بستن

نخستین حضور میراث فرهنگی گراش در نمایشگاه استانی

گریشنا: اداره میراث فرهنگی گراش برای نخستین‌بار در نمایشگاه گردشگری فارس با عنوان «در یک نگاه» حضور یافت.

به گزارش روابط عمومی اداره‌ی میراث فرهنگی گراش؛ این نمایشگاه دیروز، بیست‌ و نهم شهریورماه ساعت ۱۸ با حضور دانشجویان گراشی مقیم شیراز و گراشی‌های مقیم شیراز افتتاح شد. دکتر بهمن نامور مطلق؛ معاون صنایع دستی کشور و دکتر امیری؛ رییس اداره کل میراث فرهنگی فارس و همچنین کلیه معاونین اداره کل میراث فرهنگی فارس نیز در افتتاحیه‌ی این نمایشگاه حضور داشتند.

غرفه اداره میراث فرهنگی گراش از غرفه‌های فعال این نمایشگاه محسوب می‌شود. از شهرهای همجوار، شهرستان لارستان و بخش اوز به صورت مشترک با مدیریت سیما علویه و خانم عزیزیان و شهرستان خنج نیز با مدیریت آقای زمانی در این نمایشگاه شرکت کرده‌اند.
بناهای تاریخی گراش به صورت تصاویر و قاب عکس و همچنین فایل تصویری بر روی نمایشگر با همکاری حجت‌السلام زین‌الدینی؛ رییس اداره اوقاف شهرستان گراش و مهندس عبداللهی، از اعضای انجمن ایکوموس گراش، در این نمایشگاه به نمایش درآمد. در فضای دیگر نیز صنایع دستی گراش و لباس‌های محلی با همکاری مهدی جباری از انجمن دوست‌داران میراث فرهنگی گراش تهیه شده است که در معرض نمایش بازدید‌کنندگان قرار دارد. در بخش دیگر، غذا و شیرینی‌های محلی، تهیه‌ شده‌ از طرف انجمن بانوان نیک‌اندیش گراش چیده شده است. کارگاه سفالگری رضا نریمانی از فعال‌ترین بخش‌های غرفه‌ی گراش است که در محل نمایشگاه سفالگری را نیز آموزش می‌دهد.
از نکات قابل توجه این نمایشگاه، استقبال گردشگران و توریست‌های خارجی از غرفه اداره میراث فرهنگی گراش بود. این نمایشگاه تا روز پنج‌شنبه، دوم مهرماه در ارگ کریمخانی از ساعت ٩ صبح تا ٩ شب ادامه خواهد داشت.

meras farhangi5

 

 

خبرنگار ارشد پایگاه خبری هفت‌برکه آغاز فعالیت روزنامه‌نگاری از سال ۱۳۸۸

2 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 نظر
scroll to top