بستن

جشن جوشن با جام قهرمانی

گریشنا: تیم فوتبال جوشن با شکست دادن تیم گراش‌جوان در فینال‌واره‌ی لیگ باشگاهی گراش، جام قهرمانی را از آن خود کرد. این مسابقه‌ی زیبا روز جمعه ۱۳ شهریور در حضور خیل تماشاگران و بدون هیچ حاشیه‌ای برگزار شد، و جوشن مزد کار چندساله‌اش را بر روی تیم‌های پایه‌اش گرفت.

Finale Football 1394 (30)

بازی‌های هفته پایانی

به گزارش مجید افشار، هفته پایانی یعنی هفته یازدهم مسابقات فوتبال باشگاهی گراش از روز سه‌شنبه ساعت ۱۷:۳۰ برگزار شد.

پرسپولیس نوین و ستاره‌آبی اغازگر مسابقات هفته پایانی بودند. در این بازی، سجاد اعجمی برای ستاره‌آبی و غلامحسین افشار از روی نقطه پنالتی برای پرسپولیس نوین گل‌زنی کردند. با این نتیجه، ستاره‌آبی توانست جایگاه چهارم جدول را از آن خود کند. غلامرضا افشار، به عنوان داور، حامد بابا احمدی و عبدالرضا حسین‌پور کمک داور، و مهدی شریفی به عنوان داور چهارم این بازی را قضاوت کردند.

در بازی دوم هفته یازدهم، هلال احمر به مصاف شهیدان حسن‌زاده رفت و این تیم را با نتیجه پنج بر یک شکست داد. علی زاهدی (سه گل) حمید رحیمی و مصطفی رادمرد برای هلال احمر گل‌زنی کردند و تک‌گل شهیدان حسن‌زاده را احمدرضا سالاری به ثمر رساند. هلال احمر با این نتیجه، باید منتظر بازی پایانی بین تیم‌های جوشن و گراش‌جوان می‌ماند تا مقام دوم یا سوم جدول را اشغال کند. مجید افشار به همراه محمدکاظم عابد و جواد افشار، و داور چهارمی عبدالرضا حسین‌پور داوران این دیدار بودند.

روز چهارشنبه ساعت ۱۷:۳۰ در سومین بازی هفته یازدهم، شهدا و مقاومت با هم دیدار کردند. شهدا با پنج گل سید مصطفی موسوی (سه گل) محمد عظیمی و علی عظیمی، در برابر دو گل صفدر دلخوش و مسلم شکوری برای مقاومت به پیروزی رسید. برای این دیدار حامد بابااحمدی سوت زد و عبدالرضا حسین‌پور و مهدی شریفی کمک‌های او بودند. داور چهارم این بازی رضا اعتمادی بود.

در بازی چهارم هفته یازدهم، شاهین با شش گل اسدالله محمدی (دو گل) محمدجواد آذرآئین (دو گل) جواد اکبری و محسن نیکخو، تک‌گل علیرضا قنبری برای انقلاب را کاملا بی‌اثر کرد. داور این بازی حمید عبدالی، و غلامحسین افشار و علی ساکنی کمک‌های او و داور چهارم بازی حامد بابا احمدی بود.

بازی پنجم هفته پایانی بین استقلال و اتحاد در روز پنج شنبه با تساوی پرگل چهار بر چهار به پایان رسید. گل‌های اتحاد را حسین قاسمی‌زاده، محمدحسن بلبلی، سعید آذرکیش و حمید پزشک به ثمر رساندند؛ و گل‌های استقلال را نیز علی ریسی (دو گل) و محمد شبانی (دو گل). حمید واحدی، مجید افشار، اسماعیل بلبلی و علی داوری‌فرد این دیدار را قضاوت کردند.

 

بازی پایانی در حکم فینال

آخرین و حساس‌ترین بازی مسابقات باشگاهی گراش در روز جمعه سیزده شهریور ۹۴ ساعت ۱۷ برگزار شد.  داوران شهرمان عبدالحمید عبدالی به عنوان داور، محمدکاظم عابد و علی آشفته به عنوان کمک داور، حمید محمودزاده به عنوان داور چهارم و حمید واحدی به عنوان منشی این بازی را قضاوت کردند، و کار نظارت بر داوران بر عهده‌ی حاج علی موغلی به همراه عبدالرضا حسین‌پور بود. سرپرستی این بازی را نیز مهدی مهروری بر عهده داشت.

طبق جدول، برای رسیدن به مقام قهرمانی تیم جوشن تنها به یک مساوی نیاز داشت، ولی گراش جوان حتما باید این بازی را می‌برد. گراش‌جوان در صورت باخت با تفاضل گل کمتر بعد از هلال احمر به مقام سوم می‌رسید.

