بستن

افتتاح خانه بهداشت خلیلی، آب‌شیرین‌کن لب‌اشکن و بلوار فداغ

گریشنا: در ششمین روز از هفته‌ی دولت، فرماندار و مدیران شهرستان گراش با حضور در روستای خلیلی، حسین‌آباد، لب‌اشکن، محمدزینا و فداغ سه پروژه را افتتاح و چهار پروژه را کلنگ‌زنی کردند.

13940607 Fedagh (1)

افتتاح خانه بهداشت خلیلی

به گزارش گریشنا، شنبه هفتم شهریورماه، سفر اعضای شورای اداری گراش از روستای خلیلی آغاز شد. سهم دهستان خلیلی از هفته‌ی دولت افتتاح یک پروژه بهداشتی بود. ساختمان خانه بهداشت این روستا با هزینه بالغ بر ۱۴۰ میلیون تومان در زمینی به مساحت ۸۰۰ متر و با ۹۰ متر زیربنا در کمتر از شش ماه توسط فرماندار افتتاح شد.

محمدجواد یحیایی، مدیر منابع فیزیکی و عمرانی دانشکده علوم پزشکی گفت: «هنوز محوطه‌سازی و دیوارکشی خانه بهداشت انجام نشده است. همین‌طور ما برای تجهیز خانه بهداشت نامه نگاری‌هایی را انجام داده ایم و امیدواریم که هرچه سریع‌تر این مکان به امکانات پزشکی تجهیز شود.» به گفته یحیایی ساختمان قدیمی خانه بهداشت برای آموزش و یا خانه پزشک مورد استفاده قرار می‌گیرد. ساختمان جدید خانه بهداشت دارای سه اتاق به‌ورز، یک اتاق تزریقات و یک انباری است.

13940607 Fedagh (5)

کلنگ‌زنی دهیاری حسین‌آباد

ساعت ۱۰ صبح فرماندار به همراه هیات همراه به روستای حسین‌آباد رفتند تا ساختمان دهیاری این روستا را کلنگ‌زنی کنند. ساختمانی که البته به گفته فروتن دهیار این روستا، یک هفته‌ای از شروع به کار آن گذشته بود. این ساختمان در زمینی به مساحت ۵۰۰ متر و با ۹۰ متر زیربنا ساخته خواهدشد.

فروتن دهیار حسین‌آباد گفت: «این ساختمان دارای دو اتاق، یک اتاق کنفرانس یک انباری، و یک آبدارخانه و سرویس بهداشتی است. ما در حال حاضر با ۲۵ میلیون تومان اعتبار کار را شروع کرده‌ایم.»

13940607 Fedagh (9)

افتتاح آب‌شیرین‌کن و کلنگ‌زنی ساختمان دهیاری در لب‌اشکن

سهم روستای لب‌اشکن از هفته‌ی دولت یک افتتاح و یک کلنگ‌زنی بود. افتتاح آب‌شیرین‌کن ۲۵ متر مکعبی این روستا با اعتباری بالغ بر ۴۰ میلیون تومان از محل دو درصد نفت و گاز و تملک دارایی‌های سرمایه‌ای که در مدت یک سال عملیات ساخت سکو و نصب مخزن آب‌شیرین‌کن و کانکس آن انجام شد.

پیش از افتتاح آب‌شیرین‌کن، قاسمی، عضو سابق شورای روستای لب‌اشکن، به بیان مشکلات این روستا از جمله مشکل قطعی آب و عدم آسفالت مناسب در جاده ورودی پرداخت. او همچنین از مسئول اداره راه و شهرسازی به خاطر عمل نکردن به قول‌های داده شده در خصوص آسفالت کوچه‌های این روستا انتقاد کرد.

بخش دیگر سفر به روستای لب‌اشکن کلنگ‌زنی ساختمان دهیاری این روستا بود. فضلی بخشدار مرکزی گفت: «این ساختمان در زمینی به مساحت ۲۵۰ متر مربع و زیربنای ۹۰ متر مربع و با اعتبار ۸۰ میلیون تومان از محل بودجه دهیاری ساخته خواهدشد.» فرودی فرماندار گراش از فضلی خواست تا در صورت امکان متراژ زمین مورد نظر افزایش داده‌شود.

