بستن

مروری بر صحبت‌نو لار هفته سوم مردادماه ۱۳۹۰

در صفحه اول شماره نوزدهم صحبت نو لارستان در مصاحبه‌ی مدیر تشکل لارستان بیدار و فرماندار لارستان درباره بودجه لارستان و چگونگی تقسیم آن صحبت شده که به کاهش بودجه ۹ میلیاردی به ۵ میلیارد و ۲۸۰ میلیون تومان اشاره شده که از دلایل این کاهش به هزینه دولت در سفرهای استانی و جدا شدن گراش از لارستان اشاره شده است. دو مطلب اصلی دیگر صفحه اول به انتخابات مجلس اختصاص دارد که صحبت‌نو به خوانندگان خود وعده تا انتخابات مجلس هر شماره ستونی ثابت به اخبار انتخابات بپردازد. در ستون حرف اول هم به مولفه‌های پذیرش مسئولیت عمومی از دیدگاه حضرت علی (ع) پرداخته است.

در صفحه دوم این نشریه خبرهایی از قبیل تاسیس دانشگاه علمی کاربردی هلال احمر در لارستان، دیدار دانشجویان چند کشور جهان با آیت الله سید مجتبی موسوی لاری، بررسی موضوعات قرآنی در سیمای فارس توسط استاد عبدالحمید غریب نواز، مستقل شدن دانشکده علوم پزشکی. کشته شدن یک نفر بر اثر واژگونی خودرو در سیلاب جاری شده باران ۱۸ مرداد در لار. تکذیب اداره کل آموزش و پرورش استان فارس در خصوص ادعای حسنی مبنی بر ناکارآمد بودن رئیس آموزش و پرورش لارستان.

در صفحه سوم صحبت نو مصاحبه‌ای با حسن هوشمند مدیر جهاد کشاورزی منتشر شده با این تیتر که «در استان فارس حرف اول را می‌زنیم» یادداشت کاظم رحیمی نژاد را هم می‌توان در این صفحه با عنوان دیش‌های حرام‌زاده رسیورهای بی‌گناه خواند. در این یادداشت طبق گفته مقامی مسئول در طرح جمع‌آوری دیش‌های ماهواره مشاهده دیش‌ها از پشت بام مصداق برخورد با جرم مشهود عنوان شده.

در مطلبی دیگر تحت عنوان «چهره‌هایی که از سایه خارج می‌شوند» به بررسی نام‌های مطرح نامزدی انتخابات مجلس پرداخته که به ترتیب خبر از انصراف علاءالدین بروجردی برای نامزدی از این حوزه داده است. حسنی مورد حمله تند صحبت‌نو در این مطلب قرار گرفته. از احتمال ردصلاحیت او به واسطه پرونده برگ سبز مطهر گرفته تا سوءاستفاده از صحبت‌های او با روزنامه حمایت گراش  که با تمسخر معرفی شده. سید شکرالله زندوی، سید حسن زندوی، سید منصور کشفی، محمد حسین نخبه الفقهایی، منصور محتاجی، یوسف محبی، دکتر جمشید جعفرپور و دکتر کاظم رحیمی‌نژاد از دیگر نام‌هایی هستند که صحبت‌نو به احتمال حضورشان در انتخابات مجلس پرداخته است.

نوشته‌ی مسلم ابراهیمی درباره گرافیتی‌های مفهومی در دانشگاه علمی کاربردی. تئاتر لارستان و افق‌های مبهم به قلم مینا کمالیان. معرفی سیمین بهبهانی و آلبوم موسیقی سیمرغ با صدای همایون شجریان. از مطالب اصلی صفحه آفتاب این نشریه است.

صفحه ورزش این شماره به مسابقات فوتسال امید کشور به میزبانی لارستان پرداخته.  شعر راشد انصاری و طرح مهدی عباس‌زاده از دیگر مطالب این شماره در صفحه آخر آن است. استفتاء چاپ شده در این شماره از آیت الله مکارم شیرازی درباره یک سوال انتخاباتی است که فتوای کسی که به خرید آرای مردم می‌پردازد را جویا شده‌اند.

 

خبرنگار پایگاه خبری هفت‌برکه عضو انجمن شاعران و نویسندگان گراش داستا‌ن نویس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0 نظر
scroll to top