بستن

الف ۷۴۸: همین خاکستر افسرده را …

گریشنا: شماره ۷۴۸ «الف»، نشریه داخلی انجمن شاعران و نویسندگان گراش، هم‌زمان با جلسه ۸۴۸ انجمن ادبی، روز پنج‌شنبه بیست و نهم مرداد ۱۳۹۴ منتشر شد. مطالب برگزیده این شماره را می‌توانید در ادامه بخوانید، و کل نشریه را نیز می‌توانید به فرمت pdf از گریشنا دریافت کنید (کلیک کنید).

Aleph748png_Page1

 

داستان ترجمه ۲۶

انتخاب و ترجمه از راحله بهادر

Greg Bowers

“Flies found the potato salad. The iced tea was watery and warm. The batteries wore out before the seventh inning. I don’t miss you anymore.”

گرگ بوورز

مگس‌ها سالاد سیب زمینی را پیدا کرده بودند. چای سرد آبکی و گرم شده بود. باتری‌ها قبل از نوبت هفتم بازی بیسبال خالی شده بود. دیگر دلتنگ تو نمی‌شوم.

منبع: از سری داستانک‌های توییتری از نویسندگان معروف در http://www.economist.com/flashfiction

Aleph748png_Page2

 

کتابخواری ۴

عارفه رسولی‌نژاد

 

Aura-Fuentes آئورا 

نویسنده: کارلوس فوئنتس Carlos Fuentes

مترجم: عبدالله کوثری

ناشر: نشر نی

موضوع:

داستان‌های اسپانیایی

قرن ۲۰ م

تعداد صفحه: ۹۴

قطع: رقعی

نوع جلد: شومیز

نخستین سال نشر: ۱۳۸۶

نوبت چاپ: ۹

محل نشر: تهران

شمارگان: ۲۰۰۰

رده دیویی: ۶۴/۸۶۳

قیمت: ۵۶۰۰ تومان

 

آگهی استخدام تاریخدانی مسلط بر زبان فرانسه، فلیپه مونترو را به خانه‌ای عجیب در محله‌ی قدیمی شهر می‌کشاند. جایی که صاحب آگهی، درحقیقت پیرزنی افتاده بر تخت، انتظار فلیپه مونترویی را می‌کشد که بیاید و دستی بر سر و روی خاطرات همسر ژنرال‌ش بکشد و برای انتشار آماده‌اش کند. حضور آئورا، برادرزاده‌ی جوان و زیبای پیرزن تنها دلیلی‌ست که فلیپه را به پذیرفتن شغل و ماندن در آن خانه‌ی عجیبِ غرق در تاریکی وامی‌دارد…

فوئنتس می‌گوید «هفت روز برای آفرینش الهی لازم بود: به روز هشتم آفریده‌ی آدمی زاده شد و نام‌ش تمنا بود» و می‌کوشد با اتخاذ راوی دوم شخص مفرد در داستان بلند آئورا، تمنا را نشان‌مان دهد. آئورا، قصه‌ی میل دیوانه‌واری‌ست به زیستن، به همیشه جوان ماندن، به هزارباره بودن، به جاودانگی. قصه‌ی زنی‌ست که هرچیزی را می‌آزماید و به هرچیزی چنگ می‌زند که نیستی را نیستی بخشد.

کتاب علاوه بر داستان پنجاه و هفت صفحه‌ایِ «آئورا»، بخشی خواندنی را داراست تحت عنوان «چگونه آئورا را نوشتم»: که نویسنده ضمن طرح پرسش «آیا کتابی بی‌پدر، مجلدی یتیم در این دنیا وجود دارد؟ کتابی که زاده‌ی کتاب‌های دیگر نیست؟» اتفاقات، کتب و افراد موثر در تکامل داستان را برمی‌شمرد.

Aleph748png_Page3

 

شعروگرافی ۴۳

سمیه کشوری

Aleph748png_Page5

 

کل نشریه را از اینجا دریافت کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0 نظر
scroll to top