صدمین عمل جراحی قلب باز در بیمارستان امیرالمومنین علی (ع) گراش با موفقیت انجام شد. ناصر ملکی جراح و فوق تخصص قلب و عروق امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در گراش اظهار داشت: یکی از راه‌های تشخیص جراحی قلب و عروق آنژیوگرافی است که در آن اگر بیمار احتیاج به باز کردن رگ داشته باشد، همکاران داخلی از طریق بالون زدن یا گذاشتن فنر، آنژیوگرافی را انجام می‌دهند که در غیر این صورت با مراجعه به تیم پزشکی جراحی قلب باز انجام می‌گیرد.

وی افزود: پس از انجام عمل جراحی و بهبودی نسبی بیمار، کلاس‌هایی با هدف آموزش مراقبت‌های بعد از عمل و ترخیص بیمار برگزار می‌شود که مواردی از قبیل پرهیز از خوردن غذای پرنمک، ورزش کردن، پیاده‌روی، کنترل وزن و داشتن رژیم غذایی سالم به بیماران آموزش داده می‌شود.

به گزارش فارس، گراش دومین شهرستان در کشور است که عمل جراحی قلب باز را انجام می‌دهد و میانگین سالانه اعمال جراحی در این بیمارستان ۳۶۳ مورد بوده که تاکنون ۱۰۰ عمل جراحی قلب باز و بیش از ۲۵۰ آنژیوگرافی را نیز با موفقیت انجام داده است.

بیمارستان امیرالمومنین علی علیه‌السلام گراش سال ۱۳۶۸ توسط وزیر بهداشت و درمان وقت افتتاح شد و در سال ۱۳۸۸ به مرکز آموزشی درمانی امیرالمومنین علی علیه‌السلام ارتقا یافت.

مرکز آموزشی درمانی امیرالمومنین علی علیه‌السلام با دارا بودن ۱۰۰ تخت مصوب و ضریب اشغال ۷۵ درصد با بیش از ۲۷۵ پرسنل در حال خدمت‌رسانی است که سی سی یو، آی سی یو، ان آی سی یو، جراحی مغز و اعصاب و شیمی درمانی از دیگر بخش‌های مهم این بیمارستان محسوب می‌شود.

این مرکز با وجود متخصصان و تجهیزات کافی جوابگوی بسیاری از سوانح و بیماری‌ها است که این امر موجب شده تا این بیمارستان به یک قطب پزشکی در جنوب استان فارس تبدیل شود.