13940607 Fedagh (15)

اهدای نود سند روستایی به مردم محمدزینا

اهدای سندهای روستایی از طرف بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به مردم روستای محمدزینا بخش دیگر ششمین روز سفر نماینده دولت تدبیر و امید و هیات همراه بود. جمشیدی رییس بنیاد مسکن در مسجد حضرت ابوالفضل (ع) این روستا با اشاره به این‌که در مجموع ۹۰ سند روستایی صادر شده است، به سیزده نفر از مردم این روستا به صورت نمادین اهداکرد.

پیش از اهدای این سندها، عباسی امام جماعت مسجد به بیان مسائل و مشکلات این روستا پرداخت. از مهم ترین مسائل و مشکلات مطرح‌شده، مشکل قطعی آب، بدقولی مسئولین برای ساخت سد خاکی در این روستا، بی توجهی مسئولین به درخواست انشعاب آب برای دهیاری روستا، کمک برای ساخت پایگاه مقاومت، عدم وجود مدرسه راهنمایی در روستا و مشکل ایاب و ذهاب دانش‌آموزان بود.

فرودی فرماندار گراش در پاسخ به قطعی آب گفت: «ما در محمدزینا مشکل آب نداشتیم؛ الان هم بعید می‌دانم مشکلی وجود داشته باشد. شاید اشکال در توزیع آب باشد.» او همچنین درباره ساخت سد خاکی در این روستا گفت: «وضعیت دولت چندان مطلوب نیست. امیدواریم با رفع تحریم‌ها و کسب بودجه کافی در اولین فرصت این سد را احداث کنیم.» فرودی همچنین درباره احداث مدرسه راهنمایی هم گفت: «تا زمانی که دانش‌آموز به حد نصاب نرسد ما نمی‌توانیم این مدرسه را احداث کنیم.»

13940607 Fedagh (28)

افتتاح بلوار، کلنگ‌زنی میدان و ساختمان حوزه بسیج و اهدای سند روستایی در فداغ

بخش پایانی سفر اعضای شورای اداری به روستای فداغ بود. افتتاح بلوار ورودی فداغ که البته هنوز نامی برای آن انتخاب نشده بود اولین بخش سفر به این روستا بود. جمشیدی رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از ساخت این بلوار در مدت سه سال با اعتباری بالغ‌بر پانصد میلیون تومان از محل اعتبارات دو درصد نفت و گاز خبر داد و افزود: «در مجموع برای ساخت این بولوار ۱۲۰۰ متری، ۱۴۸۰۰ متر زیرسازی و ۴۰۰۰ متر تک‌لبه گذاری انجام شده است.»

مسئولین شهرستان با حضور در گلزار شهدا فداغ به پنج شهید این دهستان ادای احترام کردند و سپس راهی میدان امام حسین(ع) شدند.

کلنگ‌زنی میدان امام حسین(ع) فداغ نیز با اعتباری بالغ بر ۶۰ میلیون تومان انجام شد. فضلی بخشدار مرکزی با اشاره به این‌که برای اتمام این طرح نیاز به تامین اعتبار ۵۰ میلیون تومان دیگر نیز است، افزود: «خوشبختانه برای انجام این طرح از نیروهای بومی فداغ استفاده شده است که هم مهندس ناظر و هم پیمانکار این طرح فداغی هستند.»

کلنگ احداث ساختمان حوزه بسیج برادران و خواهران، آخرین کلنگ‌زنی فرماندار و هیات همراه بود. ستاری، جانشین ناحیه مقاومت بسیج شهرستان گراش گفت: «این ساختمان در دو طبقه و به صورت تجمیعی با زیربنای ۶۰۰ متر مربع و با اعتبار دویست و شصت میلیون تومان ساخته خواهدشد.» ستاری همچنین از ساخت یک سوله ورزشی به متراژ ۴۵۰ متر مربع و با اعتبار اولیه صد میلیون تومان در کنار ساختمان حوزه بسیج برادران و خواهران خبر داد.

ساعت ۱۲:۴۰ دقیقه بود که فرماندار و مدیران شهرستان برای اقامه نماز ظهر و عصر وارد مسجد جامع فداغ شدند. در بین دو نماز به دو نفر از مردم فداغ به صورت نمادین سند روستایی اهدا شد. به گفته‌ی جمشیدی در مجموع ۴۸ سند روستایی برای مردم فداغ صادر شده است.

1 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 نظر
scroll to top