بازی با حضور حدود ۵۰۰ نفر تماشاگر با سوت عبدالی داور مسابقه شروع شد. این بازی به دلیل حساسیت بالا، بار فنی زیادی نداشت. گراش جوان حمله می‌کرد و جوشن چشم به ضد حملات داشت، تا این که در دقیقه ۱۶ بر اثر غفلت مدافعان گراش‌جوان، بهنام شیرشمسی گل اول جوشن را به ثمر رساند. گراش‌جوانی‌ها که چیزی برای از دست دادن نداشتند، حملات خود را بیشتر کردند. ولی در دقایق پایانی نیمه اول، در نتیجه‌ی اشتباه دروازه‌بان و مدافعان گراش‌جوان و زیرکی بهنام شیرشمسی، مهاجم جوشن، دروازه گراش‌جوان برای بار دوم باز شد. نیمه اول با همین نتیجه به پایان رسید.

با شروع نیمه دوم و تغییر در ترکیب دو تیم، بازیکنان گراش‌جوان تلاش زیادی برای گل‌زنی کردند که توسط مدافعان کم‌اشتباه و دروازه‌بان چالاک جوشن، عبدالله درویشی، این حملات خنثی شد. در نهایت، جوشن با همین نتیجه دو بر صفر، قهرمان مسابقات باشگاهی گراش شد. با این نتیجه، گراش‌جوان نیز مقام دوم را به تیم هلال‌احمر واگذار، و خود به مقام سوم بسنده کرد.

بدین ترتیب، جدول نهایی مسابقات به شرح زیر است:

Jadvale Lige 94 Nahaei

مراسم پایانی

در مراسمی که در پایان این مسابقه برگزار شد، میرزا اکبری رییس اداره ورزش و جوانان گراش سخنرانی کوتاهی انجام داد، و سپس جام‌های قهرمانی، جوایز و تقدیرها اهدا شد.

به عنوان جوایز تیم‌های برتر، علاوه بر جام قهرمانی، از طرف هیات فوتبال به تیم اول مبلغ هفت میلیون ریال، به تیم دوم چهار میلیون ریال و به تیم سوم سه میلیون ریال اهدا شد.

کاپ اخلاق مسابقات و مبلغ دو میلیون ریال به تیم استقلال رسید. سید مصطفی موسوی از تیم شهدا با یازده گل زده، آقای گل مسابقات شد. جواد اکبری از تیم شاهین به عنوان بازیکن اخلاق مسابقات و اسدالله حسین‌پور از تیم جوشن نیز بازیکن جوانمرد شناخته شدند و از سوی هیات فوتبال هدایایی به رسم یادبود دریافت کردند. همچنین از طرف کمیته اجرایی هدیه‌ای به رسم یادبود به علی کشوری بابت خرید تابلوی تعویض الکترونیکی برای هیات فوتبال گراش اهدا شد. عدم تقدیر از داوران بازی‌ها، بخصوص در بازی پایانی، از نکات منفی مراسم پایانی بود.

Finale Football 1394 (27)

آماری جالب از مسابقات

اسماعیل بلبلی آمار مسابقات باشگاهی گراش را در اختیار هیات فوتبال قرار داده است. بر اساس این آمار، بیشترین برد را تیم جوشن با ۸ برد داشته است، و کمترین باخت نیز به همین تیم اختصاص دارد. تیم جوشن در هیچ مسابقه‌ای بازنده نبوده است. در مقابل، تیم انقلاب بیشترین باخت (با ۱۰ باخت) و کمترین برد (بدون برد) را داشته است. بیشترین تساوی را نیز تیم پرسپولیس نوین با پنج تساوی کسب کرده است.

تعداد کل گل‌های زده شده در مسابقات ۲۴۷ گل و میانگین گل زده در هر بازی ۳.۷۴ گل بوده است، که نشان می‌دهد تماشاگران بازی‌های پرگلی را شاهد بوده‌اند. پرگل‌ترین هفته، هفته یازدهم بوده است. پرگل‌ترین بازی و قاطع‌ترین نتیجه در بازی جوشن و انقلاب رقم خورد که جوشن ۸ بر ۱ انقلاب را شکست داد. تنها تساوی بدون گل مسابقات نیز بین تیم‌های ستاره آبی و هلال احمر رقم خورد.

عنوان بهترین خط حمله را تیم شهدا با ۳۰ گل زده (میانگین ۲.۷۲ گل در هر بازی) از آن خود کرده است. عنوان بهترین خط دفاع مسابقات را نیز تیم هلال احمر با ۵ گل خورده (میانگین ۰.۴۵ گل خورده در هر بازی) به خود اختصاص داده است. تیم انقلاب با ۴۳ گل خورده (میانگین ۳.۹۰ گل خورده در هر بازی) و ۱۰ گل زده، بدترین خط دفاع و ضعیف‌ترین خط حمله این دوره را داشته است. سید مصطفی موسوی مهاجم تیم شهدا با ۱۱ گل زده آقای گل این بازی‌ها شد.

