگشت دو دست باشیم گراش آباد آباد تر کنیم. نه برعکس
      ممنون از عزیزان که این صحبت هرچند شاید درست بیان نکردم. خوندید.
      یا حق

  3. ایجاد مزاحمت از طرف هرکس و برای هرکس باشد نادرست و زشت است
    معمولا موقعی که در حسینیه واحد گرفته میشوند همه اقشار مردم و نه اعضای هیات مورد نظر به سینه زنی و عزاداری می پردازند

  4. کاملا با حرفتون موافقم.
    چرا یه برنامه نریزیم که دو شب اخر مراسمامون به صورت همایش برگزار کنیم مثل سال‌های خیلی دور که دقیق یادمه کل هیئت‌ها تبدیل به دو دسته می‌شدن. یه هیئت زنجیر زنی و یه سینه‌زنی آدم حس حالی معنوی خاصی پیدا می‌کرد شب تاسوعا عاشورا نداشت اون زمان‌ها افتخار می‌کردم که گراشیم. چون دوستانم از شهرمون تعریف می‌کردن و هرساله این دو روز می‌اومدن گراش اما متاسفانه امسال.
    ان شا الله در اینده خیر حال همشهری ها بشه

  5. لطفا مراسم عزاداری امام حسین (ع) را بی جهت به یک موضوع برای اختلاف افکنی ، چشم هم چشمی و به رخ کشیدن این هیات در مقابل آن هیات و….تبدیل نکنید
    عامه مردم بدون توجه به این محله و آن محله و این هیات و آن هیات به دسته های سینه زنی ( مخصوصا هنگام خواندن واحد ) ملحق می شوند . بنده خودم هر دسته ای که واحد می خواند ،با آن سینه می زنم .
    انشالله خداوند از همه عزادران قبول بفرماید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

10 نظر
scroll to top