بستن

نماز جمعه روز تاسوعا در جوار شهدا

گریشنا: ظهر تاسوعا. جوار مطهر شهدا. نماز جمعه. هر نمازگزاری در چنین حال و هوایی حس می‌کند چند قدم به عرش نزدیک‌تر است. وقتی هیات دمام‌زنان بنی‌هاشم (ع) قبل از ادای نماز جمعه برنامه اجرا کردند، عطر نفس شهدا را می‌شد در هوا احساس کرد. و وقتی مداح اهل بیت (ع)، احسان حسین‌شیری، دم گرم‌اش را در میکروفون می‌دمید، زمزمه‌ی اندوه درختان گزار شهدا نیز بلند شده بود. و سخنان امام جمعه شهر، حجت الاسلام و المسلمین سید رضا حسینی، انگار شور و حال دیگری داشت. هیچ سخنی نمی‌تواند این فضای روحانی را بهتر از عکس‌های مجید افشار به تصویر بکشد.

Namaz Jome Tasooea (12)

 

دبیر عکس پایگاه خبری هفت‌برکه دبیر انجمن فیلم و عکس گراش

6 نظر

  1. در جوار شهدا هر مراسمی گرفته شود بسیار امر پسندیده و نیک است اما در صورتیکه بشود از آن بهربرداری معنوی کرد نه مثل امروز که متاسفانه بسیار بد اجرا شد و علاوه بر اینکه کسی فیضی نبرد مشکلاتی برای مردم بوجود آمد بی نظمی کمبود امکانات فرشی نرسیدن غذا به بیش از نصف مهمانان و متاسفانه تبلغ برای یک دو نفر و چند گروه خاص که چون نیت برای خدا نبود موجب ناراحتی مردم عزادار شد . چرا باید تصمیم گیرنده چند نفر خاص باشند . امروز اگر این مراسم در حسینیه اعظم برگزار می‌شد خیلی از مردم می‌توانستند فیض بیشتری ببرند بدون غذا برنگردند همیشه که این فرصت بدست نمی‌آید که تاسوعا در روز جمعه باشد این اتفاق هر چند سال یکبار اتفاق می‌افتد که می‌شود بیشترین بهره‌برداری معنوی و سیاسی بشود. من فکر با برنامه‌ای که امروز در گلزار شهدا برگزار شد بیشتر موجب ناراحتی این شهدا شد تا شادی آنان.

  2. انتخاب مکان خوب بود ولی به شرطی که نماز گزاران راحت باشن.. بلند گو که طرف خانمها مشکل داشت.. اصلا صدا نمیومد.. و بسیاری از مردم پذیرائی نشده گلزار و ترک کردند.. وقتی روز جمعه باشه و همه برای نماز و عزاداری یک جا جمع بشن.. باید غذای بیشتری تهیه کرد.. همه شاکی از گلزار بیرون میومدن.. دنبال یک لقمه برنج تبرکی ابا عبدالله بودند و دست خالی بر میگشتن..

  3. حضور در جوار شهدا ، کار پسندیده ایست که هر ساله باید ادامه یابد و سال به سال با شکوه تر برگزار شود .
    این استقبال گسترده هم نشانه تایید و رضایت مردم است.
    البته عوامل اجرایی هم باید پیش بینی های لازم بکنند که نواقص و معایب مراسم کمتر شود.
    قاعدتا اگر می دانستند این همه مورد استقبال واقع می شود ، غذا و زیر انداز بیشتری تدارک می دیدند.

  4. سلام.خسته نباشید.اجر همه با امام حسین.من روز تاسوعا حضور نداشتم ولی خیلی از شکایت مردم را شنیدم.به طور کلی تمام افرادی که تدارک مراسم را دیده بودند باید اطلاع داشتند که وقتی همه از این موضوع اطلاع یابند که مراسم تاسوعا در گلزار شهدا و در حضور شهدا برگزار می شود صددرصد ملت درمراسم شرکت می کنند .بازم شکر که ملت ما با وجود این عوامل باز هم از امام خود دست برنمی دارند.انشاالله سال بعد با شکوه بیشتری برگزار گردد.

  5. اول این که امسال برنامه ای تدارک دیده بودن که همه هیئت های سطح شهر در جوار گلزار شهدا اجماع حسینی داشته باشند واقعاً برنامه جالب و کار مناسبی بود و میتونستن با پخش مستقیم در شبکه استان این حضور را بهتر جلوه دهند …..
    اما …..
    ۱- مسئولین محترم حداقل شما ۴ تا انتظامات می گماردین اول فلکه گلزار که ماشین ها را دور میدان نمی گذاشتن که وقتی هیئت میاد با مشکلی برخورد نکنه بابت واحد زدن
    ۲- شما مسئولی که از هیئت ها دعوت میکنی (به اجبار باید بیاید) خوب تدارک پذیرایی از عزاداران را هم ببین
    ۳- چرا فقط هیئت سپاه (اونم به خاطر خودشون مسئول بودن رفتن و الباقی هیئت ها نرفتن ) و هیئت محبین حضرت علی اکبر (ع) مسکن مهر هم که بسیار باشکوه بود رفتیم به طرف محل برگزاری مراسم اون وقت مسئولین مراسم میگن شما همون توی خیابان واحد بزنید و داخل میدان نیایید که مراسم به هم می‌خوره!!!!!
    خوب شمای که دعوت میکنی چرا به هیئت‌ها بی احترامی میکنی ؟؟؟؟؟؟
    هیئت ما بهترین مراسمش که روز تاسوعا است را به خاطر بی برنامگی چند نفر از دست داد و کلی مردم هم ناراضی بودن که چرا امسال روز تاسوعا مراسم نداشتین؟؟؟
    این همه هزینه و اطلاع رسانی اما دریغ از نظم و مدیریت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

6 نظر
scroll to top