در این بازی‌ها از ۲۴ داور و کمک داور استفاده شد. در این بازی‌ها، تقابل برادران که یکی داور و دیگری بازیکن بودند، جلب توجه می‌کرد: غلامرضا افشار (داور) و غلامحسین افشار (بازیکن پرسپولیس نوین)؛ اسماعیل بلبلی (کمک‌داور) و احمد و محمدحسن بلبلی (بازیکنان اتحاد)؛ مجید افشار (داور) و محسن افشار (بازیکن شهیدان حسن‌زاده).

بقیه عکس‌های سعید سرخی را از بازی نهایی و مراسم ببینید:

 

دبیر عکس پایگاه خبری هفت‌برکه دبیر انجمن فیلم و عکس گراش

15 نظر

  1. واقعاً به حقشون رسیدن
    به تیم جوشن تبریک مى گم.
    از هیات فوتبال هم تشکر مى کنم.
    ان شاالله بازى ها هر ساله باشه

  2. فینال خیلی خوب برگزار شد. نکته با ارزش بازی به نمایش گذاشتن تعصب بازیکنان دو تیم بود. اما مراسم پایانی مسابقات را میشد خیلی خوب و در شان ورزش دوستان برگزار کرد. عدم حضور مهمانان ویژه برای تقدیم کاپ قهرمانی و بی در کجایی تماشا گران که نه دید داشتند و نه صدا از نقاط منفی مراسم بود و البته بی توجهی به داوری
    به هر حال باید خسته نباشید گفت به همه دوستان که در این لیگ سهم داشتند چه اونهایی که از روز اول تا روز اخر بودند و زحمت کشیدند و چه اون هایی که روز اخر امدند …..

  3. برد خانگی نوجوانان هلال‌احمر – http://www.gerishna.com/archives/42911
    این خبر توسط سایت گریشنا در حمایت از تیم نوجوانان هلال احمر در مسابقات فوتبال لیگ برتر استان فارس منتشر شد.
    در ادامه سایت اداره ورزش و جوانان شهرستان با کپی برداری از این خبر تنها به بخشی از خبر توجه داشته است. این مطلب قابل ذکر است حمایت مسولین اداره ورزش و جوانان از تنها نماینده نوجوانان شهرستان در مسابقات لیگ فوتبال فارس مطلوب است.
    این حمایت می تواند در قالب اعتبارات مالی نباشد اما میتواند حمایت را با انتشار اخبار نشان داد.
    در پایان لینک اداره ورزش و جوانان را می گذارم.
    نوجوانان هلال احمر ۳ بر۱ توکلی داراب را از پیش رو برداشت | اداره ورزش و جوانان گراش – http://gerashsport.ir/?p=2792

  4. آقایان حاج عبدالمهدی مهروری،عبدالرضا حسین پور و مجید افشار در برگزاری این مسابقات زحمات زیادی رو کشیدند و جا داره از تلاشهای این عزیزان کمال تشکر داشته باشیم.
    امیدوارم که آقای مهروری با همه ناملایماتی که از طرف …. به ایشان شد،همچنان به کار خودشون ادامه دهند.

  5. آقای اکبری، حق به حق دار رسید.

     انتخاب شایسته محمد جواد اکبری بازیکن اخلاق مدار، متعصب و حرفه ای تیم فوتبال شاهین را که الفبای فوتبال و اخلاق را به خیلی ها آموخته و با غیرتی مثال زدنی و در پی گذر سالیانی چند، همچنان به تیم شاهین پایبند و استوار ماند، به ایشان، خانواده بزرگوارشان و هم تیمی های عزیزشان، تبریک عرض مینمایم. به امید موفقیت های بیشتر ایشان

  6. ﺑﻪ ﺗﯿﻢ ﺟﻮﺷﻦ ﺗﺒﺮﯾﮏ ﻣﯿﮕﻢ ﻣﺴﺘﺤﻘﺶ ﺑﻮﺩﻥ ….
    ﯾﻪ ﺁﻣﺎﺭ ﺭﻭ ﺍﺷﺘﺒﺎﻩ ﺯﺩﻥ ﺑﻬﺘﺮﯾﻦ ﺧﻂ ﺣﻤﻠﻪ ﺗﯿﻢ ﺷﻬﺪﺍ ﺑﺎ ۳۰ ﮔﻞ ﺑﻮﺩﻩ ﮐﻪ ﺍﯾﻨﺠﺎ ﺍﺷﺘﺒﺎﻫﺎ ﮔﺮﺍﺵ ﺟﻮﺍﻥ ﻗﯿﺪ ﺷﺪﻩ
    ﺍﺯ ﮔﺮﯾﺸﻨﺎ ﻫﻢ ﺗﺸﮑﺮ ﻣﯿﮑﻨﻢ ﺑﺨﺎﻃﺮ ﻣﻨﺘﺸﺮ ﺧﺒﺮﻫﺎ .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

15 نظر
scroll to top