بستن

افتتتاح یک مدرسه دولتی؛ کلنگ‌زنی یک مدرسه‌ی خیر‌ساز

گریشنا: با حضور دست‌نیان، مدیر کل نوسازی و تجهیز مدارس استان فارس، دو پروژه آموزش و پرورش شهرستان گراش افتتاح و کلنگ‌زنی شد.

به گزارش خبرنگار گریشنا؛ امروز، پنجم شهریورماه، یک مدرسه‌ی دولتی افتتاح و یک مدرسه‌ی مردمی و خیر‌ساز کلنگ‌زنی شد. دست‌نیان در مراسم افتتاح مدرسه‌ی متوسطه‌ی دوره‌ی اول دخترانه‌ی امام محمد باقر (ع) گفت: «این مدرسه شامل شش کلاس و زیربنای هزار متر با اعتباری بالغ بر ششصد میلیون تومان از هزینه‌ی دولتی اداره‌ی نوسازی و تجهیزات مدارس استان فارس به مرحله‌ی بهر‌ه‌برداری رسیده است.»

او در ادامه گفت: «در کل استان فارس، سیصد و نود و پنج باب کلاس با اعتباری بالغ بر چهارصد میلیارد ریال آماده شده است. در سطح گراش نیز در برنامه چهارم و پنجم توسعه‌ی آماری شهرستان بالغ بر بیست پروژه‌‌ی نوسازی و افتتاح و کلنگ‌زنی شده و ساخت صد کلاس درس با اعتبار چهل‌ و پنج ملیارد ریال داشته‌ایم. شهرستان گراش به خاطر داشتن خیرین مدرسه‌ساز از نظر فضای آموزشی مشکلات کمتری نسبت به بقیه‌ی مناطق دارد.»

درویشی، مدیر اداره‌ی آموزش و پرورش شهرستان نیز بعد از خیر مقدم به دست‌نیان در این مراسم بیان کرد: «از آن‌جا که تمرکز جمعیتی به سمت حاشیه‌ها در حال پیشرفت است، لزوم ساخت مدرسه در شهرک‌ها و حواشی شهر بیشتر به چشم می‌آید. در همین راستا امروز کلنگ مدرسه‌ی ابتدایی خیر‌ساز به همت حاج مرتضی عظیمی در شهرک فرهنگیان به زمین زده خواهد شد.»

فرودی، فرماندار شهرستان نیز اظهار کرد: «از مجموعه پروژه‌هایی که در هفته‌ی دولت افتتاح می‌شود، هشتاد و سه درصد از اعتبارات دولتی و هفده درصد از اعتبارات مردمی تامین شده است.»

او همچنین اشاره کرد که افتتاح سالن شوری که قرار بود در هفته‌ی دولت صورت پذیرد، تا زمان تکمیل آن لغو و به فرصت دیگری موکول شد.

بعد از این سخنان، با حرکت به سمت شهرک فرهنگیان مراسم کلنگ‌زنی مدرسه‌ی خیرساز عظیمی برگزار شد. این مدرسه شامل شش کلاس است و با سه‌ هزار و دویست متر متراژ و ششصد متر زیربنا و هزینه‌ای بالغ بر چهارصد میلیون تومان، به همت حاج مرتضی عظیمی ساخته خواهد شد.

kolangzani1

 

خبرنگار ارشد پایگاه خبری هفت‌برکه آغاز فعالیت روزنامه‌نگاری از سال ۱۳۸۸

5 نظر

  1. بابا خفه شدیم!
    چند بار میگید ۸۳% دولت و ۱۷% خیرین!
    حالا شاهکار کرده دولت، تازه بخشی از حقوق شهرستان که آن هم کمه را داده، هنوز خیلی مونده، خرمن در گوده آقای

  2. شما دست از سر مدرسه بر ندارید ، این همه مدرسه و کلاس خالی افتاده بیایین از همینا استفاده کنین ، یکیش کانون شهید جعفری قدیم و دارلقران امام هادی جدید ، محله مصلی این همه رنگ و لعاب و زیبا سازی ، با کلاس های خالی ، سالی دو ماه اونم عصر ها فقط چند ساعت کلاس قران !!!! ساختمان به این بزرگی با اون همه کلاس ساختین فقط واسه همین ؟؟؟
    به این میگن هزینه اضافی و اصراففففف !!

  3. کاش بجای ساخت مدرسه بفکر تجهیز مدارس بودن! دبیرستان سید شهدا ع هنوز از صندلی هایی برای دانش آموزاش استفاده میکنه که دوره خود معلم ها هم همون بوده! مدرسه به صندلی و تابلو دیجیتال و پروژکتور و پرده و نور مناسب و سیستم تهویه و سرویس بهداشتی خوب و هزارتا چی دیگه نیاز داره! به دولت که امیدی نیست ولی خیرینی که دارن خرج میکنن ترجیحا بیان به داد اینجور جاها برسن!
    هرچند بازهم ازشون ممنونیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 نظر
scroll to top